در کجای زمین باید سرمایه گذاری کنید؟

Logo_DSP_RGB

در کجای زمین باید سرمایه گذاری کنید؟

بیایید ، برای سرگرمی ، فرض کنیم شما در مریخ زندگی می کنید و مجبورید پول سختی را که کسب کرده اید روی زمین سرمایه گذاری کنید. شما جزئیات خاصی در مورد بازارهای سهام مختلف روی زمین ندارید. از آنجا که در مریخ زندگی می کنید ، نسبت به هیچ کشوری روی کره زمین تعصب ندارید. چه بخشی از سرمایه قابل سرمایه گذاری خود را به هند و بازارهای هند اختصاص خواهید داد؟ آیا تمام پول خود را در هند خواهید گذاشت؟

DSP یک نظرسنجی در توییتر انجام داد و بیش از 50٪ از سرمایه گذاران (که به این نظرسنجی پاسخ دادند) هیچ سرمایه گذاری در سهام بین المللی یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک ندارند!

هند پنجم است[JE(1] بزرگترین اقتصاد جهان اما وزن آن در شاخص جهانی MSCI کمتر از 3٪ است. وقتی یک سرمایه گذار هندی فقط در سهام هند سرمایه گذاری می کند ، 97 ~ از بازار نادیده گرفته می شود.

سوگیری در کشور اصلی تمایل به سرمایه گذاری شرکت ها و م institutionsسسات در کشور خود است. تمایل به سرمایه گذاری در حیاط خانه خود غیرعادی و تعجب آور نیست. این یک پدیده جهانی است.

با این حال ، جهان به هم پیوسته است. برای همه تحقیقات خود از چه چیزی استفاده می کنید؟ (گوگل!) زمان قابل توجهی را روی کدام دستگاه دستی می گذرانید؟ (اپل / سامسونگ؟) بیشتر در کدام پلتفرم اجتماعی هستید؟ (فیس بوک / اینستاگرام / واتس اپ / توییتر؟) شما چه نوع دوچرخه ای دارید؟ (هوندا؟)

ما در همه جنبه های زندگی خود از بازار جهانی استفاده می کنیم. با این حال ، وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد ، نمونه کارهای ما بیشتر از تنوع جهانی به نفع بازار داخلی ما هستند. آشنایی آرامش بخش است. این امر منجر به تعصب کشور اصلی هنگام سرمایه گذاری می شود. سوگیری در کشور اصلی زمانی اتفاق می افتد که درصد زیادی از اوراق بهادار یک سرمایه گذار در بازارهای داخلی (سهام و بدهی) سرمایه گذاری شود.

تمرکز سرمایه گذاران در کشورشان طبیعی است. آشنایی با شرکت های داخلی وجود دارد ، تیم های مدیریتی آنها و محصولات آنها روزانه استفاده می شود. با این حال ، عدم تنوع در اوراق بهادار بین المللی می تواند ضعف در سبد سرمایه گذاری را ایجاد کند. چرا متنوع سازی مهم است؟ اول ، برای محافظت از یک نمونه کار سرمایه گذاری در برابر خطرات خاص کشور. اگر کشور وطن شما دچار افت جدی اقتصادی شود چه می کنید؟ دوم ، کشورهای توسعه یافته و بازارهای نوظهور مانند هند همبستگی کمی دارند ، بنابراین یک نمونه کارها متنوع ممکن است از سقوط در یک کشور یا منطقه خاص محافظت کند.

مهم است که تعصب کشور خود را تشخیص دهید و بپذیرید که سرمایه گذاری در جایی که بالاترین درجه راحتی را داشته باشید طبیعی است. سپس ، دریابید که در معرض قرار گرفتن در معرض بین المللی ممکن است عملکرد سرمایه گذاری بلند مدت را تضعیف کند.

غلبه بر تعصب کشور خود نیاز به قصد ، نظم و انضباط و کنجکاوی در مورد جهان دارد. اولین قدم شناخت تعصب است. سپس با تنوع بخشیدن و افزودن قرار گرفتن در معرض بین المللی در نمونه کارها ، بر آن غلبه کنید.

چگونه می توانید در مناطقی از جهان سرمایه گذاری کنید؟ صندوق های سرمایه گذاری بین المللی

فقط FYI ، امروز ایالات متحده آمریكا٪ 50 را تشکیل می دهد[JE(2] کل سرمایه بازار جهانی سهام. اگر سفر سرمایه گذاری بین المللی خود را آغاز می کنید ، بازارهای ایالات متحده ممکن است مکان خوبی برای شروع باشد.

یک سرمایه گذار می تواند از طریق وجوه منفعل یا وجوه فعال در بازارهای بین المللی سرمایه گذاری کند. صندوق های جهانی وجود دارند که در شرکت های مختلف در سراسر جهان سرمایه گذاری می کنند. وجوهی خاص برای قاره وجود دارد ، مانند “صندوق اروپا” یا صندوق خاص منطقه مانند “صندوق آمریکای لاتین” یا “صندوق آسه آن” که در کشورهای آسه آن سرمایه گذاری می کند (انجمن ملل جنوب شرقی آسیا). بودجه هایی نیز متمرکز بر بازارهای نوظهور وجود دارد. یا بودجه های خاص کشور وجود دارد که به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا ، ژاپن ، چین یا برزیل و غیره سرمایه گذاری می کند.

سرمایه گذاران فصلی نیز می توانند در صندوق های بین المللی و خاص مانند صندوق انرژی جهانی ، صندوق معدن جهانی ، صندوق جهانی جهانی صندوق کشاورزی جهانی یا صندوق فناوری جهانی و غیره سرمایه گذاری کنند.

نکته ای که باید بخاطر داشته باشید این است که مالیات وجوه بین المللی با صندوق های سرمایه گذاری مشترک با ارزش داخلی متفاوت است. وجوه بین المللی مانند صندوق های بدهی مالیات می گیرند. اگر سرمایه گذاری کمتر از سه سال نگه داشته شود ، سود آن به عنوان سود سرمایه کوتاه مدت (مالیات بر اساس تخته مالیات فردی) مالیات می شود. اگر[JE(3] این صندوق بیش از سه سال نگهداری می شود ، سود حاصل از آن به عنوان سود طولانی مدت 20٪ با نمایه سازی مالیات می شود.

سرمایه گذاری های بین المللی ممکن است در معرض خطر بازار محلی قرار بگیرند اما خطر بازار سهام هنوز هم شایع است. در سال 2008 ، بحران های مالی جهانی و اخیراً با آغاز همه گیری COVID-19 ، بازارهای سهام در سراسر جهان اصلاح شد بنابراین ممکن است حتی پس از تنوع در سطح بین المللی سقوط را تجربه کرده باشد.

سرمایه گذاران نباید کورکورانه در بازارهای بین المللی سرمایه گذاری کنند. بازارها و موضوعات را مطالعه کنید. قبل از سرمایه گذاری ، مزایا و معایب متنوع سازی را تجزیه و تحلیل کنید (و اینکه چگونه در مشخصات و اهداف کلی ریسک فردی شما قرار می گیرد).

سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

تماس با رسانه:
DSP ، [email protected]

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط DSP MUTUAL FUND