دادگاه ادعای مداخله ED علیه گزارش بسته شدن پرونده MSC Bank را رد کرد

دادگاهی در روز پنجشنبه در اینجا ادعای اداره اجرای احكام را كه خواستار مداخله در جلسه رسیدگی به گزارش تعطیلی پلیس بمبئی در ادعای كلاهبرداری بانك تعاونی ایالت ماهاراشترا 25000 کرور بود ، رد كرد. آجیت پاوار معاون نخست وزیر ماهاراشترا به عنوان متهم این پرونده معرفی شده است.

بال جرائم اقتصادی (EOW) پلیس شهر گزارش بسته شدن پرونده خود را در ماه سپتامبر در دادگاه ویژه دفتر مبارزه با فساد اداری (ACB) ارائه داد. EOW ادعا کرد که تیم تحقیق ویژه خود هیچ جنبه کیفری در این پرونده پیدا نکرده است. ED ادعا کرد که کاوشگر دارای نقص است و خواستار مداخله در جلسه دادرسی شد و خواستار رد گزارش تعطیلی شد.

قاضی ویژه ACB ، Ajay Champaklal Daga ، اما ادعای مداخله آژانس تحقیق مرکزی را رد کرد. استماع گزارش تعطیلی ادامه خواهد داشت.

EOW اولین گزارش اطلاعات (FIR) را در این پرونده تحت بخش 406 (نقض کیفری اعتماد) و 420 (کلاهبرداری) ، قانون پیشگیری از فساد و تأمین امنیت و بازسازی دارایی های مالی و اجرای قانون منافع امنیتی (IPC) ثبت کرده است.

این پرونده مربوط به وام های هزار کرور روپیه ای بود که توسط شرکت های تعاونی قند ، کارخانه های ریسندگی و سایر نهادها از بانک های تعاونی و منطقه ای به دست آمد.

FIR آجیت پاوار و بیش از 70 نفر دیگر را که در دوره مربوطه مدیر MSC بانک بودند ، متهم کرد. به دنبال حکم دادگاه عالی در آگوست سال گذشته به ثبت رسیده بود. طبق FIR ، اسناد دولتی به دلیل بی نظمی در بانک ، از اول ژانویه 2007 تا 31 دسامبر 2017 خسارت 25000 کروری متحمل شده است.

FIR ادعا کرد مقررات بانکی و RBI در هنگام پرداخت وام به کارخانه های قند با نرخ بسیار پایین و فروش دارایی های مشاغل متقلب با قیمت دور ریز نقض شده است. با این حال ، بعداً EOW اعلام کرد که هیچ جنبه کیفری را پیدا نکرده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.