ترسیم اقتصاد جهانی: تورم در ایالات متحده همچنان سرسخت است

دو شاخص کلیدی نرخ تورم در ایالات متحده فشارهای قیمتی مداوم را در ماه‌های اخیر نشان دادند، و این موضوع را برای افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده تقویت کرد.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی بدون احتساب غذا و انرژی، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم اساسی، در ماه مارس نسبت به ماه قبل 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 4.6 درصد افزایش یافت. در همین حال، گزارش جداگانه ای در مورد هزینه های اشتغال بیش از پیش بینی ها در ابتدای سال افزایش یافت.

بر اساس تحلیل بلومبرگ اکونومیکس، تورم در ایالات متحده عمدتاً ناشی از هزینه های نیروی کار و نهاده است. در اروپا، دلیل قوی‌تری وجود دارد که شرکت‌های حریص در رشد قیمت‌ها نقش دارند.
در اینجا برخی از نمودارهایی که این هفته در بلومبرگ در مورد آخرین تحولات اقتصاد جهانی ظاهر شد، آمده است:

ایالات متحده

397830567بلومبرگ

داده‌های قیمت PCE، به‌ویژه در ارتباط با افزایش هزینه‌های نیروی کار، پیش‌بینی‌هایی را تقویت می‌کند که سیاست‌گذاران فدرال رزرو نرخ بهره خود را یک چهارم درصد دیگر در نشست هفته آینده افزایش خواهند داد. در حالی که تورم سالانه به اوج خود رسیده است، مسیر بازگشت به هدف 2 درصدی بانک مرکزی ناهموار است.

397784373بلومبرگ

رشد اقتصادی در سه ماهه اول بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاری ضعیف تجاری و عقب‌نشینی موجودی‌ها باعث کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده شد.

برخی از سیاستگذاران ایالات متحده ادعا کرده اند که افزایش قیمت توسط شرکت های حریص باعث تورم می شود. بلومبرگ اکونومیکس دریافته است که در حالی که حاشیه سود برای شرکت‌های آمریکایی به طور کلی در طول همه‌گیری افزایش یافته است، افزایش نیروی کار و سایر هزینه‌های ورودی به طور قابل‌توجهی به تورم بالا کمک کرده است.

اروپا

397609328بلومبرگ

به اصطلاح تورم طمع، تلاش‌ها برای مهار رشد قیمت مصرف‌کننده را تهدید می‌کند، به این معنی که بانک مرکزی اروپا ممکن است مجبور باشد برای رسیدن به هدف 2 درصدی خود کارهای بیشتری انجام دهد – درست همانطور که مقامات پایان تهاجمی‌ترین چرخه نرخ بهره را اعلام می‌کنند. پیاده روی نزدیک است

397822140بلومبرگ

با وجود اینکه تورم همچنان یک تهدید بود، منطقه یورو با رشد در آغاز سال 2023 از رکود زمستانی فرار کرد. این ارقام به بحث در مورد اینکه بانک مرکزی اروپا در آینده چقدر افزایش نرخ بهره را انتخاب خواهد کرد، دامن می زند.

آسیا

397683871بلومبرگ

شاخص‌های فرکانس بالای چین نشان می‌دهد که اقتصاد در ماه آوریل به رشد خود ادامه داده است، اگرچه قدرت بهبود در میان یک محیط نامشخص جهانی و بیکاری نسبتاً بالا تحت نظارت است.

397821058بلومبرگ

اقتصاد تایوان پس از کوچک شدن با سریع‌ترین سرعت از زمان بحران مالی جهانی، وارد رکود شد، نشانه‌ای از اینکه چگونه کاهش تقاضای جهانی برای چیپس نشانه‌ای از کاهش نشان نداده است. کاهش 3.02 درصدی – شدیدترین کاهش از سه ماهه منتهی به ژوئن 2009 – بسیار بدتر از تخمین ها بود که نشان دهنده دورنمای دشوار اقتصاد وابسته به تجارت است زیرا با تقاضای متزلزل جهانی برای محصولات خود دست و پنجه نرم می کند.

397640176آی استوک

تورم اصلی سنگاپور، معیاری کلیدی که توسط بانک مرکزی ردیابی می‌شود، برای اولین بار از ماه اکتبر کاهش یافت.

بازارهای نوظهور

397731764بلومبرگ

تورم سالانه برزیل در اوایل آوریل کاهش یافت و به پایین‌ترین سرعت از زمان شیوع این بیماری همه‌گیر در سال 2020 رسید و فشار بر بانک مرکزی برای کاهش سیاست‌های پولی برای تحریک اقتصاد را تشدید کرد. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور این کشور در واکنش به کاهش رشد، از بانک مرکزی تقاضا کرده است که نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا از سقوط برزیل به رکود و ایجاد درد بیشتر برای مصرف‌کنندگان جلوگیری کند.

397484270بلومبرگ

در سراسر اروپای شرقی، خسارات مالی جنگ 14 ماهه ولادیمیر پوتین علیه اوکراین در حال افزایش است. یارانه های انرژی پرداخت می شود، ارتش ساخته می شود و پناهندگان اسکان داده می شوند، مدرسه می روند و تغذیه می شوند. برای کمک به پرداخت این قبوض، همسایگان اوکراین مانند گذشته از بازارهای بدهی بین المللی استفاده می کنند.

397576579بلومبرگ

از آنجایی که هر کشور بزرگ در آمریکای لاتین در واکنش به افزایش نابرابری به سمت چپ حرکت می کند، سرمایه از منطقه خارج می شود. مردم و شرکت‌های پنج اقتصاد بزرگ منطقه در سال 2022 حدود 137 میلیارد دلار از کشورهای خود خارج کردند. این رقم – داده‌های اولیه موسسه مالی بین‌المللی، گروهی از موسسات بانکی – 41 درصد بیشتر از رقم سال 2021 است و بیشترین میزان از آن زمان است. 2010.

جهان

397828878بلومبرگ

بانک مرکزی ژاپن دستورالعمل خود را در مورد سطوح نرخ بهره در آینده لغو کرد و در عین حال اقدامات محرک اصلی خود را بدون تغییر نگه داشت. مقامات سوئد و کلمبیا پیاده روی کردند، در حالی که مقامات روسیه، اوکراین، مجارستان و ترکیه ثابت ماندند. بلاروس نرخ بهره را کاهش داد

– با کمک استوارت پل (اقتصاددان)، آنا ونگ (اقتصاددان)، آرون اگلیتیس، سامسون الیس، ازرا فیسر، سلچوک گوکولوک، ویلیام هوروبین، بتی هو، آندریا جارامیلو، کمیل کوالچ، جان لیو، رید پیکرت، جانا راندو، اندرو روزاتی، آگوستا سارایوا، زوئی اشنیویس و کوین وارلی.