سازندگان تراشه های آسیایی که از زغال سنگ و گاز نیرو می گیرند، اهداف آب و هوایی را در معرض خطر قرار می دهند

انرژی مورد نیاز برای ساخت تراشه‌هایی که زیربنای همه چیز از ماشین‌های الکتریکی گرفته تا موشک‌های بالستیک هستند، در این دهه به سرعت بالا می‌رود. به گفته صلح سبز، بدون محوری جاه طلبانه تر به سمت انرژی پاک، این عملیات ها آب و هوا را تهدید می کند.

این سازمان غیرانتفاعی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که هیچ یک از 13 شرکت نیمه هادی، نمایشگر و مونتاژ نهایی، تعهدات اقلیمی مطابق با توصیه های هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی برای محدود کردن گرمایش زمین به 1.5 درجه سانتیگراد ندارند. این تجزیه و تحلیل شامل پیش‌بینی انتشار گازهای گلخانه‌ای برای شرکت تولید نیمه‌رسانا تایوان، شرکت سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix بود.

این گزارش بر شرکت‌هایی که در شرق آسیا فعالیت می‌کنند – که بیش از یک سوم از سهم بازار صنعت تولید نیمه‌رسانا را در خود جای داده است – متمرکز است و تأثیر آب و هوای شرکت‌هایی در زنجیره تأمین فناوری جهانی را که اغلب کمتر از برندهایی مانند Apple Inc مورد توجه قرار می‌دهند، نشان می‌دهد. .، شرکت مایکروسافت یا آمازون. شرکت برندهای مصرف کننده اغلب تولید قطعات را برای محصولات موفق برون سپاری می کنند.

397548561بلومبرگ

Greenpeace در این گزارش گفت: “بیشتر تامین کنندگان صنعت الکترونیک مورد مطالعه، اهداف بلندمدتی را برای کاهش کربن تعیین کرده اند، اما جدول زمانی آنها میزان جاه طلبی لازم را در مواجهه با تغییرات فاجعه بار آب و هوا نشان نمی دهد.” برای دستیابی به انتشار گازهای گلخانه ای خنثی نیاز به استفاده از انرژی 100 درصدی تجدیدپذیر تا سال 2030 است.

صلح سبز گفت که در شرق آسیا، شبکه ها همچنان به شدت به تولید برق با گاز طبیعی و زغال سنگ وابسته هستند. بر اساس این گزارش، اگر دولت ها یا شرکت ها قصد دارند ردپای کربن خود را خنثی کنند، باید انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030 به نصف کاهش دهند.

بر اساس محاسبات Greenpeace، مصرف برق TSMC در میان تمام تولیدکنندگان نیمه هادی مورد مطالعه در شرق آسیا، با 267 درصد در مسیری قرار دارد که تا سال 2030 بیشترین رشد را داشته باشد، زمانی که تقریباً یک چهارم جمعیت تایوان انرژی مصرف می کند. صلح سبز گفت تا سال 2030، بیش از 80 درصد از مصرف برق تولیدکنندگان تراشه تایوانی تنها از طریق TSMC تامین خواهد شد.

طبق گزارش Greenpeace، در کره جنوبی، مصرف برق سامسونگ از تولید تراشه ها تا سال 2030 به 55 تراوات ساعت خواهد رسید که بیشتر از کل مصرف برق سالانه سنگاپور در سه سال پیش است.

سامسونگ سال گذشته اعلام کرد که متعهد به دستیابی به آلایندگی صفر خالص تا اواسط قرن است و سخنگوی شرکت در ایمیلی گفت که “به اشتراک گذاری پیشرفت ما با سهامداران مختلف ادامه خواهد داد و به بازخورد آنها گوش خواهد داد.” SK Hynix گفت که به تلاش های خود برای دستیابی به هدف RE100 تا سال 2050 ادامه خواهد داد. TSMC همچنین متعهد شده است تا سال 2050 از انرژی های تجدیدپذیر 100٪ استفاده کند.

Greenpeace در تحلیل خود گفت که صنعت تولید نیمه هادی در مسیر مصرف 286 تراوات ساعت برق در سطح جهان تا سال 2030 تحت یک “سناریوی معمول” است که از مصرف برق استرالیا در سال 2021 فراتر خواهد رفت. در همین بازه زمانی پیش‌بینی می‌شود که 86 میلیون تن دی اکسید کربن منتشر کند که تقریباً معادل کل انتشار گازهای گلخانه‌ای پرتغال در سال 2021 است.

Xueying Wu، سرپرست پروژه جهانی فناوری آسیای شرقی برای Greenpeace در پیامی گفت: «آسیای شرقی به ویژه در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیر است. .

تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی، به‌ویژه سازندگان تراشه، تحت تأثیر رویدادهای آب و هوایی شدید در سال‌های اخیر قرار گرفته‌اند و باید تا حدودی آگاه باشند. اما آنها برای پذیرش انرژی های تجدیدپذیر بسیار کند عمل کرده اند و در عوض به کمک به بحران ادامه می دهند. ” او گفت.

صلح سبز در گزارش خود گفت که مؤثرترین راه برای شرکت ها برای کربن زدایی از فعالیت های خود، خرید انرژی های تجدیدپذیر با اضافه شدن قراردادهای خرید برق و تولید و سرمایه گذاری در محل است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.