بیمه‌گران عمومی PSU ممکن است دارایی‌های مستغلات را به پول تبدیل کنند

شرکت‌های بیمه عمومی دولتی که دچار گرسنگی سرمایه هستند، به دنبال درآمدزایی از دارایی‌های مستغلات خود هستند و دولت هرگونه تزریق سرمایه در آینده را مشروط می‌کند. مقامات آگاه از این موضوع گفتند که تزریق سرمایه توسط دولت منوط به عملکرد آنها در زمینه درآمدزایی و سایر پارامترهای مالی و عملیاتی است.

پولی‌سازی دارایی‌های املاک تجاری و مسکونی بخشی از یک استراتژی پنج جانبه است که توسط بیمه‌گران طراحی می‌شود – که شامل گسترش بیشتر پرتفوی موتور و سلامت و ارتقاء سیستم‌های مدیریت ریسک – برای بهبود سود و نسبت پرداخت بدهی آنها است. یک مقام ارشد وزارت دارایی به ET گفت.

به گفته این مقام، بیمه‌گران – شرکت بیمه ملی، بیمه یونایتد هند، شرکت بیمه شرقی و شرکت تضمینی هند جدید – همچنین در حال تثبیت برنامه‌هایی برای تسویه سریع خسارت‌های ناشی از خودروی شخص ثالث هستند. علاوه بر این، آنها تلاش‌ها را برای بهبود بیشتر شیوه‌های مدیریت ریسک و همچنین ارتقای سیستم‌های فناوری اطلاعات به منظور ارائه بهترین خدمات به مشتریان افزایش داده‌اند. وی افزود که دولت در حال بررسی تزریق 3000 کرور روپیه بیشتر در سال مالی 24 است، مشروط به اینکه بیمه‌گران بتوانند در دستور کار اصلاحات عمل کنند.

سال گذشته، وزارت دارایی از بیمه‌گران خواسته بود تا برای اطمینان از ثبت اموال، یک هیئت بررسی اموال تشکیل دهند و رونوشت‌های اسناد مالکیت را در یک مکان متمرکز در دفاتر مرکزی خود نگهداری کنند.

بیمه‌گران عمومی PSU ممکن است از دارایی‌های املاک پولی بگیرند

یکی از مدیران ارشد بیمه شرقی گفت: “این تمرین به پایان رسیده است. اکنون ما همه احتمالات را بررسی خواهیم کرد.”

شرکت‌های بیمه دولتی سال گذشته ارنست اند یانگ (EY) را به عنوان مشاور برای ماموریتی به نام «کارایی سازمانی و مدیریت عملکرد در شرکت‌های بیمه عمومی بخش عمومی» استخدام کردند.

برای بهبود توانایی پرداخت بدهی آنها، دولت 5000 کرور روپیه به سه شرکت بیمه عمومی در سال مالی 21 تزریق کرده بود. ملی 3700 کرور، شرقی 1200 کرور و هند متحد 100 کرور دریافت کرده بودند.

نسبت پرداخت بدهی چهار بیمه‌گر عمومی – منع تضمین نیو ایندیا – به دلیل افزایش زیان‌های پذیره‌نویسی و افزایش مطالبات آنها در سال‌های اخیر، بسیار پایین‌تر از الزامات قانونی باقی مانده است. طبق قوانین، شرکت های بیمه باید حداقل نسبت پرداخت بدهی 1.5 یا 150 درصد را از نظر حاشیه پرداخت بدهی حفظ کنند.

حاشیه پرداخت بدهی سرمایه اضافی است که بیمه گران باید بیش از مبالغ خسارتی که احتمال دارد متحمل شوند حفظ کنند. حاشیه پرداخت بدهی خوب، بیمه‌گران را قادر می‌سازد تا تمام خسارت‌ها را حتی در مواقع ناملایمات مالی تسویه کنند.

در حالی که بیمه ملی در سال مالی 22 ضرر 1657 کرور روپیه را ثبت کرده بود، زیان Oriental به 3115 کرور و یونایتد هند به 2136 کرور رسید. شرکت New India Assurance، تنها شرکت بیمه عمومی دولتی که در فهرست قرار گرفته است، در سال مالی 22 شاهد سود خالص 164 کرور روپیه بوده است.

دولت قبلاً قانون اصلاحیه مشاغل بیمه عمومی (ملی شدن) را ابلاغ کرده است که به دولت اجازه می دهد سهام خود را در شرکت های بیمه عمومی دولتی به زیر 51 درصد کاهش دهد.

هنوز نام نهاد مورد نظر برای خصوصی سازی اعلام نشده است، اگرچه گفته می شود NITI Aayog بیمه یونایتد هند را به گروه اصلی دبیران در زمینه عدم سرمایه گذاری به ریاست دبیر کابینه توصیه کرده است.