راغورام راجان نسبت به جایگزینی واردات هشدار می دهد

راگورام راجان ، رئیس پیشین بانک ذخیره روز چهارشنبه ، با ابتکار عمل “Aatmanirbhar Bharat” دولت در مورد جایگزینی واردات هشدار داد و گفت کشور زودتر از این مسیر رفته است اما نمی تواند موفق شود. “اگر تمرکز (تحت ابتکار Aatmanirbhar Bharat) روی تعویض واردات با وضع تعرفه ها باشد ، کاری که ما در چند سال گذشته بسیار انجام داده ایم ، پس فکر می کنم این جهتی است که ما قبلاً امتحان کرده ایم و شکست خورده است. راجان گفت.

او در حال سخنرانی در یک وبینار بود که توسط مرکز مطالعات مالی در SPJIMR بهوان برگزار شده بود.

راجان گفت: برای صادرات ، فرد باید بتواند کالاهایی را که به این صادرات وارد می شود ، تا آنجا که می تواند ارزان وارد کند.

“ظهور چین به عنوان یک قدرت صادراتی در پشت مونتاژ ظاهر شد. این مواد را وارد کرد ، آنها را جمع کرد و صادر کرد.

وی گفت: “برای صادرات ، شما مجبور به واردات هستید. تعرفه های عظیمی وضع نکنید و بر ایجاد فضای مناسب برای تولید در هند تمرکز نکنید.”

به گفته راجان ، هزینه های هدفمند دولت می تواند در بلند مدت مثمر ثمر باشد.

وی گفت: “به نظر من خوب است كه مراقب هزینه های كلی باشیم و مراقب باشیم. این زمان تهیه ی دفترچه چک رایگان نیست. اما اگر هزینه های هدفمند بتواند عالمانه و با دقت انجام شود ، می تواند بازپرداخت زیادی کند.”

وی همچنین گفت که رشد کشور به طور قابل توجهی ضربه خورده است اما درک عواقب این کندی بر سیستم اقتصادی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: “اگر تعدادی از شركت ها هرگز دوباره تعطیل نشوند ، بخش تأمین اقتصاد تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر تعدادی از خانوارها بچه های خود را به مدرسه بفرستند زیرا آنها توانایی مالی این كار را ندارند ، این دوباره مانع رشد ما می شود وی در ادامه گفت: “این توانایی بالقوه برای آینده است زیرا اینها بچه های ضعیف تحصیل کرده ای خواهند بود که قادر به مشاغل با کیفیت بسیار کمتری خواهند بود.”

وی گفت اصلاحاتی که با شناسایی مشکلات واقعی انجام شده خوب است اما این فرآیند باید از توافق همه ذینفعان برخوردار باشد.

“مردم ، منتقدان ، احزاب مخالف ایده هایی دارند و اگر می توانید در آنها اجماع بیشتری ایجاد کنید … مطمئن شوید که آنها به روش موثرتری پخش شده اند. من نمی گویم که برای همیشه باید بحث کنید … اما این “مهم است که در یک دموکراسی برای ایجاد این اجماع مهم است”

راجان گفت: یک مانع بزرگ در توسعه زیرساخت ها فرآیند تملک اراضی است و این نیاز به برخی تغییرات فنی ، از جمله نقشه برداری بهتر زمین و مالکیت واضح تر دارد.

وی خاطرنشان كرد: “برخی از ایالت ها در این زمینه پیشروی كرده اند اما ما باید از آن طرف پیش برویم.”

راجان همچنین گفت: اصلاح سیستم مالی یکی دیگر از مواردی است که کشور باید در آن بهبود یابد و باید یک روند ثابت برای اصلاح بخش وجود داشته باشد.

وی گفت: “جای تأسف دارد که با 50 درصد اعتبار به تولید ناخالص داخلی ، ما هنوز یک سیستم مالی سالم نداریم. هم از نظر کمی و هم از نظر کیفیت دچار نقص هستیم.”

راجان گفت که تورم خرده فروشی در سپتامبر با نرخ 7.34 درصد در بالاترین سطح قرار دارد.

وی گفت: “چه مقدار از این موارد موقتی است و چه مقدار از آن طولانی تر ، درک آن دشوار است و به همین دلیل فکر می کنم RBI در حالت انتظار و تماشا قرار دارد.”

راجان درمورد سیاست پولی ، گفت که او نمی خواهد در مورد سیاست RBI آینده نظر دهد ، اما افزود که این سیاست بسیار سازگار است.