صادرکنندگان شاهد رشد 11 تا 13 درصدی در سال مالی 24 هستند

صنعت هند همچنان در مورد صادرات در سال مالی 24 خوش بین است، حتی در حالی که به کاهش تقاضا برای منسوجات، جواهرات، کالاهای مهندسی و مواد شیمیایی از ایالات متحده و اتحادیه اروپا نگاه می کند.

صادرکنندگان انتظار رشد 11 تا 13 درصدی در سال مالی 24 را دارند. صادرکنندگان نساجی و پوشاک پنبه ای انتظار دارند در سال مالی 24 رشد 8 تا 10 درصدی را در سال داشته باشد. هند در سال مالی 23 450 میلیارد دلار صادرات داشت.

صادرکنندگان انتظار دارند که کسب و کار پس از ماه جولای به طور کامل از سر گرفته شود و خوش بینی خود را به بهبود در بازارهای پیشرفته و بهبود دفتر سفارشات معطوف کنند.

آجی ساهای، مدیرکل فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند (FIEO) گفت: ما انتظار داریم 900 میلیارد دلار برای کل سال صادرات داشته باشیم که 500 تا 510 میلیارد دلار آن کالا و حدود 400 میلیارد دلار خدمات خواهد بود. سال تقویمی برای صادرات کند خواهد بود.

صادرکنندگان می‌گویند بسیاری از مشتریان محموله‌های خود را از آخرین سال مالی به سال مالی امسال به تعویق انداخته‌اند و این سفارش‌ها به زودی آغاز می‌شوند.

g6

سهایی گفت: حجم سفارشات کمتر اما فراوانی بیشتر است. آرون کومار گارودیا، رئیس EEPC هند، گفت: «تا سپتامبر، ما سفارشات را برای کریسمس و سال جدید انجام خواهیم داد.»، آرون کومار گارودیا، رئیس EEPC هند، گفت که بحران روسیه و اوکراین، کاهش رشد اقتصادهای پیشرفته، نرخ بهره بالا و تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان بر تجارت تأثیر منفی خواهد گذاشت. او گفت: “دفتر سفارشات از جولای بهبود خواهد یافت. ما انتظار داریم کل سال را با رشدی بالاتر از سال گذشته به پایان برسانیم.”استراتژی در دست اجرا
صادرات کالاهای هند با کاهش 12.7 درصدی نسبت به سال قبل به 34.66 میلیارد دلار در ماه اول سال مالی 24، تحت تأثیر تقاضای ضعیف و رکود در بازارهای اصلی قرار گرفت و کسری تجاری به 15.2 میلیارد دلار در آوریل به کمترین میزان در 20 ماه گذشته رسید.

یک مقام مسئول با بیان اینکه یک استراتژی کلی هم برای کالا و هم برای خدمات گفت: با نگاه به عدم قطعیت، دولت هیچ هدف صادراتی را برای سال مالی جاری تعیین نکرده است و فقط پیش بینی می کند، اما از صادرکنندگان و صنعت خواسته شده است که اهداف خود را اعلام کنند. صادرات مورد نیاز بود.

وزارت بازرگانی و صنعت دور مذاکراتی را با صادرکنندگان خدمات برای تدوین استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برگزار کرده است.

سازمان تجارت جهانی گفت: سهم صادرات خدمات هند در کل صادرات خدمات جهانی از 4 درصد به 4.4 درصد افزایش یافته است.

چشم انداز بخشی
صادرکنندگان نساجی و پوشاک پنبه ای انتظار دارند در سال مالی 24 پس از سه ماهه اول کند، 8 تا 10 درصد رشد سالانه داشته باشد.

یکی از نمایندگان صنعت نساجی پنبه گفت: “آوریل از نظر تقاضا کند بود. تقاضای زیادی در سطح بین المللی وجود ندارد. ما انتظار داریم مقداری افزایش یافته و صادرات نسبت به سال مالی گذشته 8 تا 10 درصد افزایش یابد.”

حدود 70 درصد از منسوجات پنبه ای هند به ایالات متحده و اتحادیه اروپا می رود، اما تقاضا در بخش خرده فروشی تقریباً 10 درصد کاهش یافته است، به ویژه منسوجات خانگی در حالی که تقاضای پوشاک آماده نسبت به سال گذشته 10 تا 12 درصد کاهش یافته است.

یک نماینده از صنعت نساجی مصنوعی گفت: “قیمت کالاها کاهش یافته است که بر صادرات تاثیر گذاشته است. با این حال، قیمت گاز در اتحادیه اروپا و تورم در حال تثبیت هستند. این به افزایش تقاضا برای هزینه های اختیاری کمک می کند.”

صادرات غذاهای فرآوری شده احتمالاً در سال جاری 6 تا 7 درصد افزایش خواهد یافت.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.