بنیاد آینده دبی پیش بینی مجدد بخش تدارکات را با انبوهی از سرمایه گذاری های جدید انجام می دهد

سرمایه گذاری در بخش لجستیک در حال افزایش است. شاید این مهمترین اولویت در جهان باشد که تحت اختلالات گسترده زنجیره تأمین ناشی از کوید -19 ظاهر می شود. با این حال ، بر اساس گزارش اخیر بنیاد آینده دبی (DFF) ، بخش لجستیک آینده مانند آنچه که اکنون می بینیم نخواهد بود.

زندگی پس از کوید -19 – گزارش DFF که با همکاری شورای آینده دبی انجام شده است ، روندهای آینده در بخش تدارکات را درک می کند ، فرصت های در حال ظهور را مشخص می کند و نقشه راهی برای استفاده از آنها برای جلوگیری از عایق بودن در برابر حوادث بهداشت عمومی است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید در طول گذشته به طور مداوم در حال افزایش است چهار دهه

تخمین زده می شود که رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در سالهای 21-2020 ، 5/5 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه داشته باشد و یک نظرسنجی جهانی اخیر نشان می دهد که اختلالات زنجیره تامین ناشی از Covid-19 تحت تأثیر 75 درصد شرکت ها در یک سطح یا سطح دیگر قرار دارد.

WhatsApp_Image_2020-09-16_at_11.37.53

“اما ، امارات متحده عربی کمبود مقیاس تجربه شده توسط کشورها را در برخی مناطق دیگر مشاهده نکرده است. این نشانه ای از انعطاف پذیری زنجیره تأمین کشور و میزان بالای موجودی آن است ». این بدان معناست که سرمایه گذاری های استراتژیک و فن آوری امارات متحده عربی در بنادر ، فرودگاه ها و مناطق آزاد واقعاً به آن کمک کرده است تا روند همه گیر را ادامه دهد.

بنابراین ، اختلالات فوری در زنجیره های تأمین در منطقه کاهش یافته است ، اما این گزارش اضافه می کند که خطرات قابل توجهی در میان مدت و بلند مدت باقی مانده اند و تنها با اختراع مجدد و تغییر موقعیت بخش لجستیک می توان با آنها مقابله کرد. این گزارش ، هشدارهای گزارش DFF ، تنها با تأمین ظرفیت زنجیره های تأمین در سمت عرضه نمی تواند اتفاق بیفتد زیرا نکته مهم در این زمینه بخش خودرو است که فروش آن علی رغم سطح بالای اتوماسیون و رباتیک پیشرفته سقوط کرده است.

“روشن شده است که اگر” اختیارات انسانی “، توانایی انسان برای انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی ، تضعیف شود ، هیچ نوع اتوماسیون نمی تواند از رکود جلوگیری کند ، و اکنون تمرکز باید بر روی سرمایه گذاری در فن آوری هایی باشد که از انسان محافظت و تقویت می کنند بهره وری ، “گزارش اشاره می کند و اضافه می کند که مرحله بعدی اتوماسیون تقاضای مصرف کننده ممکن است از طریق فن آوری هایی که دنیای دیجیتال و فیزیکی را به هم پیوند می دهند ، حاصل شود.

کاملاً واضح است که طولی نخواهد کشید که چاپ سه بعدی ، وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین (UGV) ، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) ، اینترنت اشیا ((اینترنت اشیا) ، واقعیت افزوده ، اسکلت های بیرونی و ربات های همراه سیستم عامل های فعلی کوتوله مانند به عنوان Netflix ، Coursera ، Amazon یا Uber زیرا محدودیتی در تقاضا وجود دارد که انسان می تواند فقط با استفاده از این کانال های دیجیتال مصرف کند یا شروع کند.

WhatsApp_Image_2020-09-15_at_13.22.10

لیست فناوری های زنجیره تقاضا طولانی است و آنها نه تنها عامل انسانی بلکه زنجیره های عرضه جهانی را تقویت و حفظ می کنند. “به عنوان مثال ، اگر امروز مصرف کنندگان بیشتری می توانند هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای انجام کارها به پرواز درآورند ، ربات های همدم را برای انجام کارها استفاده کنند و از پوشیدنی های هوشمند و اسکلت های بیرونی استفاده کنند تا از خطرات مانند عفونت جلوگیری کنند ، ضرورت کمتری برای قفل کردن فعالیت اقتصادی وجود داشت ،” .

حتی در حالی که Covid-19 کشورها را مجبور می کند ، مشاغل و افراد دو عنصر مهم در سیستم اقتصادی را ارزیابی می کنند – زنجیره تامین و تقاضای مصرف کننده – این گزارش اذعان دارد که در آینده استرس بیشتری بر بومی سازی وجود خواهد داشت ، اگرچه تولید در خطوط معمول برای برخی از اقلام پیچیده مانند قطعات یدکی ، اتومبیل و کالاهای سفید ادامه دهید. از چاپ سه بعدی میان مدت و بلند مدت برای جلوگیری از نیاز به ساخت کارخانه های پیشرفته و ارسال محصولات به نیمه راه در سراسر جهان استفاده می شود.

268597_dpworldconstanta_806046

بنابراین ، در دوره پس از Covid ، گزارش DFF پیش بینی توسعه یک مرکز ذخیره سازی منطقه ای است که به کشورهای همسایه امکان می دهد زنجیره تامین خود را ایمن کنند و به تامین کنندگان کمک می کند تا علاوه بر افزایش اتوماسیون و رباتیک در تولید و بنادر ، تقاضا را حفظ کنند.

در گزارش ، توجیه محکومیت خود بر اساس تصمیم شرکت خصوصی سهام بلک استون برای خرید 22 سایت لجستیک به دلیل افزایش خرید آنلاین به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا ، در توجیه محکومیت خود به معاملات املاک و مستغلات صنعتی اشاره دارد.


سلب مسئولیت: این مقاله بخشی از مجموعه مطالب ویژه در تجارت در دبی است