برج‌های ایندوس Vi را برای تسویه بدهی‌ها تحت فشار قرار می‌دهد، ممکن است اجازه هیچ طرح پرداخت جدیدی را ندهد

برج‌های ایندوس اکنون Vodafone Idea (Vi) را تحت فشار قرار می‌دهد تا معوقات گذشته خود را پاک کند و هرگونه تسهیل بیشتر در طرح پرداخت را که در اوایل سال جاری با مشتری کلیدی و دارای کمبود نقدینگی آن لغو شد، رد کرده است.

مدیریت ارشد Indus در تماس با درآمد سه ماهه چهارم مالی خود در پنجشنبه گفت که در حالی که Vi شروع به تسویه 90 تا 100 درصد از بدهی های جاری کرده است، شرکت برج به دقت الگوهای پرداخت مخابرات و وضعیت بودجه خود را برای بازیابی بدهی های گذشته انباشته خود رصد می کند. برنامه مورد توافق

با این حال، ایندوس نشان داد که خدمات خود را کاهش نخواهد داد یا دسترسی Vi به برج‌های خود را قطع نخواهد کرد تا زمانی که مخابرات به طور منظم حقوق جاری خود را پرداخت کند.
وضعیت جمع آوری از این مشتری خاص (بخوانید: Vi) بهبود یافته است و حدود 90 تا 100 درصد از عوارض سه ماهه چهارم را پرداخت کرده است، اما برنامه پرداخت جدیدی برای آنها در سال مالی 24 وجود نخواهد داشت و ما در حال مذاکره فعال با مشتری هستیم. برای پاک کردن معوقات گذشته، “ویکاس پودار، مدیر مالی برج‌های ایندوس، در فراخوان درآمد شرکت برج گفت.

سهام ایندوس در روز پنجشنبه با 1.22 درصد افزایش به 144.75 روپیه در BSE بسته شد.

طبق برنامه پرداخت موجود، Vi متعهد شده است که 100٪ از بدهی های جاری خود را از ژانویه 2023 به ایندوس تسویه کند و همچنین معوقات انباشته گذشته خود را تا 31 دسامبر 2022 در طی یک دوره هفت ماهه پرداخت کند، از ژانویه به عنوان بخشی از طرح پرداخت بالاتر توافق شده

با این حال، در سه ماهه سوم سال مالی 23، Vi به چالش هایی در تطابق با برنامه پرداخت بالاتر اشاره کرده بود. تلاش های شرکت مخابراتی برای جمع آوری حدود 20000 کرور روپیه از طریق ترکیبی از بدهی و سهام نیز برای بیش از یک سال ناموفق بوده است.

Indus Towers Vi را به تسویه بدهی‌ها فشار می‌دهد، ممکن است به هیچ طرح پرداخت جدیدی اجازه ندهددفتر ET

پودار افزود: «ممکن است چالش‌هایی وجود داشته باشد، اما ما با Vi کار می‌کنیم و امیدواریم طبق برنامه پرداخت توافق شده مشکل را حل کنیم.

سلامت Vi زیان ده برای ثبات مالی بلندمدت ایندوس حیاتی است. این به این دلیل است که Vi بیش از 40 درصد از درآمد ایندوس را تشکیل می دهد. کل بدهی های Vi به ایندوس حدود 7000 کرور برآورد شده است.

به طور جداگانه، مدیریت ایندوس گفت که شرکت برج تنها پس از راحت‌تر شدن وضعیت سرمایه در گردش می‌تواند پرداخت سود سهام را در نظر بگیرد. پودار گفت: «ما باید جریان‌های نقدی آزاد (FCF) خود را برای چند فصل دیگر ببینیم… بسیاری از موارد به وضعیت تأمین مالی Vi بستگی دارد، و هر گونه تقسیم سود تنها زمانی قابل بررسی است که سطح استرس در وضعیت سرمایه در گردش کاهش یابد.»

کارگزاری Jefferies گفت در حالی که تولید FCF ایندوس با 700 کرور روپیه در سه ماهه مارس یک شگفتی مثبت بود، تصمیم هیئت مدیره برای اعلام نکردن سود سهام در سال مالی 23 نشان داد که عدم قطعیت در مورد پرداخت‌های آتی Vi به دور از پایان است.

با این حال، تحلیلگران گفتند که کاهش متوالی مطالبات تجاری ایندوس در سه ماهه چهارم مالی نشان داد که Vi تقریباً کل بدهی های خود را برای ژانویه تا مارس تسویه کرده است. مطالبات تجاری سه ماهه چهارم شرکت برج از 5062.4 روپیه در دوره اکتبر تا دسامبر به 4868.7 کرور به ترتیب کاهش یافت.

تحلیلگران اضافه کردند که برج و اجاره ایندوس به میزان 3.5K/3.4K بالاترین میزان در 6-8 سه ماهه بوده است که احتمالاً ناشی از گسترش شبکه روستایی مشتری بهارتی ایرتل بوده است. جفریز گفت: “ما انتظار داریم که این امر به رشد در سال مالی 24 ادامه دهد.”