تأثیر معامله Lakshmi Vilas Bank-DBS: معامله DBS-LVB: اشاره ای به بانک های خارجی ، سیگنال تلخ برای سهامداران

بمبئی: عروسی تفنگ ساچمه ای از جفت های عجیب و غریب در وسط بیماری همه گیر ، با فرماندار RBI – که اخیراً از کوید بهبود یافته است – به عنوان رئیس کشیش بازی می کند. و دو حاکم قدرتمند آسیایی که پس از مذاکرات آرام در اتاق پشتی ، معامله را برکت می دهند ، ازدواج اجباری بین بازوی هند وام دهنده سنگاپور DBS و Lakshmi Vilas Bank (LVB) ، یک مغازه خواب آلود و 100 ساله در جنوب Vindhyas را مشخص می کنند.

اعلام ناگهانی شامگاه سه شنبه برای اعمال مهلت قانونی که مشتریان LVB را از برداشت یک ماهه محدود می کند ، ظاهراً با هدف تسهیل “معامله” و نجات یک بانک شکست خورده انجام شده است. DBS ، با حمایت دولت سنگاپور ، یک خواستگار واجد شرایط تر از سایر سرمایه گذاران است که به مدت یک سال در اطراف LVB جستجو می کنند. اما مهلت قانونی قابل توجیه نیست: سپرده گذاران وفادار LVB از سال 2019 در معرض فرسایش سرمایه بانک قرار نگرفته اند. علی رغم سقوط قیمت سهام و عدم توانایی مدیریت LVB در طناب زدن به سرمایه گذاران جدید ، آنها هرگز پول نگرفتند. در واقع ، اعلامیه ادغام با شرکت تابعه DBS ، بدون توقف مجازات ، همچنین می توانست زندگی جدیدی به بانک قدیمی بدهد. بنابراین ، چه چیزی تغییر کرد؟

یک علامت به بانکهای خارجی

سیگنال های تنظیم کننده و دولت چیست؟ اول ، این نکته ای به بانک های خارجی است: ما ممکن است به شما اجازه دهیم یک بانک گرسنه سرمایه را برای یک ترانه ، هنگامی که یک شرکت تابعه در هند تاسیس کردید ، تحویل بگیرید. هیچ اشتباهی نکن. شخصیت حقوقی خریداری LVB یک شرکت هندی است ، نه شعبه های یک بانک خارج از کشور. “شرکت های تابعه یا شعب” با تغییر موضع RBI در برابر بحران های جهانی ، یک موضوع تکراری در مقررات بانکی بوده است. پس از بحران مالی آسیا در سال 1997 ، RBI مشتاق بود که بانک های خارجی تجارت هند را به عنوان بخشی از عملیات اصلی و ترازنامه خود اداره کنند – یک محافظ برای اطمینان از این که آنها مانند دوستان آب و هوای عادلانه به دلیل مشکلی که دارند روابط خود را قطع نخواهند کرد در آسیا. این وضعیت پس از فروپاشی سال 2008 وال استریت تغییر کرد: پس از آن احساس شد که یک شرکت تابعه هند با حصار و حلقه ، که از نزدیک تنظیم شده است ، روش بهتری برای محافظت از سیستم بانکی هند است زیرا شرط بندی های عجیب و غریب و عجیب والدین نتیجه معکوس هند را نخواهد داد. اکنون این پیام بلند و واضح است: اگر مدت زیادی اهل هند هستید یک لباس محلی تنظیم کنید. ‘desi’ باشد — ممکن است از طریق مالکیت نباشد ، اما به طور قانونی.

پیام بزرگ به سهامداران ، NBFC

ویژگی بارز معاملات انجام معامله خام سهامداران LVB است. این “ادغام” دارایی ها و بدهی ها است ، و نه ادغام متعارف (شامل مبادله سهام) که سهامداران LVB را در سهام جدید به سهام خود واگذار می کند. همه سهامداران LVB نمونه های حاکمیت شرکتی نیستند. در واقع ، تعدادی از آنها سهام LVB را از بازار آزاد – مستقیم یا از طریق بنامی – خریداری كرده اند در حالی كه امید زیادی به داشتن بانك در روز دارند و تجارت موجود خود را با حسن نیت و دسترسی به وجوه ارزان تر كه بانك ارائه می دهد ، دگرگون می كنند. اما بسیاری از سهامداران LVB و خانواده های اعضای جامعه محلی ده ها سال سهام این سهام را در اختیار داشتند. این معامله از نظر آنها ناعادلانه است.

