بانک PMC: HC RBI را به دلیل واگذاری آن به بانک PMC برای تصمیم گیری در مورد درخواست سپرده گذاران برای پول در موارد اضطراری ، بلند می کند

دادگاه عالی دهلی روز سه شنبه RBI را به دلیل واگذاری آن به بانک PMC متضرر برای تصمیم گیری در مورد موارد اضطراری ذکر شده توسط سپرده گذاران خود برای پرداخت 5 ریال برای آنها در نظر گرفت ، گفت: از آنجا که بانک مرکزی محدودیت های لازم را اعمال کرده است تصمیم گیرنده بوده است.

بانک تعاونی پنجاب و ماهاراشترا ، توسط RBI ، به دنبال کشف کلاهبرداری 4355 کروری ، تحت محدودیت هایی از جمله محدود کردن برداشت ها قرار گرفته است.

“بانک رزرو هند (RBI) باید ذهن خود را به کار ببندد و به عنوان یک اداره پست عمل نکند. اگر شما (RBI) محدودیت هایی را اعمال کرده اید ، باید ذهن خود را اعمال کنید. شما نمی توانید آنچه را که بانک PMC به عنوان حقیقت انجیل می گوید قبول کنید. شما نمی توانید این تصمیم را به بانک PMC بسپارید که تصمیم بگیرد چه کسی بودجه را پرداخت کند. ” یک نیمکت رئیس دادگستری DN Patel و دادگستری Prateek Jalan گفت.

نیمکت افزود: “این رضایتبخش نیست. شما نمی توانید تصمیم گیری را به عهده بانک PMC بگذارید. برای نظارت بر آن باید راهی وجود داشته باشد. چیزی مستقل از مدیر (منصوب شده توسط RBI)”.

دادگاه در حال رسیدگی به درخواست Bejon Kumar Misra ، فعال حقوق مصرف کننده بود که به دنبال راهنمایی برای RBI برای در نظر گرفتن سایر نیازهای سپرده گذاران بانک PMC مانند تحصیلات ، عروسی ها و وضعیت مالی وخیم است ، نه فقط موارد اضطراری پزشکی که در حال حاضر انجام می شود.

این درخواست از طریق مدافع Shashank Deo Sudhi در PIL اصلی Misra ثبت شد و به دنبال راهنمایی به RBI بود تا مهلت برداشت از بانک PMC را در طی شیوع ویروس کرونا کاهش دهد.

در جلسه دادرسی روز سه شنبه ، نیمکت به RBI گفت که “باید دریچه ای باز باشد تا سپرده گذاران بتوانند به پول خود دسترسی پیدا کنند” و از آن خواست که به تدریج افزایش سقف برداشت را از محدوده فعلی خود یعنی 1 لک هر حساب در نظر بگیرد.

نیمکت همچنین به RBI گفت که باید مکانیزم رسیدگی به شکایات برای رسیدگی به شکایات سپرده گذاران که با تصمیم گرفته شده توسط بانک PMC یا مدیر منصوب شده توسط بانک برتر رضایت ندارند ، در دسترس باشد.

دادگاه همچنین به میسرا گفت که در حالی که سپرده گذاران باید به برخی از اقدامات متوسل شوند ، اما محدودیت های برداشت نمی تواند برطرف شود زیرا در آن صورت بانک PMC زیر بار می رود و پس از آن هیچ کس پول دریافت نمی کند.

نیمکت گفت: “ما باید تعادل برقرار کنیم. در مورد بانک PMC شرکت محدودی وجود دارد. بنابراین ، درجه سختی های سپرده گذاران باید درجه بندی شود.”

دادگاه به RBI چهار هفته فرصت داد تا پاسخ خود را به درخواست ارائه دهد و موضوع را برای رسیدگی در 4 ژانویه 2021 فهرست کرد.

دادگاه در تاریخ 28 مه از مرکز ، RBI و PMC بانک خواسته بود تا مشکلات پیش روی سپرده گذاران را در هنگام برداشت همه گیر COVID-19 درک کند.