دولت برای اجرای “قوانین مبدا” برای واردات تحت FTA ، هنجارهایی را تنظیم می کند

دهلی نو: دولت هنجارهایی را برای اجرای مقررات “قوانین مبدا” برای اجازه دادن به نرخ ترجیحی حقوق گمرکی برای محصولات وارد شده تحت توافق نامه تجارت آزاد ارائه کرده است.

هنجارهای جدید با هدف بررسی محموله های ورودی کالاهای بی کیفیت و ریختن کالا توسط کشور ثالث از طریق یک کشور شریک FTA تنظیم شده است.

اداره درآمد “آداب و رسوم (اداره قوانین مبدا under بر اساس توافق نامه های تجاری) قوانین 2020” را که “از 21 سپتامبر 2020 به اجرا در می آید” به آنها اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: “این قوانین” در مورد واردات كالاها به هند اعمال می شود ، در صورتی كه واردكننده ادعا می كند نرخ ترجیحی عوارض را از نظر توافق نامه تجاری انجام می دهد. ”

مقررات “قوانین مبدا” برای حداقل فرآوری که باید در کشور FTA اتفاق بیفتد پیش بینی می کند تا محصول نهایی تولید شده کالای مبدا در آن کشور نامیده شود.

بر اساس این ماده ، کشوری که FTA را با هند ترکیب کرده است نمی تواند کالاهای برخی از کشور های سوم را فقط با قرار دادن برچسب روی آن در بازار هند رها کند. این شرکت برای صادرات به هند باید از نظر ارزش افزوده در آن محصول اقدام کند. هنجارهای قوانین مبدا به دامپینگ کالا کمک می کند.

هند با چندین كشور از جمله ژاپن ، كره جنوبی ، سنگاپور و اعضای آ.س.آی.ان.ا.

بر اساس این توافق نامه ها ، دو شریک تجاری به میزان قابل توجهی عوارض واردات / گمرک را برای حداکثر تعداد کالاهای مورد معامله بین خود کاهش یا حذف می کنند.

طبق اعلان ، برای مطالبه نرخ عوارض ترجیحی تحت توافق نامه تجاری ، وارد کننده یا نماینده او ، در زمان تنظیم صورتحساب ورود ، باید اظهارنامه ای را در این لایحه اعلام کند که محصولات وارداتی واجد شرایط کالای اصلی برای نرخ ترجیحی هستند. وظیفه تحت آن قرارداد و گواهی مبدا تولید کند.

ادعای نرخ ترجیحی وظیفه ممکن است توسط افسر مربوطه بدون تأیید رد شود اگر گواهی مبدأ ناقص باشد یا هیچ تغییری توسط مرجع صدور تأیید نشده باشد یا گواهی پس از انقضا its مدت اعتبار آن تولید شود.

وارد کننده ، گفت ، وارد کننده همچنین باید تمام اطلاعات مربوط به معیارهای کشور مبدا از جمله محتوای ارزش منطقه ای را در اختیار داشته باشد و همان را در صورت درخواست به مقام مربوطه ارائه دهد.

همچنین گفته شد که یک افسر در صورت وجود تردید در اصل بودن یا اصالت گواهی به دلایلی مانند عدم تطابق امضا یا مهر و موم در هنگام مقایسه ، می تواند در طول ترخیص کالا از گمرک یا پس از آن ، درخواست تأیید گواهی مبدا را از مرجع تأیید کند. با نمونه هایی از مهر و امضا از کشور صادر کننده دریافت شده است.

نیرمالا سایتارامان ، وزیر دارایی در سخنرانی بودجه خود اظهار داشت که دولت الزامات “قوانین مبدا” را بررسی خواهد کرد ، به ویژه برای برخی از موارد حساس ، “به منظور اطمینان از همسو شدن FTA با جهت آگاهانه سیاست ما”.

وی همچنین گفته بود که مشاهده شده است که واردات تحت FTA در حال افزایش است و ادعاهای ناروا از مزایای FTA صنعت داخلی را تهدید می کند و چنین وارداتی نیاز به بررسی های دقیق دارد.

راجات موهان ، شریک ارشد AMRG و همکاران ، درمورد اطلاع رسانی گفت که تحت تماس Aatmanirbhar Bharat ، ایجاد قوانین واضح ، شفاف و منصفانه از قوانین مبدا بر اساس توافق نامه های مختلف تجاری دو جانبه که توسط هند با اقتصادهای جهان امضا شده ، مهم است.

وی گفت: “این قوانین برای مشاغل در هند و خارج از كشور روشن می سازد كه از روش های دقیق انجام شده توسط مأمور مناسب هنگام ارزیابی نرخ ترجیحی عوارض تحت توافق نامه های تجاری و روند راستی آزمایی گواهی مبدا مطلع شوند.” .

وی افزود: این قوانین استفاده از نرخ ترجیحی عوارض در صورت عدم واردات کالا از کشورهای هدف بر اساس توافق نامه تجارت مذکور را برای واردکنندگان عملاً غیرممکن می کند.

“قوانین مبدا معیارهایی است که برای تعیین منشا national ملی یک محصول مورد نیاز است. کشورهایی که به واردات از شرکای تجاری خاص دسترسی عوارض صفر یا کاهش یافته ارائه می دهند ، اغلب مجموعه ای از قوانین ترجیحی مبدا را برای تعیین صلاحیت محصولات برای دریافت دسترسی ترجیحی اعمال می کنند. .

موهان توضیح داد: “نقش قوانین ترجیحی مبدا این است که اطمینان حاصل شود فقط کالاهای منشاating کشورهای شرکت کننده از تعرفه یا سایر ترجیحات برخوردار هستند.”

وی همچنین گفت که طبق اطلاع رسانی ، اطلاعات مربوط به مبدا مانند معیارهای کشور مبدا ، محتوای ارزش منطقه ای و معیارهای خاص محصول و غیره باید توسط وارد کننده در اختیار داشته باشد.

شریک مالیاتی EY ، ابیشک جائین گفت که این مقررات برای بررسی عملکرد غلط استفاده از حقوق گمرکی با استفاده از مسیر صادرات به هند از طریق کشورهای تجاری ترجیحی تنظیم شده است.

جین گفت: “با این حال ، عملاً ممکن است رعایت این الزامات برای واردکنندگان واقعی برای استفاده از منافع بسیار دشوار باشد.”