بینشی عمیق برای اطمینان از برنامه بازنشستگی از سقوط بازار

بینش عمیق برای اطمینان از برنامه_ بازنشستگی شما از بازارهای # بازار

یک بینش عمیق برای اطمینان از برنامه بازنشستگی خود را از سقوط بازار

سلب مسئولیت

سلب مسئولیت

ریسک جنبه ای اجتناب ناپذیر در بازار است. بازارها با بحرانهای مشابه بحران گذشته در گذشته و شاید در آینده نیز روبرو بوده اند. با این حال ، تکیه بر جریان درآمد ارتدکس در یک بازار غیرقابل پیش بینی می تواند سالها پس اندازهای سخت بدست آمده را از دست بدهد.

روش ریسک پذیر برای برنامه ریزی پس اندازهای طولانی مدت ، جلوگیری از سرمایه گذاری در وجوه بسیار ناپایدار و احتیاط است. برنامه ریزی برای بازار خرس این امکان را برای شما فراهم می کند که در کنار تلاطم بازار با حفظ سبک زندگی معمول کنار بیایید. برخی از جنبه های اصلی برای تمرکز عبارتند از:

همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید:

اولین و مهمترین کاری که باید در بازارهای نزولی انجام شود ، متنوع سازی اوراق بهادار است. شما باید با دسترسی به تخصیص دارایی خود شروع کنید ، مانند تعداد سهام ، اوراق قرضه یا معادل نقدی که باید مالک آن باشید. قانون اصلی سرمایه گذاری می گوید با نزدیک شدن به زمان بازنشستگی ، باید سهام ریسک دار را کنار بگذارید. با یک مشاور مالی کار کنید و مجدداً تعادل حساب خود را انجام دهید.

تنوع کمک می کند:

همیشه به یاد داشته باشید که همه اوراق قرضه برابر نیستند. اگر در پرتفوی خود اوراق قرضه داشته باشید ، می تواند نوسانات بازار را متعادل کند. با این حال ، مقدار کافی وجوه سهام ممکن است در محافظت از مبلغ اصلی و تورم متعادل به شما کمک کند. هدف اصلی یک سرمایه گذار هوشمند ، مخلوط کردن نمونه کارها با دارایی هایی است که برای تعادل بین یکدیگر ، ترکیبی از نوع Yin-Yang دارند.

مقداری پول نقد را در دست داشته باشید:

پس از بازنشستگی ، به طور کلی برنامه های طولانی مدت سرمایه گذاری در ذهن شما نیست. با این حال ، برای محافظت در برابر زنده ماندن بیش از دارایی ها ، توصیه می شود برخی سهام را نگه دارید. در هر یک از سناریوها ، یک اقدام متعادل سازی مهم است و از نظر آن کارشناسان نگه داشتن پول نقد یا معادل آن را مانند اوراق قرضه کوتاه مدت و گواهی سپرده که اگر به سمت جنوب پیش رود ، می توانند تا پنج سال دوام بیاورند.

برداشت های خود را برنامه ریزی کنید و دقیقاً آن را دنبال کنید:

اگر هوشمندانه سرمایه گذاری کنید ، در زمان بازنشستگی مقدار قابل توجهی پول خواهید داشت. با این حال ، مهمترین چیز این است که آنها را برای یک روز بارانی ، یعنی در یک بازار بی ثبات ذخیره کنید. زیاده روی نکنید ، زیرا این امر مانع استراتژی سرمایه گذاری شما خواهد شد. کارشناسان می گویند شما باید در سال اول بازنشستگی فقط 3٪ – 5٪ از صندوق خود را برداشت کنید و بر اساس آن سبک زندگی خود را مدیریت کنید.

از نظر پول احساساتی نباشید:

تصمیم گیری های تکانشی وقتی صحبت از پس انداز بازنشستگی می شود ، منفی بزرگی است. همه ما این وسوسه را داریم که با فروش در یک بازار نزولی ، مقداری ضرر را انجام دهیم. با این حال ، بیشتر اوقات ، وقتی دیر است عمل می کنیم. صبور بودن و نگه داشتن عصب رمز عبور از این شرایط است. و این زمانهایی است که تعادل دوره ای مفید است. اگر برنامه ریزی مناسبی انجام داده باشید ، به احتمال زیاد خرید بیشتری در بازارهای نزولی خواهید داشت. بنابراین ، با خرید با قیمت پایین می توانید از مزایای بازپرداخت بازار در آینده بهره مند شوید.

نتیجه:

در آخر اینکه ، با فعال بودن در بازارهای نزولی ، جذب شوک ها را راحت تر خواهید کرد. از همه مهمتر ، در این موارد پس انداز بازنشستگی را به موقع انجام ندهید ، زیرا ممکن است یک بار مالیاتی بر پس انداز شما اضافه کند. برای جلوگیری از چنین شرایطی ، از ماشین حساب بازنشستگی زیر استفاده کنید تا از قبل برای هوای طوفانی برنامه ریزی کنید و یک مشاور مالی خوب برای راهنمایی شما در سفر داشته باشید.

سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات مستندات KYC و روش تغییر آدرس ، شماره تلفن ، جزئیات بانک و غیره ، لطفاً به https://bit.ly/36BTr0u مراجعه کنید. ثبت یک باره KYC برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. شما می توانید KYC خود را با ارسال موارد زیر در هر یک از شعب یا مراکز جمع آوری ما تکمیل کنید: الف) فرم Central-KYC به طور کامل پر شده و امضا شده ب) شناسنامه و اثبات آدرس: هر سندی که توسط دولت مرکزی اعلام شده باشد ، به اثبات رسیده باشد. PAN برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. ج) اثبات آدرس: همان شناسه هویت (به جز PAN) د) عکس به اندازه گذرنامه اخیر. اصل باید برای تأیید حمل شود. سرمایه گذاران باید فقط در صندوق های سرمایه گذاری مشترک SEBI معامله کنند / سرمایه گذاری کنند. جزئیات در سایت www.sebi.gov.in موجود است. سرمایه گذاران می توانند از طریق شماره 91-8048893330 + با ما تماس بگیرند یا از طریق آدرس ایمیل@kotak.com برای ما نامه بنویسند. برای تشدید ، به [email protected] نامه بنویسید و یا از طریق پورتال SCORES (سیستم رسیدگی به شکایات SEBI) در http://scores.gov.in شکایت خود را نزد SEBI مطرح کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=PWrvLQmSSyo

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک Kotak Mahindra