بیمه: بعد از سلامتی و زندگی ، اکنون یک پوشش استاندارد بیمه حوادث شخصی توسط IRDAI وجود دارد

بمبئی: سازمان تنظیم مقررات بیمه هند چهارشنبه پیش نویس دستورالعملهای پوشش استاندارد تصادفات شخصی را با هدف ساده سازی محدودیت های محصول برای پذیرش انبوه ، به دنبال اقدامات مشابه برای استانداردسازی محصولات بیمه زندگی و بهداشت در سال 2020 ارائه داده است.

رهنمودهای قرار گرفتن در معرض IRDAI گفت: “بازار بیمه دارای طیف گسترده ای از محصولات بیمه حوادث شخصی است.”

“تنظیم کننده بیمه اضافه کرد:” بنابراین ، با هدف داشتن یک محصول استاندارد با پوشش مشترک و اصطلاحات بیمه نامه در سراسر صنعت ، سازمان تصمیم گرفته است که همه بیمه گران عمومی و بهداشتی را موظف کند محصول استاندارد بیمه حوادث شخصی را ارائه دهند. ”

این پوشش محافظت در برابر مرگ ، از کار افتادگی دائمی ، از کار افتادگی جزئی به دلیل تصادفات را ارائه می دهد. حداقل مبلغ اطمینان 2.5 لک تعیین شده است در حالی که یک بیمه گر می تواند تا 1 کرور روپیه را پوشش دهد. محصول اصلی برای مشتریان سنین 18 تا 70 سال در دسترس خواهد بود.

مبلغ 100٪ تضمین شده در قبال قربانیان حوادثی که منجر به مرگ یا از کارافتادگی دائمی می شوند ، طبق پیش نویس دستورالعمل ها در نظر گرفته می شود در حالی که از کار افتادگی های جزئی ، بازپرداخت های مختلفی از پیش تعیین شده دارند. دوره خط مشی یک سال نگه داشته شده است.

علاوه بر این ، این پوشش ها همچنین قادر به پرداخت هزینه های بستری در بیمارستان تا 10٪ از مبلغ اطمینان خواهند بود. به ذینفعان تا 18 دسامبر مهلت داده شده است تا نظرات خود را ارائه دهند و اسامی محصول را پیشنهاد دهند.

علاوه بر این ، این محصول همچنین می تواند با موتورسواران همراه باشد و در صورت از کارافتادگی دائمی ، برای خانواده بیمه شده کمک هزینه تحصیلی خواهد داشت. این سازمان تنظیم کننده در پیش نویس دستورالعمل ها اعلام کرده است که هدف این تنظیم کننده این است که این محصولات را از FY22 در دسترس قرار دهد.

به گفته IRDAI ، “هر بیمه گر عمومی و مستقل بهداشتی ، كه گواهی ثبت نام برای انجام معاملات تجارت عمومی و / یا بیمه درمانی صادر شده است ، باید این محصول را به طور اجباری ارائه دهد.” “این محصول مجاز است به عنوان یک محصول گروهی نیز ارائه شود.”