سرمایه گذاران مودی: بانک های هند شاهد کاهش سرمایه طی 2 سال بدون تزریق تازه هستند: مودی

دهلی نو: خدمات سرمایه گذاران مودی روز دوشنبه گفت که سرمایه بانک در آسیای در حال ظهور طی دو سال آینده به طور متوسط ​​کاهش می یابد ، هند با کاهش سرمایه بیشتری بدون تزریق بیشتر روبرو می شود. در گزارشی ، مودی گفت که مسیر نامشخص کیفیت دارایی یکی از بزرگترین تهدیدها برای بانک های بازارهای نوظهور است ، زیرا شرایط عملیاتی در میان همه گیر COVID فعلی چالش برانگیز است.

براساس این گزارش ، چشم انداز 2021 برای بانک ها در بازارهای در حال ظهور منفی است ، در حالی که چشم انداز بیمه ها پایدار است.

“در منطقه آسیا و اقیانوس آرام ، افزایش وام های غیر عملکردی بانک ها و پرتفوی ناپایدار سرمایه گذاری بیمه ها در کانون توجه است. طی دو سال آینده سرمایه در آسیای در حال ظهور به طور متوسط ​​کاهش می یابد و بانک های هند و سریلانکا کاهش سرمایه بزرگتر را بدون عمومی یا آمپول های خصوصی “، مودی گفت.

“در هند ، استرس در بین موسسات مالی غیر بانکی همچنین توانایی آنها را برای وام کاهش می دهد”

– مودی

در این گزارش آمده است: وامهای غیرفعال (NPL) به دلیل شوک بیشتر به اقتصاد آنها و عملکرد ضعیف تاریخی برخی از وامها ، بیشتر برای بانکهای هند و تایلند افزایش خواهد یافت.

مودی خاطرنشان کرد: در هند ، استرس در بین موسسات مالی غیر بانکی همچنین ظرفیت وام دهی آنها را کاهش می دهد.

سلینا وانستتی-هاچینز ، مدیر عامل مودی ، در گزارش “چشم انداز موسسات مالی بازارهای نوظهور” گفت: “رشد سود به دلیل نرخ بهره کم و وام های ملایم متوسط ​​خواهد بود ، اما حجم کمتری از وام باید به سرمایه کمک کند.”