RBI از اختیارات کافی برای مسدود کردن حق رأی و سود سهامداران مشکوک در حالی که اجازه می دهد سهامداران عادی سهام بانک ادغام شده را دریافت کنند ، برخوردار است. اگر سهام LVB بنویسد و به جای صفر ، یک روپیه یک قطعه بنویسد ، ممکن است این سهامداران که مسئولیت بدهی بانک را ندارند ، کمی صعود داشته باشیم. حتی با داشتن سرمایه کم و دفترچه وام کم تأمین — نقاط تاریک ممکن است DBS برای ایجاد معامله اشاره کرده باشد — شعبات 550 نفره LVB دارای ارزش حق رای دادن هستند که به طور کامل توسط سرمایه بازار جذب نمی شوند.

احتمالاً تحمل RBI تمام شده است. شاید ، این امر در ابتدای محاصره کرونا به یک مهلت قانونی منجر می شد اما در اوایل ماه مارس از طریق صندوق سنگاپور برای ارسال نامه الکترونیکی از طرف صندوق سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری ، ایمیل ارسال می کرد. چند ماه بعد ، Clix Capital ، یک شرکت مالی غیر بانکی (NBFC) به رهبری ارشد سابق جنرال الکتریک پرامود باهاسین به این مسابقه پیوست. سال گذشته ، مدیریت LVB سعی کرده بود با Tilden ، یک صندوق بزرگ آمریکایی ، قرارداد را حل کند. اخیراً ، یک خانه تجاری هند با علاقه قابل توجه به املاک و مستغلات علاقه نشان داد. آنچه ممکن است باعث به تعویق انداختن تنظیم کننده شود ، درام در اجلاس عمومی سالانه LVB بود ، جایی که اختلاف بین برخی از سهامداران جدید و سهام جدید به وجود آمد. برخی از سهامداران جدید سخنان بلندی را بیان کردند که Clix یک انتخاب ضعیف بود. غافل از اینکه تنظیم کننده می تواند به سرعت خلق و خوی خود را تغییر دهد ، این سهامداران در حال بازی با آتش بودند و سعی داشتند سهام خود را در بانک حفظ کنند. در آستانه AGM گزارش یک آژانس “مستقل” ، که هیئت مدیره LVB موجود را کوچک می شمارد ، به طرز مرموزی به صندوق های پستی سهامداران راه پیدا می کند. تراکم حوادث و سیگنالهای متناقض احتمالاً منجر به این شد که خیابان نعناع سرانجام بگوید “دیگر کافی بود”

در واقع ، قبل از همه اینها ، نشانه هایی وجود داشت که چیزی اشتباه است. RBI ، ET می آموزد ، از بانک خواسته بود تا هویت “صاحبان سود نهایی” برخی از سهامداران موسسه خارجی LVB را فاش کند. سو susp ظن هایی توسط آدرس های خارج از کشور این سرمایه گذاران خارج از کشور و ارتباط ادعایی با برخی از سهامداران هندی بانک وجود داشت.

راه MINT STREET

در حالی که قوانین به تنظیم کننده اجازه می دهد تا نمایشی گسترده از اقتدار خود را اعمال کند ، سبک کنجکاو و استراتژی برای نجات بانک های ضعیف بخش خصوصی در حال توجه است. سالها بانکهای شکننده – مانند Global Trust و United Western – با بانکهای بزرگ PSU ادغام شدند. این مشکل در میان سر و صدا تغییر کرد که نمی توان از پول مودیان برای نجات وام دهندگان ناموفق سو استفاده کرد. اما در حالی که از مالیات دهندگان در امان مانده بودند ، نجات Yes Bank و اکنون اقدام پیشنهادی برای نجات LVB ، ویژگی متفاوتی دارد: سهامداران جدید قتل می کشند در حالی که سهامداران قدیمی کم یا زیاد مانده اند. در بله بانک ، قیمت کمکهای اولیه قبل از نتایج بانک تعیین شد. تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاران داخلی انتخاب شدند. همین اعلامیه باعث افزایش قیمت سهام شد و پول را برای سرمایه گذاران جدید روی میز گذاشت. اما سهامداران موجود نمی توانند مشارکت کنند زیرا پیشنهادی برای حقوق وجود ندارد. اکنون ، DBS یک بانک با شبکه شعبه مناسب و سپرده های پایدار تحویل داده شده است.

سرانجام ، بسیاری از NBFC ها ممکن است توجه داشته باشند که مجوز بانکی آسان نخواهد بود. RBI پس از رد کردن هندبولز ، به كلیكس كپ گفت كه پیاده روی كند. یا ممکن است باشد ، به سادگی چیزی نگفت. وقتی صحبت از RBI می شود ، عدم پاسخ دادن نیز یک پاسخ است.