دبی با نگاه به آینده ، بخش لجستیک خود را دوباره طراحی می کند

همه گیری در حال انجام ، زنجیره های تأمین در سراسر جهان را مختل کرده و پیوندهای ضعیف بخش تدارکات را آشکار می کند. بسیاری از کشورها هنوز تلاش می کنند تا با چالش های زنجیره تأمین ناشی از همه گیری روبرو شوند و تلاش کنند تا مصرف کنندگان مضطرب را رها کنند. برخی از آنها حتی از محلی سازی به عنوان پادزهر دفاع می کنند. با این وجود دبی در تلاش است تا با سرمایه گذاری در فناوری های آینده ، چالش های جدید را به فرصت های جدید تبدیل کند.

“ویروس آنجا بود ، وجود دارد و خواهد بود اما آنچه مهم است نحوه استفاده از سیستم عامل های دیجیتال است. این بدان معناست که همه چیز ادامه خواهد یافت اما باید راهی جدید وجود داشته باشد. امسال بهترین سال بود زیرا مردم به دنبال راه های جدیدی برای تجارت هستند. “مدیر اجرایی کالاها و خدمات مالی در مرکز کالاهای چند کالای دبی (DMCC) سانجیف دوتا می گوید.

درست است که بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر ، دبی یا امارات متحده عربی به دلیل اختلالات زنجیره تامین ناشی از Covid ، کمبود عمده کالاهای اساسی را تجربه نکرده اند. آنچه به آنها کمک کرد تا بحران را تحمل کنند ترکیبی از آینده نگری خوب ، اقدام سریع و سرمایه گذاری قابل توجه در امکانات و زیرساخت های چند مدتی بود که طی دهه ها انجام شد. با این حال ، گزارش اخیر (Life After Covid-19: Logistics) با همکاری مشترک بنیاد آینده دبی (DFF) – متولی دبی تحول دیجیتال – هشدار می دهد که زنجیره های تأمین پایدار و کارآمد امری بدیهی تلقی نمی شوند.

حمل و نقل

مدیر عامل ، شهر صنعتی دبی ، سعود ابو الشعورب گفت که مشاغل در دبی در حال به کارگیری فن آوری های جدیدی هستند که سازگار با محیط زیست باشد ، و افزود: “اینها ارزش زیادی ایجاد می کنند ، هزینه عملیاتی و هدر رفتن را کاهش می دهند و به مشتری با کیفیت بسیار بالا کمک می کنند. تولید – محصول.” الشاورب اظهار داشت ، دبی که از نظر جغرافیایی دو سوم جمعیت جهان را از طریق هوا طی 8 ساعت پوشش می دهد ، همچنان یکی از قطب های اصلی تدارکات در جهان خواهد بود.

تحلیل گران تجارت از منطقه تجارت الکترونیکی دبی استقبال می کنند که سهولت انجام تجارت و کارآیی کارآمد را تضمین می کند. به گفته آنها ، دبی با مبانی قوی خود توانسته است تقاضا و عرضه را در هر فرصتی که وجود دارد متصل کند. سانجیف دوتا گفت: “و حالا برای کوید ، اتفاق خوب برای ما این بوده است که پر از فرصت است و هرگز لحظه کسل کننده ای نداشته ایم.”

به گفته وی ، 6 ماه اول سال جاری علاوه بر اعلامیه های مربوط به پروژه های جدید و گسترش پروژه های موجود ، بیش از 800 شرکت ثبت شده است. سانجیف دوتا می گوید: “من فکر می کنم از نظر زمانهایی که پیش روی ماست بسیار صعودی هستیم.” به عنوان مثال ، انعطاف پذیری بخش لجستیک دبی در حمل و نقل کارآمد یک جعبه چای از یک کشور آفریقایی ، بسته بندی و ارسال سریعتر از آنچه که در آنجا انجام می شود ، منعکس می شود.

