تزریق بودجه 1800 کرور روپیه در خط لوله. برای بازپرداخت وامهای گران قیمت استفاده می شود: مدیر عامل شرکت PNB Housing

دهلی نو: با جمع آوری حدود 1800 کرور صندوق سرمایه گذاری در حال آماده سازی ، PNB Housing Finance قصد دارد وام های گران قیمت خود را بازپرداخت کند و از وام دهندگان خود می خواهد نرخ وام ها را شیرین کنند زیرا این شرکت بطور مداوم برای بهبود پارامترهای سودآوری علاوه بر افزایش ارزش کار می کند. پیشنهاد برای سرمایه گذاران ، MD و مدیر عامل شرکت آن Hardayal Prasad گفت. هیئت مدیره امور مالی مسکن PNB موافقت کرده است که از طریق حق ترجیحی یا حق سهام 1800 کرور روپیه جمع کند. از این میان ، مروج بانک ملی پنجاب (PNB) قبلاً برای تزریق 600 کرور روپیه تکان داده است.

پراساد گفت که تعداد زیادی سرمایه گذار وجود دارد که تقریباً 84-85 درصد آنها سرمایه گذاران نهادی هستند و همه به شرکت علاقه مند هستند.

“اما ، ما همچنین از بسیاری از بازیکنان دیگر که احساس می کنند توانایی سرمایه گذاری مستقیم در شرکت را دارند ، پرس و جو می کنیم. بنابراین ، تا آنجا که به علاقه سرمایه گذاران ما مربوط می شود ، برای شرکت و حق رای دادن زیاد است پراساد در مصاحبه ای گفت.

وی افزود که یک کتاب خرده فروشی قوی و دومین کتاب ودیعه نیز وجود دارد. “علاقه زیادی به شرکت وجود دارد.”

وی در پاسخ به این س askedال که PNB Housing Finance چطور قصد دارد از این سرمایه مورد انتظار استفاده کند ، گفت که این شرکت عمدتا وام های با هزینه بالا را برای بهبود سودآوری بازپرداخت می کند.

“اول از همه ، من یک وام بزرگ دارم. هر لحظه که آن را داشته باشم (سرمایه) ، وام گران تمام شده را بازپرداخت می کنم. و من همچنین یک سقف غیرمستقیم بسیار بزرگ دارم. ما محدودیت بانکی داریم که از آن استفاده نمی کنیم ، “پراساد گفت.

وی افزود که این شرکت پیش بینی کاملی از نحوه استقرار سرمایه و چگونگی ساخت کتاب دارد و بر اساس آن ، صرفه جویی در سرمایه و سایر کارها انجام می شود.

وی گفت كه انتظار می رود این شركت پس از تأییدیه های نظارتی لازم 600 كورور روپیه از PNB دریافت كند ، در حالی كه مابقی 1200 كورر روپیه ای برنامه ریزی شده است تا در این سال تقویمی افزایش یابد.

PNB Housing Finance در سه ماهه دوم منتهی به 30 سپتامبر 313 کرور روپیه سود ثبت کرد که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشت. این سقوط عمدتا به دلیل محدودیت قرار گرفتن در معرض وام های شرکت ها ، مهاجرت برخی از وام ها به بانک ها و همچنین تأثیر ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 بود.

با این وجود ، این مارجین در حاشیه سود خالص خود (NIM) ، یک شاخص اصلی سودآوری موسسات وام دهنده ، به 3.5 درصد در سه ماهه دوم سال های 2020-21 از 3.2 درصد در دوره سال گذشته به دلیل کار مداوم بر روی انواع مختلف ، به 3.5 درصد رسید. عوامل.

“مقدار زیادی از کارها برای بهبود NIM انجام شده است. بازده خوب است ، در حالی که هزینه وام به طور قابل توجهی کاهش یافته است ، اینها برخی از موارد مهم بود. ما نتوانسته ایم از نرخ پایین تر repo بهره کافی ببریم پراساد گفت: “ما بر همه وام دهندگان خود فشار می آوریم تا بار دیگر نرخ ها را بررسی کنیم.”

وی همچنین گفت که با رفتن به جلو ، در هر کجا که لازم باشد ، شرکت سپرده های گران قیمت موجود را پیش پرداخت خواهد کرد. “اینها همه اقداماتی است که به ما کمک خواهد کرد. این موارد به ما در کاهش هزینه های استقراض کمک می کنند. و با افزایش سرمایه ، فکر می کنم بتوانیم آن را کاهش دهیم (هزینه وام).”

وی گفت این شرکت به طور مداوم در تلاش است تا هزینه وام را کاهش دهد.

متوسط ​​هزینه وام شرکت در 30 سپتامبر 2020 ، 8.1 درصد بود. در 2019-2020 ، متوسط ​​هزینه وام 8.2 درصد بود.

با این حال ، در دو سال مالی گذشته ، متوسط ​​هزینه وام ها پایین بود و 8 درصد در 19-2018 و 7/7 درصد در 18-2017 بود.

از نظر دارایی ، این شرکت دارایی های ناخالص ناخالص (NPA) خود را کاهش داد ، زیرا درصد وام ها از 2.76 درصد نسبت به سال گذشته به 2.59 درصد رسید ، در حالی که NPA خالص از 1.67 درصد به 46/1 درصد کاهش یافت .

با این حال ، رئیس PNB Housing گفت این شرکت از این سطح NPA راضی نیست و مایل است آن را بیشتر پایین بیاورد.

وی گفت: NPA های ناخالص بیشتر برای دخالت در دستور دیوان عالی کشور (در استاندارد نگه داشتن حسابها طی مارس-آگوست ، که در غیر این صورت به NPA سقوط می کرد) بیشتر حرکت می کردند.

PNB Housing Finance دارای NPA ناخالص در 2.20 درصد محاسبه شده در دارایی های تحت مدیریت (AUM) در پایان سپتامبر 2020 بود.

“مشکل NPA مربوط به اندازه کتاب شرکتی است که تقریباً 7.6 درصد است و ما آن را پایین آورده ایم. و در خرده فروشی ، این فقط 1.23 درصد است. من فکر می کنم هنوز از آن راضی نیستیم. پراساد افزود: 1.23 درصد. ما هنوز احساس می کنیم که می خواهیم آن را به زیر 1 درصد برسانیم.

كل دفتر وام شركت شركت 14،331 کرور روپیه است كه 18 درصد مبلغ AUM آن است.

با تلاش مداوم برای پایین آوردن سبد وام های شرکت ها و افزایش وام های خرده فروشی ، PNB Housing Finance اکنون علاوه بر بازارهای 7-10 برتر خود ، در شهرهای ردیف دوم و سوم نیز تمرکز کرده است.

این شرکت در حال حاضر با 82 درصد از مبلغ 81،221 کرور RUM خود ، به عنوان وام خرده فروشی در پایان سه ماهه دوم سال های 2020-21 ، روی تجارت خرده فروشی تمرکز کرده است.