صادرات برای بهبود در ماه های آینده به دلیل تلاش مشترک همه ذینفعان: DGFT

کلکته: در حالی که داده های ماه اکتبر برای صادرات امیدوار کننده به نظر می رسید ، در ماه های آینده به دلیل تلاش های مشترک همه ذینفعان ، اوضاع بیشتر بهبود می یابد ، یک مقام ارشد اداره کل تجارت خارجی (DGFT) روز چهارشنبه گفت. مدیر کل تجارت خارجی آمیت یداو هنگام صحبت با صادرکنندگان از طریق یک جلسه مجازی گفت ، از آوریل ، زمانی که سقوط چشمگیری در صادرات وجود داشت ، پیشرفت خوبی داشته است و در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

قفل در سراسر کشور در تاریخ 25 مارس اعمال شد تا شامل شیوع ویروس کرونا باشد.

“یداو” گفت: “COVID هنوز ادامه دارد. در قسمت قبلی ، اوقات برای صادرکنندگان و واردکنندگان چالش برانگیز بود. اما داده های اکتبر امیدوار کننده به نظر می رسد. با تلاش های مشترک ، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.”

وزارت بازرگانی و صنایع روز سه شنبه گفت که صادرات هند پس از ثبت رشد مثبت در ماه سپتامبر ، به دلیل افت در محموله های فرآورده های نفتی ، سنگهای قیمتی و جواهرات ، چرم و کالاهای مهندسی ، 5.4 درصد کاهش یافته و به 24.82 میلیارد دلار در ماه اکتبر رسیده است.

یداو گفت که در حال حاضر ، در دسترس بودن ظروف برای صادرات بزرگترین چالشی است که برادری EXIM با آن روبرو است.

وی گفت: تسهیل کنندگان تجارت مانند بنادر تمام تلاش خود را می کنند تا کانتینرها را در دسترس صادر کنندگان قرار دهند.

به گفته یداو ، دولت برنامه هایی برای ایجاد مراکز صادراتی منطقه دارد که پیش نویس گزارش برای آنها تهیه شده است.

وی گفت که این امر به داده های سطح منطقه و ظرفیت صادرات محصولات و گلوگاه های مختلفی که با آن روبرو شده است نیاز دارد.

یداو گفت که سیاست تجارت خارجی جدید از آوریل 2021 اجرا خواهد شد زیرا سیاست فعلی یک سال تمدید شده است.

در مورد صادرات کالاها از هند (MEIS) ، یداو گفت گرچه در حال حاضر مسدود شده است ، اما با توجه به وضعیت مالی کل کشور احتمالاً به زودی افتتاح می شود.

MIES طرحی است که برای تأمین پاداش به صادرکنندگان برای جبران ناکارآمدی زیرساختی و هزینه های مربوطه طراحی شده است.

وزارت بازرگانی و صنعت سیستم آنلاین صادر کنندگان را مسدود کرده است تا از 23 ژوئیه درخواست دریافت انگیزه های مالیاتی تحت MEIS را صادر کنند ، زیرا وزارت درآمد تصمیم گرفت مزایای طرح را برای 9000 کرور برای آوریل-دسامبر 2020 محدود کند.