صنایع با افزایش سفارشات صادراتی لبخند می زنند ، اما مشکلات قدرت شادی را از بین می برد

بنگالورو: بسته های پلی Jayalakshmi ، در حومه بنگالورو ، از جمله واحدهای مقیاس کوچک است که پس از آنکه چندین کشور به آرامی از چین دور شدند ، سفارشات خود را از ایالات متحده و اروپا آغاز کردند.

این واحد در منطقه صنعتی بیدادی بسته بندی پر کننده و بسته بندی اتوماتیک را برای صنایع خودرو و مبلمان ایجاد می کند ، اما کارخانه مطمئن نیست که آیا می تواند تمام سفارشاتی را که از مشتریان خارج از کشور به دست می آورد ، جذب کند یا خیر. این مشکلات خود را مسئول بی نظمی منبع تغذیه می داند.

وی افزود: “پس از آنكه بسیاری از كشورهای اروپایی محصولات ضد دامپینگ را به محصولات چینی تحمیل كردند ، ما در حال دریافت سفارشات صادراتی هستیم. ما قبل از پذیرش سفارش ، اکنون دو بار فکر می کنیم زیرا نگرانی ما این است که آیا می توانیم قبل از تاریخ قطع کالا را تأمین کنیم یا خیر؟ “Srinivas V ، مدیر عامل Jayalakshmi Poly Packs گفت: به گفته وی ، دستگاه ها یک یا دو ساعت طول می کشد تا گرم شوند و هر بار که منبع تغذیه از سر گرفته می شود ، چرخش را شروع می کنند.

منطقه صنعتی بیدادی با 1500 هکتار خانه 183 صنعت از جمله تویوتا ، بوش ، کوکاکولا و بریتانیا است. “هر زمان که منبع تغذیه قطع شود ، کیفیت کار ما خراب می شود ، و منجر به افزایش پس زدن می شود. ما باید تمام کارها را از نو انجام دهیم. ”، گفت: AP Venkateswaran ، که Bidadi Metal Finishers آن رسوب الکتریکی را برای شرکت های خودروسازی انجام می دهد. وی افزود: “هزینه های تولید ما با ساعات کاری اضافی برای کارگران افزایش یافته است. اگر می توانستیم این هزینه را پس انداز کنیم ، احتمالاً کارگران بیشتری استخدام می کردیم. ”

دولت ایالت برای تلاش برای از بین بردن بنگالورو و ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی برای سرمایه گذاری در روستاهای کارناتاکا تلاش می کند تا جوانان مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگ نشوند. اما کمبود منبع تغذیه با کیفیت به عنوان یک اسپویلر ظاهر شده است ، حتی در حال بهبود بخش های تولید از شوک Covid-19.

به عنوان مثال ، DP Dileep ، یک کارآفرین 26 ساله ، هنگامی که یک واحد تولیدی کوچک به نام Melukote Food Products را در نزدیکی شهر معبد Melukote در منطقه Mandya دو سال پیش ایجاد کرد ، امید زیادی به افزایش مقیاس داشت. اما او اکنون از تصمیم خود پشیمان است. “از دیروز هیچ قدرتی وجود نداشته است. معمولاً فقط در حدود شش ساعت در روز نیرو می گیریم. با این سرعت ، چگونه می توانم رشد کرده یا سفارشات خود را برآورده کنم؟ ” وی اکنون قصد دارد واحد خود را به بنگالورو منتقل کند.

KB Arasappa ، رئیس انجمن صنایع مقیاس کوچک کارناتاکا گفت که حدود 90٪ واحدها در شهرک های صنعتی خصوصی واقع شده اند و همه آنها با مسائل مربوط به قدرت دست و پنجه نرم می کنند. وی گفت ، دولت زیرساخت های توزیع مانند پستها و خطوط را به روز نكرده است.

جاگادیش شتار ، وزیر صنایع ، هنگامی که با وی تماس گرفته شد ، اظهار داشت که کارناتاکا یک کشور مازاد برق است اما بعضی از مناطق ممکن است به دلیل مشکلات فنی با مشکل روبرو شده باشند. وی گفت: “ما آماده هستیم اگر صنایع شکایات خاصی را به اطلاع من برسانند ، حل کنیم.”

“گروه WhatsApp ما پر از شکایت در مورد منبع تغذیه است. ما در حال ارسال نامه به شرکتهای توزیع هستیم ، اما این مشکل همچنان وجود دارد. ”گفت KV Rajendra Hegde ، رئیس انجمن صنایع بیدادی.

صنایع حساب می کنند که شرکت های تأمین کننده برق (escoms) مواد تغذیه ای تقسیم نشده کشاورزی و غیرکشاورزی در اطراف شهرک های صنعتی را انجام نداده اند. نگرانی ها از اینكه كشاورزان برای چندین ساعت نیرو برای استفاده از پمپاژها استفاده كنند ، از عرضه مداوم خودداری می كنند. هگد گفت: “اگر دولت بتواند فیدرهای انحصاری را به مناطق صنعتی ارائه دهد ، این مشكل ما را حل می كند و به اسكومك ها كمك می كند تا در ازای آن تعرفه های بالاتری بگیرند.”