دیوان عالی کشور از شرکتهای مخابراتی می خواهد جزئیات تعرفه های ویژه را به TRAI اعلام کنند

دهلی نو: در جهتی قابل توجه ، دادگاه عالی جمعه به شرکت های مخابراتی دستور داد جزئیات تعرفه های ویژه و پیشنهادهای ارائه شده به مصرف کنندگان را در اختیار تنظیم کننده TRAI قرار دهند. با اجازه دادن به یک برنامه موقت از سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (TRAI) ، یک هیئت رئیسه دادگستری SA Bobde و Jusitces AS Bopanna و V Ramasubramanian گفتند که دنبال پایبندی به اصول نظارتی مانند “شفافیت” و “عدم تبعیض” توسط شرکت های مخابراتی “یا غیرقانونی یا غیرموجه” نبود.

“با توجه به سابقه … تاریخی ، آنچه اکنون توسط TRAI برای اطمینان از پایبندی به اصول نظارتی شفافیت ، عدم تبعیض و عدم شکار دنبال می شود ، قابل گفتن نیست ، حداقل از لحاظ اولیه یا غیرقانونی است. یا کاملا غیرموجه.

در این دستورالعمل آمده است: “از این رو IA مجاز است و برای پاسخ دهندگان (Bharti Airtel Ltd و دیگران) هدفی صادر می شود تا اطلاعات / جزئیات درخواست شده توسط متقاضی / تجدیدنظر خواه (TRAI) را در مورد پیشنهادات تقسیم شده افشا کند.”

دادگاه عالی گفت که این وظیفه و مسئولیت TRAI است که “چنین اطلاعاتی محرمانه بماند و در دسترس رقبا یا شخص دیگری قرار نگیرد”.

TRAI اعلام كردن اطلاعات مربوط به همه اين برنامه ها را براي اپراتورهاي مخابراتي اجباري كرده است. با این حال Airtel و Vodafone با این تصمیم مخالفت کرده و به دلیل اینکه این پیشنهادها برنامه تعرفه ای نبوده و از این رو نیازی به افشای اطلاعات ندارند ، از دادگاه حل اختلاف و دادگاه تجدیدنظر (TDSAT) درخواست تسکین کردند.

Reliance Jio Infocomm Ltd و اپراتورهای تلفن همراه دولتی سفارش TRAI را رعایت کرده اند.

TDSAT با مخالفت با دستور تنظیم كننده رأی داد و گفت كه TRAI صلاحیتی برای درخواست چنین اطلاعات كلی از اپراتورهای خدمات تلفن همراه ندارد.

دادگاه عالی ، در حکم خود ، اشاره کرد که صلاحیت و قدرت TRAI برای صدور دستور تعرفه ارتباط از راه دور در 16 فوریه 2018 “به طور جدی مورد اختلاف نبود”.

“اگرچه به نظر می رسد صلاحیت و قدرت TRAI در یکی از درخواستهای تجدیدنظر قبل از TRA مورد تردید قرار گرفته است ، TDSAT هیچ یافته قاطعی را ثبت نکرده است مبنی بر اینکه TRAI از صلاحیت و قدرت لازم برای جزییات پیشنهادات تقسیم شده برخوردار نیست.

“تمام آنچه TDSAT از سفارش مورد اعتراض یافت این است که پیشنهادات و تخفیف های تقسیم شده در دوره معمول تجارت به مشتریان فعلی بدون هیچ گونه تبعیض در بخش هدف ، به منزله یک برنامه تعرفه ای نیستند و بنابراین نیازی نیست دادگاه راس گفت.

پیشنهادات تقسیم شده ، تبلیغات و تخفیف هایی است که به مشتریان ارائه می شود و نشان دهنده تمایل به سمت رفتن به سایر شرکت های مخابراتی است.

برای حفظ مشتریان ، شرکتها معمولاً سرعت داده بهتر ، وضعیت ترجیحی مشتری ، دسترسی به سیستم عاملهای جریان برتر (OTT) و سایر خدمات را ارائه می دهند.

پیش از این ، دادگاه عالی دهلی از تداخل در دستور موقت دادگاه مخابرات TDSAT مبنی بر توقف قانون تنظیم کننده TRAI که گزارش تخفیف ها و امتیازات سفارشی را ارائه می دهد برای انتخاب مشترکان توسط ارائه دهندگان خدمات قدیمی Airtel ، Idea و Vodafone ، خودداری کرده است.

این شركت از ادامه دادن تصمیم خودداری كرده و گفته بود كه از دادگاه تقاضای تسریع در رسیدگی به درخواستهایی را كه بهارتی ایرتل و Idea Cellular بر ضد قاعده TRA كرده اند ، می كند.