بانک ICICI: ICICI با قابلیت همکاری برنامه تلفن همراه جبهه جدیدی را باز می کند ، ممکن است بانک های دیگر آن را دنبال کنند

بمبئی: بانک دولتی هند (SBI) از اقدام بی سابقه بانک ICICI برای باز کردن برنامه تلفن همراه خود برای استفاده توسط سایر مشتریان بانک با استفاده از سیستم عامل UPI پیروی خواهد کرد و جبهه جدیدی را در نبرد برای مشتریان جدید و سپرده های ارزان در بخش بانکی باز می کند.

ICICI روز دوشنبه اعلام کرد که مشتریان هر بانکی می توانند با اتصال به حساب بانکی خود شناسه UPI تولید کرده و بلافاصله ارسال و دریافت پول را به هر حساب بانکی ، برنامه پرداخت یا کیف پول دیجیتال آغاز کنند. علاوه بر این ، مشتریان همچنین دسترسی فوری به کل خدمات بانکی ICICI بانک را دریافت خواهند کرد.

آنوپ باغچی ، مدیر اجرایی ، بانکداری خرده فروشی در ICICI گفت که این بانک امیدوار است که با اجازه دادن به سایر مشتریان بانک برای استفاده از برنامه آن ، از مشتری های جدید و در نهایت سپرده ها بهره مند شود.

“زیرساخت دیجیتال NPCI مبتنی بر سیستم بانکی به هر حال توسط شرکت های پرداخت خارجی استفاده می شود تا مشتریان بتوانند به صورت رایگان پرداخت کنند. ما فکر کردیم که چرا اخلالگران را مختل نمی کنیم و به قسمت جلویی می رویم و به همه اجازه می دهیم از برنامه ما استفاده کنند. سود فوری Bagchi گفت ، مارک ما قبل از مشتری خواهد بود و در طولانی مدت این امر می تواند منجر به جابجایی حسابهای مشتریان و نگهداری پول در نزد ما شود.

با استفاده از سیستم عامل UPI.

معماری باز UPI امکان سهولت پرداخت از وجه بانک ها و کیف پول ها را فراهم می کند. با این حال ، تاکنون هیچ بانکی سیستم خود را برای استفاده توسط سایر مشتریان بانک باز نکرده است.

با گاز گرفتن گلوله توسط ICICI ، سایرین نیز قصد دارند همان کار را انجام دهند. مدیر عامل بانک دولتی هند (SBI) CS Setty گفت که این بانک ظرف 30 روز دسترسی به همه برنامه های Yono خود را باز خواهد کرد.

“ما می توانیم بگوییم که سیستم پرداخت به سمت همکاری پذیری در حال حرکت است. این هر زمان که اتفاق بیفتد یک پیشگام برای یک سیستم بانکی باز است. آن روزهایی که نزدیک به مشتری بودید ، مجبور به باز کردن شعبه یا خودپرداز بودید. برنامه ها می توانند اطمینان حاصل کنند ارتباط عمیق تری با مشتری و جذب کره چشم وجود دارد. ”

این نبرد همچنین بیش از بانک ها ، بازیکنان پرداخت تثبیت شده را به چالش می کشد. از ماه نوامبر ، بیشترین کاربردهای بانکی در سیستم UPI از Yes Bank ، ICICI Bank ، Axis Bank ، State State of India و Kotak Mahindra Bank است که با هم 42.5 میلیون تراکنش را پردازش می کنند.

اما این فقط 2٪ معاملات 2.2 میلیارد تومانی به ارزش 3.9 لور کرور است که در ماه پردازش شده است. این Google Pay و PhonePe است که 82٪ این معاملات را تسهیل می کند. پیش بینی می شود ورود WhatsApp و مقیاس گذاری Amazon Pay باعث افزایش سهم بازار برنامه های fintech در UPI شود.

“بانک ها به طور فزاینده متقاعد می شوند که در ایجاد برنامه های فوق العاده خود ارزش دارند. ما شاهد خواهیم بود که تعداد فزاینده ای از بانک ها از تجارت دیجیتال خود استفاده می کنند و در برابر مدل fintech رقابت می کنند زیرا استانداردهای قابل انعطاف پرداخت های UPI آن را پیشنهادی ارزشمند می کند.

سایر بانک ها نیز ممکن است از ICICI پیروی کنند. در یک پاسخ ایمیل سامر شتی ، رئیس بانکداری دیجیتال در Axis Bank ، گفت که بانک وی همچنین قصد دارد برنامه خود را برای اجازه دادن به این قابلیت ارتقا دهد. او برای آن زمان مشخص نکرد.

بانک کوتاک ماهیندرا ، بانک RBL و بانک HDFC ، سایر بانک هایی که حضور دیجیتالی زیادی دارند ، به ایمیل های پاسخ دهنده پاسخ ندادند.

یک بانکدار بخش خصوصی که خواست نامش فاش نشود گفت که بیماری همه گیر Covid 19 باعث سرعت بخشیدن به برنامه های بانک ها در جهت همکاری بیشتر شده است.

وی گفت: “جالب خواهد بود که ببینید وقتی UPI کانال های تسویه حساب پرداختی خود را تحت NPCI جدید مانند سازمان های چتری برنامه ریزی شده توسط RBI تنظیم کنند ، UPI چگونه رشد خواهد کرد.”