درخواست های DHFL احتمالاً در این هفته فراخوانی می شود. به هر چهار خواستگار از جمله گروه آدانی فرصتی داده می شود تا پیشنهادات خود را اصلاح کنند

بمبئی: اکثر وام دهندگان شرکت Dewan Housing Finance Ltd (DHFL) موافق بازپرداخت وام دهنده ورشکسته هستند و احتمالاً پیشنهادات جدید تا پایان هفته فراخوانده خواهد شد. به هر چهار خواستگار از جمله گروه آدانی فرصتی داده می شود تا پیشنهادات خود را بهتر کنند زیرا کمیته طلبکاران (CoC) مصمم است که بهترین سرمایه را برای تأمین کننده مسکن با بدهی بپردازد.

“ما انتظار داریم اکثر طلبکاران ، از جمله بدهی های خرده فروشی و دارندگان سپرده ثابت ، به نفع بازپرداخت رأی دهند زیرا به دست آوردن بهترین قیمت به نفع همه است. بانک ها در حال حاضر در هیئت مدیره هستند و با داشتن متولی برای دارندگان بدهی نیز احتمالاً درصدد بازپرداخت هستند ، ما انتظار داریم 51 درصد آرا votes مورد نیاز را بدست آوریم. ”

طلبکاران با روهاتگی مشورت می کنند

طلبكاران مطمئن هستند كه در تلاش براي بازپرداخت بيشترين سود خود را در مورد درخواست بازپرداخت دارند. آنها همچنین به دنبال دادستان کل سابق موکل روهاتگی در مورد اینکه آیا در شرایط فعلی می توان تخفیف ویژه ای گرفت ، به ویژه با توجه به مخالفت سه پیشنهاد دهنده با پیشنهاد دیرهنگام گروه آدانی. این سه پیشنهاد دهنده همچنین با درخواست برای پیشنهاد چهارم تجدید نظر شده با شرایط و ضوابط جدید مخالفت کرده اند.

روند مناقصه پس از مداخله دیرهنگام تهاجمی گروه آدانی در اوایل ماه جاری که سه پیشنهاد دهنده دیگر باقی مانده بود ، رقابت پذیر شد. آدانی در ابتدا فقط برای نمونه کارها در زمینه فروش عمده DHFL (SRA) DHFL پیشنهاد داده بود ، اما پیشنهاد خود را در 17 نوامبر اصلاح کرد و برای کل کتاب پیشنهاد 30،000 کرور به اضافه سود 3000 کرور پیشنهاد داد. این مبلغ بیشتر از پیشنهاد 31،000 کروری روتر Oaktree Capital در نیویورک است. گروه پیرامال 23500 کرور روپیه فقط برای سبد خرده فروشی DHFL ذکر کرده بود در حالی که SC Lowy مستقر در هنگ کنگ 2350 کرور برای SRA پیشنهاد داد.

هر سه پیشنهاد دهنده با پیشنهاد اصلاح نشده ناخواسته آدانی مخالفت کرده اند زیرا این پیشنهاد پس از مهلت اولیه ارسال شده است و تهدید کرده اند که در صورت بررسی پیشنهاد آدانی ، از روند کار خارج خواهد شد. باید دید آیا این پیشنهاد دهندگان سعی می کنند پیشنهاد آدانی را در یک پروسه پیشنهاد جدید مطابقت دهند یا بیشتر از این پیشنهاد دهند.

“ما نظر حقوقی را از دادستان کل سابق موکل روهاتگی گرفته ایم و همچنین دارای اولویت قبلی هستیم. ما می دانیم که در کجا ایستاده ایم و مشاجره داوطلبان ما را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. گرفتن بهترین قیمت ممکن به نفع همه است ، بیشتر برای پس اندازكنندگان كوچكی كه اگر بهترین ارزش موجود را بدست نیاوریم ، متحمل ضررهای زیادی می شوند. ”

با بدهی نزدیک به 88000 کرور روپیه ، DHFL اولین NBFC است که از زمان اعطای قدرت به RBI برای ارجاع سرمایه داران خانگی به دادسرای ورشکستگی ، ورشکستگی را طی می کند. همچنین از نظر مقدار و تعداد طلبکاران مالی از جمله هزاران دارنده بدهی و سپرده ثابت بزرگترین مورد است.

