سوند دبل جی چه کاربردی دارد؟

اندازه سوند دبل جی همان طور که در ابتدای بحث ذکر شد در قدیم وسایل پیشرفته نبودند و مشکلات زیادی اندازه سوند دبل جی برای بیمار در بر داشت و دردهایی را باید تحمل می کرد. در قدیم دستگاه های ابتدایی که برای این روش به کار می بردند ابعاد بسیار بزرگی داشتند و بیمار حتما نیاز به بیهوشی داشت و به دلیل بزرگی دستگاه امکان آسیب به مجرا وجود داشت و در طولانی مدت منجر به تنگ شدن مجرا و مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد شود. در سیستوسکوپی بیماران پروستاتی سایز پروستات به دقت مستقیما مشاهده و ارزیابی می گردد و تعیین می شود که برای این بیمار آیا می توان روش جراحی بسته و لیزری پروستات را انجام داد و یا با توجه به ارزیابی به عمل آمده اندازه سوند دبل جی باید جراحی باز انجام شود.

سوند دبل جی الماس کربنجایگذاری استنت دبل جی به چند شیوه دیگر از جمله جایگذاری به وسیله سیستوسکوپ و جایگذاری در حین عمل باز نیز انجام میشود. بعد از عمل جراحی سنگ کلیه و حالب (چه عمل باز و لاپاروسکوپی و چه PCNL ) بصورت معمول برای بیمار سوند حالب دبل جی گذاشته میشود. سوند دبل جی بوستون چیست: دبل جی لوله ای پلاستیکی و توخالی است که توسط ان ادرار از کلیه به حالب و مثانه تخلیه میگردد. علائم و نشانه هایی که در این انسداد رخ می دهد بسته به ناقص یا کامل بودن انسداد، چگونگی شکل گیری آن و آیا این که حالب هر دو کلیه مسدود شده است یا خیر، متفاوت می باشد.

سوند دبل جی در بارداریهر دو انتهای ان به صورت خمیده می باشد.هدف اصلی سوند دبل جی جلوگیری از جابجایی دبل جی در مجرا می باشد.یک انتهای استنت دبل جی داخل کلیه قرار میگیرد و انتهای دیگر داخل مثانه بیمار. سوند دبل جی بصورت لوله ای در تمام طول حالب از کلیه تا مثانه قرار میگیرد و باعث تسهیل خروج تکههای ریز باقیمانده سنگ و همچنین تسهیل جوش خوردن محل برش جراحی کلیه و حالب میشود. عوارض احتمالی بعد از عمل دبل جی بایوتک چیست؟ دلیل اصلی درد بیماران دارای سوند دبل جی بایوتک چیست؟ در چه زمانی لازم است استنت دبل جی کار گذاشته شود؟

۲- از موارد دیگر استفاده سوند حالب – سوند دابل جی می توان به وجود نقص های مادر زادی در دیواره حالب اشاره کرد. انسداد حالب ها می تواند باعث تورم و یا آسیب رسیدن به کلیه ها شود. فشارهای مضاعف منجر به آسیب رسیدن به کلیه ها و حالب ها می شود. از آنجایی که این وسیله حالت انعطاف پذیر دارد درد بیمار بسیار کم خواهد بود مانند ورود یک سوند معمولی در مجرا که جنس لاتکس دارد و بیمار را خیلی اذیت نمی کند، با زدن مقداری ژل به دستگاه به راحتی وارد مجرا ومثانه بیمار شده و اصلا نیازی به بیهوشی نخواهد داشت. اندازه سوند دبل جی برای بیمارانی که به طور مکرر باید سیستوسکوپی انجام دهند مانند بیمارانی که درمان تومور مثانه شده اند و باید هر سه ماه سیستوسکوپی شوند هم از نظر تعداد دفعات زیاد بیهوشی و عوارض داروهای بیهوشی در امان خواهند بود هم از جهت هزینه بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه می باشد.

اندازه سوند دبل جیالبته بر اساس نظر پزشک معالج این زمان از 2 هفته تا 3 ماه هم متغیر است و بعضی انواع خاص از دبل جی سالانه تعویض میشوند. البته بر اساس نظر پزشک معالج این زمان از ۲ هفته تا ۳ ماه هم متغیر است و بعضی انواع خاص از دبل جی سالانه تعویض میشوند. اما در عین حال انجام سیستسکوپی اندازه سوند دبل جی در مطب نسبت به انجام عمل سیستوسکوپی در مراکز درمانی و بیمارستان ها و تحت بیهوشی، برای بیماران ارزان تر می شود و بیمار معطلی و اتلاف وقت در بیمارستان ها و کلینیک ها را نخواهد داشت.همچنین در این دوره زمانی که مردم در تمام دنیا با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند نگرانی از نظر انتقال بیماری کرونا را نخواهد داشت چون در محیط مطب فقط خود بیمار و پزشک خواهند بود و برخورد و رابطه ای با سایر افراد نخواهند داشت و فاصله اجتماعی به شکل مطلوب رعایت خواهد شد.

