تلاش ویژه بانک های بخش دولتی که احتمالاً وام های رد شده را بازیابی می کنند

بانک‌های دولتی احتمالاً پس از آن که دولت آنها را برای رسیدگی سریع به وام گیرندگان خطاکار تشویق کرد، تلاش ویژه‌ای را برای بازیابی وام‌های رد شده آغاز کنند.

یک مقام ارشد به ET گفت که دولت از بانک های بخش دولتی (PSB) خواسته است تا بر وام های رد شده تمرکز کنند و تلاش کنند حداقل 2 میلیون روپیه در این سال مالی بازیابی کنند.

PSB ها وام های بدی به مبلغ 8.16 میلیون روپیه از کتاب های خود در شش سال منتهی به 2021-2022 حذف کردند. طبق آخرین داده‌ها، در 9 ماه اول 2022-2022، PSBs 90958 کرور وام‌های بد را حذف کردند.

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود، گفت: “این بر عهده بانک هاست که پس از مشورت با هیات مدیره مربوطه خود، اهداف فردی را تعیین کنند. ما فقط از آنها خواسته ایم که در این زمینه تمرکز کنند.”

درایو ویژه PSB ها احتمالاً وام های رد شده را بازیابی می کند

یکی از مدیران ارشد بانک گفت وام دهندگان تلاش خود را دوچندان خواهند کرد، اما برخی از این پرونده ها سال ها در دادگاه ها و دادگاه های بازیابی گیر کرده اند. مدیر اجرایی که خواست نامش فاش نشود گفت: “بانک‌ها وام‌ها را تنها زمانی حذف می‌کنند که بازیابی در آینده نزدیک غیرممکن به نظر برسد. پس از آن رد کردن وام به بانک کمک می‌کند تا سرمایه را آزاد کند تا بتواند به روند بازیابی ادامه دهد.”

رد وام ها ترازنامه ها را تمیز و به روز می کند، اما وام گیرنده همچنان مسئول بازپرداخت است. علاوه بر این، حذف وام را می توان از درآمد کسر کرد و به وام دهندگان اجازه می دهد مالیات را پس انداز کنند.

در دسامبر 2022، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی به پارلمان گفت که وام گیرندگان وام های رد شده همچنان مسئول بازپرداخت هستند و روند بازپرداخت بدهی ها از وام گیرنده در حساب های وام های رد شده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: «حذف اوراق به نفع وام گیرنده نیست.» وی افزود: بانک‌ها به پیگیری اقدامات بازپرداختی که در حساب‌های رد شده از طریق مکانیسم‌های مختلف بازپرداخت موجود، مانند طرح دعوی در دادگاه‌های مدنی یا دادگاه‌های بازپرداخت بدهی، تشکیل پرونده‌های زیر قانون ورشکستگی و ورشکستگی، 2016، و از طریق فروش دارایی های غیرجاری.

سیتارامان در ادامه گفت: در مواردی که در ابتدا مشخص شود مسئولین مسئول عدم رعایت، نقص در سیستم‌ها و رویه‌های تعیین‌شده، تخلف یا عدم رعایت هنجارهای احتیاط هستند، نسبت به مقامات خاطی اقدام می‌شود. تحت سیاست پاسخگویی کارکنان مورد تایید هیئت مدیره.

در دسامبر 2022، وزیر امور مالی بهاگوات کاراد به پارلمان اطلاع داد که بانک‌های تجاری برنامه‌ریزی‌شده مبلغی بالغ بر 6.59 لک کرور، شامل 1.32 لک کرور روپیه از حساب‌های وام‌های رد شده، در طول پنج سال مالی گذشته، بازیابی کرده‌اند. داده های بانک رزرو هند