صادرکنندگان جواهرات الماس و طلا شاهد بهبود تدریجی محموله ها هستند

KOLKATA: صادرکنندگان جواهرات الماس و طلا با بازگشایی بازارهای جهانی شاهد بهبود تدریجی محموله ها هستند و انتظار دارند روند بهبود در سه ماهه آخر سال مالی 2021 شیب دار باشد.

آنها امیدوارند که یک واکسن Covid-19 تا ماه دسامبر در بازار موجود شود که این امر باعث بهبود تقاضا می شود.

با این وجود ، در میان این مشکلات ، روابط بین چین و هند در مورد مسائل مرزی همچنان نگران کننده صادر کنندگان گوهر و جواهرات است ، حتی اگر آنها شروع به جستجو در بازارهای جدیدتری مانند ویتنام و تایلند برای صادرات محصولات خود کرده اند. حدود 30-35٪ از صادرات الماس هند به چین است.

“ما می توانیم نشانه های اولیه بهبود در بازارهای ایالات متحده و چین را ببینیم. حتی اروپا نیز شاخه های سبز بهبودی را نشان می دهد. “ویپول شاه ، نایب رئیس شورای توسعه صادرات Gem & Jewellery به ET گفت. “با این حال ، نگرانی این است که اگر رابطه بین هند و چین متزلزل شود ، ما نگران هستیم که این ممکن است بر صادرات الماس ما به چین تأثیر بگذارد. با توجه به این نکته ، ما به دنبال سایر کشورهای شرق دور برای صادرات محصولات خود هستیم. “شاه گفت ، که همچنین مدیرعامل شرکت صادر کننده الماس آسیای استار است.

وی گفت كه واكسن Covid-19 تا پایان امسال راه اندازی می شود. “اگر چنین اتفاقی بیفتد ، سفرهای بین المللی به حالت عادی برمی گردند و تجارت بیشتر بهبود می یابد. بنابراین ، ما در سه ماهه ژانویه تا مارس سال مالی 21 انتظار بهبود V شکل را داریم. ”

صادرات جواهرات و جواهرات طی دوره آوریل تا ژوئیه سال مالی 50.36٪ کاهش یافته و به 4.11 میلیارد دلار رسیده است.

نگرانی صادرکنندگان درباره چین به دنبال درگیری گالوان بوجود می آید و پس از آن هند در حال کار بر روی سیاست هایی برای بررسی دقیق و جلوگیری از هجوم کالاهای چینی به این کشور است. تاجران از احتمال اقدامات مشابه چین نگران هستند.

با این حال ، یک پوشش نقره ای برای صادر کنندگان هند وجود دارد.

اخیراً ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا از طریق یك دستورالعمل ، پیمان ترجیحی اقتصادی آن كشور را با هنگ كنگ پایان داد. به احتمال زیاد ایالات متحده 7.5٪ عوارض را برای واردات از هنگ کنگ وضع کند ، در حالی که 3.3٪ قبل از آن. هنگ کنگ بهترین قطب جهانی در آسیا برای جواهرات و جواهرات است و چین از این ساختار وظیفه ترجیحی در هنگ کنگ برای صادرات مجدد بسیاری از محصولات استفاده می کرد.

صادرکنندگان گفتند ، در صورت وضع عوارض بالاتر ، ممکن است هند به مرکز اصلی تأمین منابع مالی ایالات متحده تبدیل شود.

ماوجی پاتل ، مدیرعامل شرکت صادر کننده الماس Kiran Gems ، گفت تاکنون هیچ تغییری در ساختار وظیفه مشاهده نکرده است. “ما در هنگ کنگ و چین دفاتر داریم. و ما شاهد هستیم که تقاضا به تدریج در منطقه افزایش می یابد. ”