۲- سنگ های STRUVITE : این نوع سنگ از نظر شیوع، بعد از سنگ های کلسیمی هستند که حاوی آمونیوم، فسفات و منیزیم می باشند. اما در حال حاضر با پیشرفت هایی که اتفاق افتاده است سیستوستوسکوپ های جدید بسیار ظریف و کوچک شده اند. در صورت استفاده طولانی مدت از سوند دابل جی ریسک ابلا به عفونت و خونریزی یا تشکیل سنگ بر روی استنت افزایش می یابد. دلیل استفاده از سوند حالب این است که جریان ادراری از کلیه به درون مثانه، از طریق حالب ( مجرای بین کلیه و مثانه ) ادامه یابد و قطع نشود. اندازه سوند دبل جی جریان ادرار از کلیه ها به سمت مثانه است ولی در این عارضه جریان ادرار به صورت عقب گرد است و به سمت کلیه ها بازمیگردد.

این بیماری ممکن است یک یا هر دو کلیه را مبتلا کند.بیمارانی که دچار مشکلات کلیوی و یا مثانه هستند، اغلب به سوند دابل جی نیاز پیدا میکنند. در برخی موارد از سوند حالب یا همان سوند دابل جی برای بانوان باردار استفاده می گردد. هر چند در برخی از بیماران برای مدت طولانی از استنت Double J استفاده میشود. این عارضه ممکن است در هر سنی به وجود بیاید، همچنین انسداد مجاری ادرار میتواند به صورت نادر در جنین مشاهده شود. این بیماری ممکن است اندازه سوند دبل جی یک یا هر دو کلیه را مبتلا کند. این بیماری ژنتیکی نسبتاً نادر، در اثر اختلال ژنتیکی در بازجذب کلیوی اسید آمینه ی سیستئین رخ می دهد.

علت این اختلال ژنتیکی است. افزایش دفع اسید اوریک، در اثر اختلال در سوخت و ساز واسطه ای پورین ها رخ می دهد، که در بیماری نقرس دیده می شود. همینطور در بیمارانی که به صورت مزمن سال هاست که سوزش ادرار دارند و تکرر ادرار موجب ناراحتی و آزار آنها می گردد، یا افرادی که دچار بیماری سیستیت بینابینی هستند و بیمارانی که عفونت مکرر مثانه دارند، یا بیمارانی که در سونوگرافی آن ها ادرار باقیمانده زیادی دارند، کاندید جراحی سرپایی سیستوسکوپی می باشند. بیمارانی که دبل جی دارند حتما علائم سوزش ادرار و تکرر ادرار را تجربه خواهند کرد که در صورتی که بیش از حد آزاردهنده باشد میتوانند با مراجعه به پزشک درمان دارویی دریافت کنند. لازم به ذکر است که این عوارض به صورت موقتی بوده و پس از برداشتن لوله دبل جی تمامی این عوارض از بین خواهد رفت.

پس از جراحی های بسته سنگ کلیه که شامل جراحی های : TUL ،PCNL و RIRS میباشد خیلی از اوقات برای بیمار سوند داخلی کلیه (دبل جی) تعبیه میشود که خیلی از اوقات برای بیماران علائمی را ایجاد میکند که نگران میشوند. استفاده از سوند دبل جی پس از ترانس اورترال لیتوتریپسی در بیماران با سنگ حالب: نیاز یا تحمیل هزینه؟ حتما پس از جراحی سنگ کلیه مصرف مایعات را افزایش دهید. ناقص: دوحالب جداگانه اندازه سوند دبل جی به کلیه متصل هستند اما در فاصله کمی از کلیه به هم میپیوندند تا یک مجرای منفرد تشکیل شده و وارد مثانه شود. سوند داخلی کلیه (دبل جی) فقط برای زمان محدودی تعبیه شده است پس فراموش نکنید که حتما برای خروج دبل جی به جراح خود مراجعه کنید.

دبل جی چیست؟چه کاربردی دارد؟ استنت دبل جی چیست؟ حالب دوگانه (دوشاخه) چیست؟ از موارد دیگر استفاده سوند حالب – سوند دابل جی می توان به وجود نقص های مادر زادی در دیواره حالب اشاره کرد. حالب لولهای است که ادرار را از کلیه به مثانه منتقل میکند. درمان اولیه شامل برطرف کردن عامل اصلی است. 2. بیمارانی که دبل جی دارند حتما علائم سوزش ادرار و تکرر ادرار را تجربه خواهند کرد که در صورتی که بیش از حد آزاردهنده باشد میتوانند با مراجعه به پزشک درمان دارویی دریافت کنند. توصیه کلی این است که تا خارج نشدن دبل جی از بدن استحمام صورت نگیرد.

