دادرسی OTSC: جلسه دادرسی OTSC را به هفته آینده موکول می کند

بمبئی: دادگاه عالی روز چهارشنبه به جلسه رسیدگی به پرونده اتهام یک بار طیف (OTSC) موکول کرد ، در نتیجه این ممکن است اوج نبرد دیگری بین دولت و تلفن های همراه بر سر حق قانونی باشد.

این یک مورد با تأثیر بالا خواهد بود. اگر این حکم به نفع شرکتهای مخابراتی باشد ، می تواند مسئولیت آنها را بیش از 60 درصد مبلغ 25000 کرور روپیه که توسط اداره مخابرات مطالبه می شود ، کاهش دهد. Airtel و Vodafone Idea نیز مانند درآمد ناخالص تعدیل شده (AGR) بیشترین تأثیر را در این مورد در پرونده OTSC خواهند داشت.

عوارض OTSC بر اساس قوانین DoT انجام می شود که برای پرداخت یک بار قیمت متصل به بازار برای طیف بیش از حد مجاز ، نیاز به یک شرکت مخابراتی بیش از 6.2 مگاهرتز در دایره بین ژوئیه 2008 و 31 دسامبر 2012 دارد. به همین ترتیب ، شرکتهای مخابراتی ملزم به پرداخت قیمت بازار برای منابع موج هوایی فراتر از 4.4 مگاهرتز در دایره از ژانویه 2013 تا پایان اعتبار مجوزهای مربوطه خود هستند.

ایرتل دو ربع پیش در مورد کالای استثنایی خود ، 7004 کرور روپیه پیش بینی کرده بود ، که بیشتر این مبلغ به دلیل دریافت OTSC بود.

Vi در سه ماهه آخر مارس 3810 کرور در اقلام استثنایی خود برای تأمین هزینه های OTSC شناسایی کرده بود.

این درگیری با تصمیم دولت برای شارژ اپراتورهای مخابراتی OTSC در پی لغو دیوان عالی 122 مجوز مخابراتی در سال 2012 ، تحت ادعای اسکن 2G که امواج را به عنوان کالاهای عمومی اعلام می کرد که بهترین استفاده را از طریق حراج دارند ، آغاز شد.

پس از آن هیئت دولت تصمیم گرفته بود تا OTSC را به تلفنهایی كه طیف اختصاص داده شده اند به همراه مجوزهای پان هند با 16658 روپیه اخذ كنند. بر اساس معیارهای مرتبط با مشترک که قبلاً دنبال شده بودند ، به تلفن های مخابراتی بعد از رسیدن به یک پایگاه مشترک خاص در یک حلقه ، تعداد بیشتری طیف داده می شد.

با این حال ، دولت UPA II سیاست را تغییر داد و اعلام کرد که تمام امواج پخش شده بیش از 4.4 مگاهرتز با نرخ بازار هزینه می شوند.

اما شرکتهای ارتباط تلفنی با توجه به عقب ماندگی به این اقدام اعتراض کردند. موضوع به دادگاه تجدید نظر در مخابرات (TDSAT) رسید كه در جولای 2019 رای داد كه OTSC می تواند به صورت آینده نگر اخذ شود ، نه به صورت گذشته نگر.

TDSAT مشاهده کرده بود که تقاضا برای چنین عوارضی نیاز به گزینه تسلیم طیف دارد. بنابراین در حالی که اخطار تقاضا برای سال 2012 ، از سال 2008 با عطف به مأموریت پرداخت ، گزینه تسلیم امواج فقط از 2012 به بعد داده شد و نه از 2008.

سپس وزارت دادگستری SC را منتقل کرد و دادگاه عالی از ادامه دستور TDSAT خودداری کرد.