توقف وام: دادگاه عالی امروز جلسه رسیدگی به توقف وام ، پرونده بهره معافیت از بهره را از سر می گیرد

دادگاه اوج امروز جلسه ای از دادخواست ها را که خواستار تمدید دوره توقف وام و چشم پوشی از سود سود وام های مدت دار هستند ، از سر می گیرد.

RBI به دلیل Covid-19 و عواقب ناشی از آن بر درآمد مشاغل و مصرف کنندگان ، مهلت قانونی داده بود. دوره توقف در 31 آگوست پایان یافته بود.

پس از آن ، وام گیرندگان خواستار تخفیف از دادگاه عالی شدند و خواستار چشم پوشی از سود بهره و تمدید بیشتر دوره توقف شدند.

وزارت دارایی در اظهارنامه خود که در تاریخ 25 اکتبر در دادگاه عالی ارایه شد ، اظهار داشت که دولت تصمیم گرفته است که از افزایش سود برای دوره توقف برای وام های MSME و وام های شخصی تا 2 کرور روپیه معافیت بخشد.

RBI به بانک ها سفارش کرده بود مبلغ مورد نیاز را به حساب وام گیرندگان واریز کنند.

RBI مبایعه نامه را تنظیم کرده و گفته است که از همه بانکها ، م institutionsسسات مالی و غیر بانکی خواسته است “اقدامات لازم” را برای اعتبار دادن به حساب وام گیرندگان واجد شرایط ، تفاوت بین سود مرکب و ساده وام های حداکثر 2 روپیه ای انجام دهند. کرور در طول طرح مهلت قانونی.

دولت گفته بود كه وزارتخانه طرحی را صادر كرده است كه براساس آن م institutionsسسات وام دهنده می توانند این مبلغ را در حساب وام گیرندگان برای دوره توقف وام شش ماهه كه به دنبال اوضاع همه گیر COVID-19 اعلام شده بود ، اعتبار دهند.

RBI همچنین از دیوان عالی کشور خواسته است تا دستور موقت خود را که به موجب آن حساب هایی که تا 31 آگوست به عنوان NPA اعلام نشده اند ، تا زمان صدور دستورات بعدی به عنوان NPA اعلام نکنند ، ابطال کند.