بانک DBS: AIBOC با ادغام LVB با بانک DBS مخالف است. زمین های ادغام با بانک دولتی

یک روز پس از آنکه RBI پیش نویس طرح ادغام بانک Lakshmi Vilas (LVB) با شرکت تابعه DBS مستقر در سنگاپور را در اختیار عموم قرار داد ، اتحادیه افسران بانک های بخش دولتی AIBOC روز چهارشنبه گفت این ادغام به نفع منافع ملی نیست و خواستار ادغام با هر PSB. سونیل کومار ، رئیس اتحادیه افسران بانک هند (AIBOC) ، رئیس اتحادیه افسران بانک هند (AIBOC) گفت:

وی گفت ، بخش بانکی هند فرصت عظیمی را برای رشد فراهم می کند ، بنابراین بانک های خارجی مدت طولانی است که به دنبال یافتن مسیر غیرآلی برای گسترش حضور خود هستند.

کومار ابراز نگرانی کرد که ورود افسار گسیخته بانک های خارجی “کشور را به بردگی اقتصادی سوق دهد و منابع را به یغما ببرند”.

وی افزود که به عنوان یک سهامدار ، AIBOC از بانک ذخیره هند (RBI) درخواست می کند تا درباره منافع ملی درباره جایگاه پیشنهادی خود تجدید نظر کند.

طبق پیش نویس طرح ادغام توسط RBI در روز سه شنبه ، پیشنهاد شده است که بخش خصوصی وام دهنده LVB با DBS Bank India Ltd (DBIL) ، واحد محلی DBS هولدینگ مستقر در سنگاپور را ادغام کند.

RBI گفته بود: “DBIL دارای ترازنامه سالم ، با پشتوانه سرمایه ای قوی است. اگرچه DBIL به خوبی سرمایه گذاری شده است ، اما برای حمایت از رشد اعتباری واحد ادغام شده ، سرمایه اضافی 2500 کرور مقدماتی را به همراه خواهد داشت.”

كومار گفت ، بانك هاي بخش خصوصي نسل قديم قبل از استقلال به ملت خدمت كرده اند و آنها تقريباً به عنوان PSB در اين كشور كار مي كنند.

وی افزود که بنابراین ، باید در هر بانک بخش دولتی (PSB) ادغام شود تا شخصیت آنها را حفظ کند نه یک شرکت تابعه از بانک های خارجی.

وی گفت که در گذشته ، هر بانک خصوصی با نسل قبلی با PSB ادغام می شدند.

وی گفت: “PSB فقط بانكداری تجاری را انجام نمی دهند ، بلكه بانكداری اجتماعی را ابتدا با كشور خود انجام می دهند. بارها و بارها و اخیراً در دوره COVID-19 ثابت شده است.”

کومار افزود که مقایسه PSB ها با بانک های بخش خصوصی ناعادلانه است ، زیرا وام دهندگان در فضای بخش خصوصی فقط بانکداری را با سودآوری انجام می دهند.

وی گفت که این بانکداران بخش دولتی بودند که کمک مالی دولت را به حساب فقرا در مناطق دور دست ، روستاهای آسیب دیده از ناخالس و مکان های غیر بیمارستانی در نظر گرفتند.

DBS از سال 1994 در هند بوده است. در مارس 2019 ، DBS برای توسعه حق رای دادن و ایجاد مقیاس بیشتر ، فعالیت های هند را به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به DBIL تبدیل کرد. DBIL اکنون در 24 شهر در 13 ایالت حضور دارد.

مشکلات LVB پس از آنکه تمرکز خود را به وام دادن به مشاغل بزرگ از شرکت های کوچک و متوسط ​​تغییر داد ، آغاز شد. با افزایش دارایی های غیر عملکردی (NPA) ، بانک در سپتامبر 2019 تحت چارچوب اقدام سریع اصلاح RBI قرار گرفت.

این بانک ضرر خالص 396.99 کرور روپیه در سه ماهه دوم منتهی به سپتامبر 2020 ثبت کرده بود که این رقم در سه ماهه مشابه سال قبل از 357.17 کرور افزایش یافت.

خالص NPA یا وام های بد در پایان سپتامبر 2020 در 7.01 درصد از خالص وام ها بود ، در مقابل 10.24 درصد در 31 مارس 2020 و 10.47 درصد در سپتامبر 2019.

از سال 1926 شروع به کار کرد ، LVB تاکنون با 566 شعبه و 918 دستگاه خودپرداز در 19 ایالت و 1 قلمرو اتحادیه گسترش یافته است.