تولید: کف کارخانه ها اقتصاد جهانی را در میان ویروس ها کنترل می کنند

کارخانجات جهان با قدرت ، پشتیبانی حیاتی از اقتصادها را ارائه می دهند زیرا محدودیت های جدید ویروس در برخی کشورها لطمه ای به رشد می زند.

بر اساس گزارش های روز سه شنبه ، شاخص های فعالیت تولیدی در ایالات متحده ، چین و مناطقی از آسیا در ماه نوامبر بهبود یافت و آلمان رشد گسترده ای را تجربه کرد. در کره جنوبی که معضلی برای تجارت جهانی است ، صادرات 4٪ افزایش یافت و این امر با تقاضای زیاد دستگاههای فناوری پشتیبانی می شود.

PMI تولید جهانی JPMorgan با تقریباً یک دهه اخیر در یکی از بهترین نرخ ها گسترش یافت. شاخص کامپوزیت تولید شده با IHS Markit برای ماه هفتم افزایش یافت و 0.7 واحد صعود کرد و به 53.7 رسید زیرا اقدامات تولید ، سفارشات جدید و رزرو صادرات افزایش یافت. سنجش اشتغال برای اولین بار در یک سال گذشته نشان دهنده گسترش بود.

قدرت فعالیت های تجاری در ماه های اخیر باعث نجات بخشیدن به بهبود می شود ، هرچند که وضعیت جهان شکننده است زیرا دنیا در انتظار تحولات در رقابت برای دریافت واکسن ویروس کرونا است. این ترکیب امید و احتیاط در اظهارنظرهای بانکداران مرکزی منعکس شده است ، جرو پاول رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت که هنوز چالش های “قابل توجه” در پیش است.

این در آخرین چشم انداز OECD ، که پیش بینی رشد 2021 خود را از 5٪ به 4.2٪ کاهش داده و از دولتها خواسته است تا حمایت مالی از مشاغل و خانوارها را کاهش دهند ، مورد انعکاس قرار گرفت. این سازمان هشدار داد که الگوی شیوع و قفل احتمالی احتمالاً برای مدتی ادامه خواهد یافت و خطرات آسیب دائمی در حال افزایش است.

حتی در داخل تولید ، موتور اصلی اقتصاد جهانی در حال حاضر ، نشانه هایی از ضعف است. تعطیلی در بخش مهمان نوازی تولید کالاهای مصرفی را تحت تأثیر قرار داده و مشاغل موجود در صنایع مختلف را تهدید می کند.

آنچه بلومبرگ اقتصاد می گوید …
ماههای زمستان برای اقتصاد آسیا چالش برانگیز خواهد بود. حرکت بهبودی چین باید حفظ شود. اما بسیاری از اقتصادهای دیگر در منطقه ممکن است تحت فشار افزایش موارد Covid-19 قرار بگیرند. موج های تازه در ایالات متحده و اروپا همچنین می توانند تقاضای خارجی را کاهش دهند – با توجه به درجه سخت گیری اقدامات مهار. ” – چانگ شو ، اقتصاددان ارشد آسیا.

طبق آخرین نظرسنجی های IHS Markit ، شاخص تولید چین در ماه نوامبر به بالاترین سطح یک دهه گذشته رسید. یک سنج رسمی جداگانه نیز بهبود یافت ، شتابی که شروع به فیلتر کردن در بین شرکای تجاری همسایه می کند.

در حال حاضر ، قدرت چین در اروپا نیز احساس می شود ، جایی که تولیدکنندگان آلمانی در گزارش ماه نوامبر خود تقاضای این کشور را ذکر کردند. اندازه گیری کارخانه برای آلمان کمی لغزید ، اما هنوز هم قوی ترین در اروپا بود. این جبران مجدد ضعف در اسپانیا و فرانسه بود.

کریس ویلیامسون ، اقتصاددان ارشد بازرگانی در IHS Markit ، گفت: “توسعه پایدار باید به کاهش لطمه اقتصادی محدودیت های Covid-19 کمک کند ، که این امر بخش صنعت را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.”

در حالی که پیش بینی می شود منطقه یورو در این سه ماه کوچک شود ، پیش بینی کاهش 2.2 درصدی بسیار کمتر از کسری است که نزدیک به 12 درصد در سه ماه منتهی به ژوئن مشاهده شده است.

بر اساس داده های IHS Markit ، در ایالات متحده ، تولید قوی ترین گسترش خود را از سپتامبر 2014 نشان داد ، که با تولید و سفارشات قوی تر تقویت می شود. اقدام مشابهی از م Instituteسسه مدیریت تأمین با سرعت کمتری گسترش یافت و از شدیدترین قرائت در دو سال گذشته کاسته شد.

آخرین خوانش های تولید مطابق با ردیاب تجارت بلومبرگ است که طی دو ماه گذشته بهبودی گسترده از بیماری همه گیر ، به ویژه در میان اقتصادهای آسیایی را نشان داده است. با تقریباً تمام اندازه گیری های ردیاب در محدوده یا بیش از حد معمول ، داشبورد سالم ترین رکورد در بیش از دو سال سابقه خود را حفظ می کند.

صنعت الکترونیک از تقاضای ویژه ای برخوردار است و به پیشروی کارخانه های آسیای شمالی کمک می کند. محموله های نیمه هادی کره جنوبی در ماه نوامبر 16 درصد افزایش یافت.