بایوتک ورزش و یا فعالیت فیزیکی کرد؟

3. بیمارانی که دبل جی دارند حتما در پایان ادرار کردن و گاهی به صورت ناگهانی دچار دردپهلو خواهند شد که کاملا طبیعی است. ایا میتوان با وجود سوند دبل جی actomed ورزش و یا فعالیت فیزیکی کرد؟ ایا میتوان با وجود سوند دبل جی بایوتک ورزش و یا فعالیت فیزیکی کرد؟ سوند دبل جی D.J که با نامهای دیگری از جمله سوند دبل جی، سوند دابل و سوند دابل j هم نامیده میشود، یک لولهی نرم انعطافپذیر است. 2021-5-22 سوند دبل جی که با نامهای دیگری از جمله سوند دبل جی، سوند دبل و سوند دبل j هم نامیده میشود، یک لولهی نرم انعطافپذیر است. سوند دبل جی actomed از چه ساخته شده است؟

یکی از سه تست تشخیصی(سی تی اسکن، سیتولوژی و سیستوسکوپی) برای بیمارانی که خون در ادرار دفع می کنند، چه دفع خونی که با چشم قابل مشاهده است چه خونی که به طور اتفاقی در آزمایش ادرار آن ها دیده شده است، انجام سیستوسکوپی می باشد. در ادامه به توضیح بیشتر اندازه سوند دبل جی در مورد این محصول میپردازیم. به این وضعیت، سیستینئوری ( وجود سیستئین در ادرار) گفته می شود. این سوند از بیرون بدن قابل مشاهده نیست و به بیمار تاکید میشود که برای خروج آن چند هفته بعد مراجعه کند. بنابراین برای انجام این کار پوزیشن خاصی نیاز نیست و در حالت عادی، به پشت دراز کشیده به راحتی هم در آقایان و هم در خانم ها قابل انجام است.

سوند دبل جی چیست

اهمیت فلکسیبل بودن این وسیله در این است که باعث می شود در شرایطی که قرار است سیستوسکوپی انجام شود نیازی نیست بیمار در پوزیشن لیتوتومی، یعنی پاهای بیمار بالا بیاید ، قرار گیرد. جنس این لوله پلاستیکی و یا ترکیبات آهن دار ( که این مورد بیشتر در مواردی که نیازمند کار گذاری طولانی مدت دبل جی می باشد، مانند بدخیمی ها، مورد استفاده قرار می گیرد) می باشد. به عنوان مثال، در مواردی که نیاز است اندازه سوند دبل جی مجرای ادرار فرد مشاهده و بررسی شود از سیستوسکوپ استفاده می شود، گاهی بعضی بیماران دچار سوزش و تکرر ادرار هستند مزمن هستند یا برخی بیماران کاهش فورس و قدرت ادراری و جریان ادراری دارندو پزشک متخصص شک به تنگی مجرا در این بیماران دارد و باید مجرای ادرار بیمار به دقت مورد مشاهده و بررسی قرار گیرد.

این نقص ها نیز باعث می شوند تا جریان ادرار کاهش پیدا کند. البته قطر های متنوع و طول های متنوع نیز مشاهده میشود. این نحوه طراحی مانع از خارج شدن سوند از داخل مثانه میشود. همچنین طراحی خاص دو سر استنت باعث جلوگیری از انتقال و جابجایی آن در بدن بعد از جایگذاری آن می شود. حالب به لوله ای گفته میشود که مسئول انتقال ادرار از کلیه ها به سوی مثانه است. اگر سنگ در حین عمل برداشته شود ، برای تعیین ترکیب آن به آزمایشگاه ( پاتولوژی ) ارسال می شود. لذا این ترکیب در ادرار تجمع می یابد. هم پسران و هم دختران میتوانند دچار این عارضه شود، اما این بیماری در دختران شایعتر است.

چند هفته بعد میزان موثر بودن سنگ شکنی چک میشود.البته ممکن است در اثر بیماری های تحلیل برنده ی دیگر نیز، که سبب شکسته شدن سریع عضلات می شوند، هم به وجود آید. توصیه به مصرف مایعات فراوان برای تسیهل دفع سنگ میشود. اندازه سوند دبل جی برای پیشگیری، مصرف همیشگی مایعات (خصوصا آب) فراوان و چک سالیانه کلیهها با سونوگرافی (خصوصا در فصل گرما) توصیه میشود. مصرف مایعات فراوان بعد از عمل سفارش میشود. چند هفته بعد میزان موثر بودن سنگ شکنی چک میشود. دو الی سه هفته بعد سونوگرافی و یا عکس برداری میزان موثر بودن سنگ شکنی را چک خواهد کرد. ۵-در برخی موارد از سوند حالب یا همان سوند دابل جی برای بانوان باردار استفاده می گردد. سوند دابل جی چه کاربردی دارد؟ وجود سوند دبل جی باعث احساس سوزش ادرار و درد پهلو در هنگام ادرار کردن میشود که بعد از خارج کردن سوند این علائم بر طرف میگردد.