268597_dpworldconstanta_806046

دبی با 60 درصد سهم بازار بیش از 50 میلیون کیلوگرم چای را از 26 کشور از جمله هند عرضه می کند. تجارت محصولات کشاورزی آن با هند نیز در حال گسترش است. بدیهی است که دبی در تلاش است تا خود را به عنوان قطب صادرات مجدد در منطقه به عنوان بخشی از استراتژی امنیت غذایی خود قرار دهد. اما ، برای موفقیت استراتژی ، تزریق فن آوری های جدیدتر و آماده سازی بخش تدارکات آن برای آینده پیش نیاز است. سانجیف دوتا تأیید می کند: “همه گیر مطمئناً نقش فن آوری و نوآوری را تأیید کرده است و ما روی سرمایه گذاری در این راه حل ها متمرکز شده ایم.”

Agriota – یک پلت فرم الکترونیکی که فاصله ای بین کشاورز و مصرف کننده را از بین می برد و به آنها کمک می کند قیمت مناسب را کشف کنند – توسط DMCC در ماه آگوست راه اندازی شده است یکی از این راه حل های ابتکاری است. این یکی از 10 پروژه ای بود که در سفر نخست وزیر نارندرا مودی به امارات انتخاب شد. در همین حال ، عبدالله بن دامیتان ، مدیر ارشد بازرگانی ، DP World ، این عقیده را بیان می کند که دیجیتالی شدن و نوآوری کلمات کلیدی هستند و به ویژه در موقعیت های همه گیر مانند همه وجود دارند.

وی گفت: “فقط به عنوان مثال ، تجارت الكترونيكي در طي Covid به سرعت رشد كرد و شاهد افزايش بي سابقه در تجارت بود.” در DP World ، 99 درصد معاملات به صورت دیجیتالی انجام می شود و این سازمان به یک اکوسیستم تجارت بدون کاغذ تبدیل شده است. دیمیتان می گوید: “ما دیگر هیچ کاغذی نمی گذاریم و این تاریخ است.” DP World همچنان به سرمایه گذاری در ایده های جدید ادامه می دهد و راه اندازی DP World Cargospeed با مشارکت Virgin Hyperloop نمونه ای از اشاره گرها و چشم انداز آینده حمل بار است. دامیتان می گوید ، این فناوری از نظر سرعت و هزینه ، نحوه جابجایی بار را کاملاً مختل خواهد کرد.

“ما همچنین در Boxbay سرمایه گذاری می کنیم. این یک فناوری مخرب دیگر است که امکان دستیابی به موفقیت قابل توجه در سرعت کارایی ، بهره وری انرژی و کاهش عمده هزینه های عملیاتی را فراهم می کند. ” DP World حتی در حالی که بسیاری از کشورها فعالیت خود را متوقف کردند ، به دلیل سرمایه گذاری های آینده نگرانه در فناوری های نوظهور ، 24×7 کار کرد. قابل اعتماد بودن و قابل پیش بینی بودن کلمات کلیدی در زنجیره تامین ، دیمیتان معتقد است که بخش لجستیک دبی قرار است در جهان پس از Covid قرار گیرد.

Boxbay

سازمان بهداشت جهانی می گوید در طول چهار دهه گذشته رویدادهای بهداشت عمومی در سراسر جهان به طور مداوم در حال افزایش است. بنابراین ، چالش بخش لجستیک آینده در پاسخگویی به تقاضای مصرف کننده با حداقل وقفه در زنجیره های تأمین و تماس فیزیکی خواهد بود. در این شرایط است که DFF نقش بیشتری را برای چاپ سه بعدی ، وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین (UGV) ، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) ، اینترنت اشیا ((اینترنت اشیا) ، واقعیت افزوده ، اسکلت های بیرونی و ربات های همراه در روزهای آینده پیش بینی می کند.

همانطور که بخش لجستیک دبی سفر مهیجی را تجربه می کند ، یک اتفاق مثبت در همه گیر کنونی این است که مشکلات را تشدید می کند ، کمبودهای موجود در سیستم زنجیره تأمین موجود را برملا می کند و سهامداران را وادار به ارائه راه حل های خلاقانه می کند.

سلب مسئولیت: این مقاله بخشی از مجموعه مطالب ویژه در تجارت در دبی است