جو بایدن: رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، جو بایدن خواستار صادرات جواهرات از هند تحت GSP شد

کلکته: صادرکنندگان گوهر و جواهرات هند از رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن می خواهند صادرات جواهرات را از هند به آمریکا تحت GSP (سیستم ترجیحات عمومی) انجام دهد تا هند از رقابت با چین برتری داشته باشد.

کالین شاه ، رئیس شورای توسعه صادرات گوهر و جواهرات (GJEPC) گفت: “این شورا یک بار دیگر موضوع گنجاندن هند در GSP برای جواهرات و جواهرات را مطرح می کند تا بتوانیم از نظر رقابتی با همتایان چینی خود اختلاف داشته باشیم.”

در زمان رئیس جمهور دونالد ترامپ ، ایالات متحده رفتار ترجیحی خود با صادرات هند را تحت GSP اعطا شده به هند و برخی دیگر از کشورهای در حال توسعه در سال 1976 که به برخی از صادرات هند اجازه می داد بدون عوارض به ایالات متحده دسترسی داشته باشند ، پس داده و صادر کنندگان هند صادرات بیشتر توسعه سریعتر پس گرفتن GSP از 5 ژوئن 2019 اعمال شد.

یک شاه خوش بین گفت که بایدن 8 سال معاون رئیس جمهور اوباما بوده و در آن دوره دوست و حامی هند بوده است و انتظار دارد که مواضع وی در قبال هند در سیاست های اقتصادی و تجاری منعکس شود.

شاه گفت: “ما امیدواریم كه محرک اقتصادی دیگری وجود داشته باشد و هزینه های زیربنایی بالاتری داشته باشد كه تولید ناخالص داخلی آمریكا را افزایش دهد و به نوبه خود مصرف سنگهای قیمتی و جواهرات را افزایش دهد.”

سود GSP در صادرات 45 گوهر و کالاهای جواهرات از هند با ارزش 86.54 میلیون دلار پس گرفته شد. کریسیل مشاهده کرده بود که برداشت GSP بیشترین تأثیر را روی صادرکنندگان سنگهای قیمتی و جواهرات می گذارد زیرا 15٪ از این صادرات از مزایای آن در تقویم 2018 بهره می برد.

“در حال حاضر 7٪ وظیفه اضافی در مورد صادرات جواهرات مبتنی بر فلزات گرانبها و تقلید وجود دارد. این امر باعث کاهش رقابت صادر کنندگان داخلی و فشار بر حاشیه خواهد شد. “سال گذشته بلافاصله پس از برداشت GSP آژانس رتبه بندی اعلام کرد.

45 موردی که GSP در آنها برداشت شده است شامل سنگهای قیمتی (غیر از الماس) و سنگهای نیمه قیمتی ، نقره ساخته نشده (غیر از شمش و دور) ، طلا (از جمله طلای اندود شده با پلاتین) به اشکال نیمه ساخته شده (به جز برگهای طلا) دیگران.

صادرات گوهر و جواهرات هند هنگام برداشت GSP از سال 2007 ، 2008 و 2009 متضرر شد و بدین ترتیب جذب نرخ مورد علاقه ترین کشور (MFN) حدود 5-6 درصد در سرزمین های گمرکی ایالات متحده آغاز شد. محصولاتی که GSP از آنها برداشت شد شامل جواهرات و قطعات نقره ای ، گردنبندهای طناب طلا و زنجیرهای گردن ، گردنبندهای حلقه ای و زنجیرهای گردن طلا بود.

طبق آمار GJEPC ، صادرات گوهر و جواهرات از هند در نیمه اول مالی جاری در 51،897.73 کرور از 1،06،871.37 کرور در H1 سال 2020 برابر با 37 درصد افت بوده است.