دادگاه عالی دهلی نشان می دهد RBI باعث اطلاع UVARCL می شود

بمبئی: دادگاه عالی دهلی روز جمعه در مورد اخطار احتمالی ثبت شرکت بازسازی اشعه ماورا بنفش با مسئولیت محدود (UVARCL) ، نسبت به آنچه بانک مرکزی به عنوان پیشنهاد حل و فصل ورشکستگی غیرقانونی توسط ARC برای شرکت مخابراتی Aircel منتقل کرد ، اخطار بانک رزرو هند را اعلام کرد. صرفاً ارسال یک طرح قطعنامه غیرقانونی است ، دادگستری ناوین چاولا در دادخواست ارائه شده توسط UVARCL برگزار شد ، در حالی که خواستار پاسخگویی از RBI ، وزارت امور شرکت ها ، هیئت ورشکستگی و ورشکستگی هند (IBBI) و دولت اتحادیه ظرف 15 روز بود .

هفته گذشته RBI در اطلاعیه ای به UVARCL هشدار داد که می تواند گواهی ثبت آن را لغو کند ، مگر اینکه در آخر هفته توضیح دهد که چرا به دادگاه ورشکستگی اعلام نکرد که تنظیم کننده طرح حل و فصل خود را برای Aircel رد کرده است. UVARCL این هفته علیه اعلامیه علت نمایش به دادگاه مراجعه کرد.

وکلای حاضر در دادگاه به ET گفتند ، وکیل ارشد موکول روهاتگی که برای UVARCL حضور داشت ، استدلال کرد که تنظیم کننده بارها و بارها در مورد قصد ARC برای ارائه یک طرح حل برای بازیکن ورشکسته مخابرات مریض شده است. همچنین ، به گفته وکلا ، روهاتگی گفت ، این شرکت به بانک مرکزی درخواست تأیید سرمایه گذاری در سهام ایرسل را داده بود و موضع RBI مبنی بر اینکه UVARCL نباید بدون راهنمایی از دادگاه ورشکستگی به آن مراجعه می کرد نادرست بود.

ET در نسخه 21 نوامبر خود گزارش داد كه ناظران بانكي در اخطار خود به UVARCL ادعا كرده اند كه شركت توانبخشي در هشدار به دادگاه ورشكستگي موفق نشده است كه RBI طرح قطعنامه خود را براي Aircel رد كرده است. طبق گفته تنظیم کننده ، ARC قوانینی را که در قانون Sarfaesi (تضمین سازی و بازسازی دارایی های مالی و اجرای سود اوراق بهادار) وضع شده است نادیده گرفته و به طور ارادی دستورالعمل های RBI را نقض کرده است.

لغو ثبت نام UVARCL در این مرحله به معنای برنامه های حل وفصل ورشکستگی شرکت های ارتباطی Reliance (RCom) است و Aircel می تواند از بین برود و برنامه های دولت ایالتی هند را برای بازیابی 12000 کرور روپیه وام داده شده به دو تلفن مخابره کند. در مورد RCom ، وام دهندگان UVARCL را به عنوان یک پیشنهاد دهنده اصلی تأیید کرده اند و پیشنهاد در حال حاضر در دادگاه ورشکستگی است.

طبق قانون Sarfaesi ، شرکت های بازسازی دارایی که دارایی های تحت فشار را از وام دهندگان می گیرند ، نمی توانند سهام عدالت را در مرحله حل و فصل به یک شرکت ورشکسته تزریق کنند. آنها همچنین نمی توانند به عنوان متقاضیان قطعنامه عمل کنند. UVARCL با این استدلال که قانون ورشکستگی و ورشکستگی – که اجازه چنین سرمایه گذاری هایی را می دهد – با قوانین مندرج در قانون Sarfaesi جایگزین می شود.

طبق گفته وكلائی كه ET با آنها صحبت كرد ، روهاتگی گفت ARC تنها آژانسهای تخصصی در كشور هستند كه داراییهای تحت فشار را اداره می كنند. وی گفت ، مقررات خاص تحت بخش 29A IBC نقش بیشتری را برای ARC در دارایی های تحت تنش در نظر گرفته است. این حقوقدان ارشد س askedال کرد که چرا نباید به ARC اجازه ارائه طرح های مصوبه یا سرمایه گذاری در سرمایه تازه را بدهد ، به ویژه هنگامی که هدف بازسازی دارایی های تحت فشار بود.

RBI و UVARCL تا زمان مطبوعات جمعه به سوالات ET پاسخ ندادند.

UVARCL در دادخواست كتبی خود به دنبال راهنمایی های قضایی مناسب به وزارتخانه های دارایی و امور شركت ها ، RBI و IBBI برای حل آنچه كه خلا policy سیاستی ناشی از عدم وجود رهنمودهای مربوط به مشاركت ARC به عنوان متقاضیان قطعنامه خوانده است ، است. این شرکت همچنین در دادخواست خود اظهار داشته است كه از آنجا كه صریحاً فهمیده است كه هدف آن سرمایه گذاری سهام در Aircel است ، هیچ نقض رهنمودهای تنظیم شده توسط تنظیم كننده بانك صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه IBC چنین مشارکتی را پیش بینی می کند ، تأکید شده است که همه مقامات باید با هم کار کنند تا دستورالعمل های لازم را در مورد این موضوع صادر کنند.

دادگاه حقوقی شرکت ملی ضمن پاکسازی طرح قطعنامه UVARCL برای Aircel در ژوئن 2020 ، از ARC خواسته بود تا از زمان اداره ARC توسط بانک مرکزی ، طرح خود را برای تصویب به RBI ارسال کند.

UVARCL طرح مورد تأیید NCLT را به RBI ارسال كرد كه با استناد به قانون Sarfaesi ، قانونی كه به بانك ها و سایر م institutionsسسات مالی اجازه می دهد املاك مسكونی یا تجاری را برای بازیابی وام ها به حراج بگذارند ، آن را رد كرد.

در اطلاعیه خود به UVARCL ، بانک مرکزی اعلام کرد که مجوز این شرکت را برای ارائه چنین پیشنهادی از اوایل سال 2019 رد کرده است ، بسیار قبل از اینکه NCLT آن را پاک کند.

رد RBI از طرح قطعنامه Aircel ، درگیری میان قانون ورشکستگی و قانون Sarfaesi را مورد توجه قرار داد.

گفته می شود وزارت دارایی برای اصلاح قانون Sarfaesi باز است. ARC ها از RBI خواسته اند تا این موضوع را به عنوان یك ماده قانونی در نظر گرفته و دستورالعمل های جدیدی ارائه دهد ، زیرا اصلاح این قانون زمان بر است.