چنین دارندگان بدهی کوچک و بزرگ بیش از نیمی یا 45382 کرور بدهی شرکت را تشکیل می دهند. آنها توسط Catalyst Trusteeship در CoC نمایندگی می شوند و انتظار می رود که برای پیشنهادات بهتر رأی دهند.

بانک دولتی هند (SBI) و اتحادیه بانک هند (UBI) ، دو وام دهنده برتر این شرکت ، نیز موافق پیشنهادات اصلاح شده هستند.

3دفتر ET

رای گیری تا روز چهارشنبه

رای گیری برای تصمیم گیری برای بازپرداخت در آخر هفته آغاز شد و قرار بود روز دوشنبه پایان یابد اما تا ساعت 5 بعد از ظهر روز چهارشنبه تمدید شد زیرا برخی طلبکاران به دلیل تعطیلات بانکی روز دوشنبه به دنبال زمان بیشتری بودند.

نفر دوم در این باره گفت: “بعد از اینکه ما به نتیجه رأی گیری رسیدیم ، روند دعوت از پیشنهادات جدید آغاز می شود. پیشنهادات برای همه کسانی که زودتر ابراز علاقه کرده اند آزاد است. آخرین مهلت پیشنهادهای جدید تا اواسط دسامبر خواهد بود.” در این روند

بانکداران اشاره می کنند که بهبودی کامل هنوز در افق نیست. حتی آخرین پیشنهاد آدانی 62٪ از کل بدهی را تنظیم کرده است.

“همه این صحبت ها در مورد مناقصه دیررس یا حتی نامه آدانی به مدیر برای جبران سپرده های سایر مناقصه گران فقط تاکتیک های فشار است. مدیران سهام خصوصی پاداش های خاص خود را برای مراقبت دارند ، اما ما به عنوان بانک ها در حال مدیریت پول و اراده عمومی هستیم. اولین شخصی که در بالا ذکر شد گفت: “اگر ما به دنبال چیزی کمتر از آنچه در حال ارائه است برویم ، باید با CVC مقابله کنیم. بنابراین ما تمام مراحل را دنبال خواهیم کرد و سپس یک انتخاب خواهیم کرد.”

بانکداران به سوابق قبلی اشاره می کنند ، مانند ورود دیرهنگام UltraTech برای تصاحب سیمان Binani یا تجدیدنظر چندگانه Arcelor Mittal در پیشنهاد تصاحب سرانجام فولاد Essar.

مهمتر از همه ، آنها همچنین دارای اولویت قانونی هستند زیرا دو سال پیش ، دادگاه تجدیدنظر قانون شرکت ملی (NCLAT) حکم کرده بود که فرایند حل و فصل ورشکستگی باید با هدف استخراج حداکثر ارزش از مزایده دارایی های تحت استرس تحت تأیید پیشنهاد اصلاح شده UltraTech به مبلغ 7،900 روپیه باشد. کرور برای به دست آوردن سیمان Binani پر از بدهی.

کمیته طلبکاران Binani پس از اعلام پیشنهاد 6،930 کروری روپیه سیمان Dalmia ، پیشنهاد بهبود یافته UltraTech را در نظر گرفت که بالاترین پیشنهاد را اعلام کرد. Rajputana Properties ، متعلق به Dalmia Bharat ، پرونده ای را علیه این تصمیم تشکیل داد. سیمان UltraTech بالاخره پس از صدور رای مطلوب دادگاه ، سیمان Binani را در کیسه قرار داد.