راهنمای خرید کابل HDMI – زومیت

در این بخش از فروشگاه چیستا الکترونیک می توانید اقدام به خرید انواع کابل اچ دی ام آی در ورژن ها و کیفیت های گوناگون نمایید. تلویزیون اچ دی دارای نسبت ابعاد 16:9 با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل می باشد که نسبت به نسل های قبل پیشرفت چشمگیری را در خود ایجاد نمود که این روزها این نسل از تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرند که با اتصال صحیح این کابل به تلویزیون می توانید کیفیت های بالای 1080 پیکسل را تجربه کنید. در اینجا بود که کابل های اچ دی ام آی به منظور افزایش کیفیت تصاویر و دریافت حداکثر کارایی از نمایشگر ها روی کار آمدند. مثلا ممکن است روی 720P یا 1080P یا 4K تنظیم بشود. حالت بازی VRR از نرخ تازه سازی متغییر پشتیبانی می کند و به پردازنده گرافیکی اجازه می دهد تا در لحظه ارائه، تصویر را روی صفحه نمایش دهد. اما شاید جالب ترین قسمت در مشخصات جدید HDMI چیزی به نام Game Mode VRR باشد که برای گیمرها کاربرد دارد. به همین دلیل اگر شما قصد خرید کابل hdmi برای تلویزیون، کامپیوتر، ایکس باکس، پلی استیشن و بلو ری را دارید، باید تایپ A را خریداری کنید. اما باید ارزش تحقیق و وقت گذاشتن برای خرید کابل را بدانید.

برای داشتن بهترین کیفیت صدا و تصویر مجبور نیستید که گرانقیمتترین کابل را برای خرید انتخاب کنید. اکنون تنظیمات صدا را باز کرده تا اطمینان حاصل شود که دستگاه خروجی درست انتخاب شده است. هم اکنون 60 هرتز (60 بار در ثانیه)، رایجترین نرخ نوسازی تصویر است. این ابزار بیشتر در مغازه های تلویزیون فروشی که یک تصویر را در چند تلویزیون نمایش می دهند و یا سالن های برگزاری همایش و دیگر موارد کاربرد دارد. کابل hdmi تایپ A، رایج ترین کابل hdmi می باشد که در دستگاه های مختلف کاربرد فراوانی دارد. اما دو نوع دیگر کابل HDMI به نام های ” Type C یا HDMI Mini ” و همچنین ” Type D یا HDMI Micro ” وجود دارند که دستگاه های کوچکتر همانند تلفن های هوشمند و تبلت ها از آنها استفاده می کنند. حالا تلویزیون و اسپیکر را خاموش کنید و دستگاه ها را به طور کامل جدا کنید یک دقیقه صبر کنید بعد دوباره آنها را وصل کنید و دوباره روشنشان کنید. همینطور چون از دستگاه ها زیاد به کار گیری می شود، اگر بخواهیم برای هر بار استفاه سیم ها را جا به جا کنیم و دستگاه مد نظر را متصل کنیم، این کار اولا هم فرسایشی می باشد و دوما عمر پورت دستگاه ها و سیم ها را کاهش می دهد.

کابل منطبق بر استاندارد HDMI 2.1 قادر به تأمین پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه است اما کابلهای منطبق نسخههای قدیمیتر پهنای باند پایینتری دارند. با اینکه HDMI v1.4 از رزولیشین ۴K پشتیبانی میکند، اما همانطور که از نام ‘۴K’ پیداست، چهار برابر رزولیشن ۱۰۸۰p Full HD است و در واقع نیاز به پهنای باند بیشتری نسبت به مشخصات HDMI 1.4 فعلی دارد. امروزه ، با کمک 2160p24 / 2160p30 ، می توانید تنها زمانی را برای سریال های تلویزیونی طولانی مدت ، به ویژه ملودرام ها ، در نظر بگیرید. سرعتهای واقعی برای HDMI 2.0 و HDMI 2.1 نیز به ترتیب ۱۴/۴ و ۴۲/۶ گیگابیتبرثانیه گزارش میشود.ازلحاظ رزولوشن تحت پشتیبانی، برای HDMI فرمولهای متعدد تقریبا دقیقی وجود دارد که میتوان در تصاویر زیر، نتیجهی محاسبه با یکی از آنها را مشاهده و بررسی کرد. در طی چند سال گذشته بالا رفتن کیفیت بازی های ویدیویی، فیلم ها و تصاویر، برترین کمپانی های جهان را به سمت افزایش کیفیت نمایشگر ها کشانده است. MHL نسخه های ۱ و ۲ و ۳ داره که هر چی عدد بزرگتره ، کیفیت انتقال تصویر بهتره . این کابل 20 متری Full HD HDMI دی-نت با پشتیبانی از فنّاوری سهبعدی و اترنت و با حداکثر سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه امکان انتقال همزمان صدا و تصویر را فراهم میکند.

کابلهای HDMI Highspeed معمولا در متراژهای ۱ متری و ۳ متری و در تیراژ بالا تولید شده که در نتیجه مقرون به صرفهتر بوده و در دسترس قرار دارند. خرید کابل شبکه به نظر منطقیتر و به صرفهتر میآید هر چند شما میتوانید با خرید یک کابل شبکه خام بدون سوکت و تهیه سوکت کابل شبکه و آچار سوکتزن شبکه اقدام به ساخت کابل شبکه نمایید. یکی از مواردی که پس از عرضهی ایکس باکس سری ایکس، توجه خیلیها را به آن جلب شد، صدای بسیار کم این کنسول بود. تنوع در مدل کابل بسیار زیاد است و برای خروجی و ورودی هر دستگاه دیجیتال، چندین مدل کابل وجود دارد. HDMI 1.0 در دسامبر ۲۰۰۲ معرفی شد و برای بسیاری از اهداف باقی مانده است. ورژن HDMI 1.2 در آگوست ۲۰۰۵ معرفی شد و بزرگترین جهش از زمان معرفی HDMI به شما میآمد. با این حال ، علاوه بر این دو دسته ، همه مدل های کابل های HDMI به چهار نوع تقسیم می شوند ، زیرا همه آنها در کارکردن هدف متفاوتی دارند. با این حال ، برای این اهداف ، شما باید از یک اتصال دهنده متعلق به نوع A استفاده کنید. برای این کار باید از یک برل HDMI دو سر مادگی استفاده کنید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کابل hdmi 1.4.