بانک ها 23.2 لک کرور به حدود 41 کرور ذینفع تحت مدیریت مودرا یوجانا تحریم می کنند.

بانک‌ها و مؤسسات مالی از زمان راه‌اندازی آن در سال 2015، 23.2 میلیون کرور را به بیش از 40.82 کرور ذینفع تحت عنوان «مودرا یوجانا» تحریم کرده‌اند. اعتبار خرد رایگان تا سقف 10 میلیون روپیه به کارآفرینان کوچک غیرشرکتی، غیرکشاورزی و خرد برای فعالیت‌های درآمدزا.

وزارت دارایی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد وام‌های تحت PMMY توسط مؤسسات وام‌دهنده اعضا (MLIs) – بانک‌ها، شرکت‌های مالی غیربانکی (NBFCs)، مؤسسات مالی خرد (MFIs) و سایر واسطه‌های مالی ارائه می‌شوند.

“#PMMudraYojana نقشی حیاتی در تامین مالی افراد بدون بودجه و تضمین یک زندگی با عزت و همچنین رفاه برای هندی‌های بی‌شماری ایفا کرده است. امروز که #۸ سال از MudraYojana را جشن می‌گیریم، به غیرت کارآفرینی همه کسانی که از آن بهره‌مند شدند و ثروت‌آفرین شدند، درود می‌فرستم. نخست وزیر نارندرا مودی در توییتی گفت.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی، طی سخنانی به مناسبت هشتمین سالگرد، گفت: “از زمان راه اندازی این طرح، تا 24 مارس 2023، حدود 23.2 میلیون روپیه در 40.82 کرور حساب وام تحریم شده است.”

حدود 68 درصد از حساب های تحت این طرح به زنان کارآفرین و 51 درصد از حساب ها متعلق به کارآفرینان دسته های SC/ST و OBC است. وی افزود: این امر نشان می دهد که دسترسی آسان به اعتبار برای کارآفرینان نوپا کشور منجر به نوآوری و افزایش مستمر درآمد سرانه شده است.

وزیر دارایی با تاکید بر رشد بومی از طریق شرکت‌های کوچک و متوسط، گفت: “رشد شرکت‌های کوچک و متوسط ​​کمک زیادی به برنامه “ساخت در هند” کرده است، زیرا شرکت‌های کوچک و متوسط ​​داخلی قوی منجر به افزایش تولید بومی هم برای بازارهای داخلی و هم برای صادرات می‌شود. طرح PMMY به ایجاد فرصت های شغلی در مقیاس بزرگ در سطح مردم کمک کرده است، و همچنین ثابت کرده است که در عین تقویت اقتصاد هند، یک تغییر دهنده بازی است.

وزیر امور مالی، باگوات کی کاراد، گفت که هدف طرح PMMY فراهم کردن دسترسی بدون وثیقه به اعتبار به روشی یکپارچه برای شرکت های خرد در کشور است. “این بخش‌های بی‌خدمت‌شده و کم‌خدمت‌شده جامعه را در چارچوب اعتبار نهادی قرار داده است. سیاست دولت برای ترویج MUDRA، میلیون‌ها شرکت MSME را در اقتصاد رسمی سوق داده و به آنها کمک کرده است تا از چنگال پول خارج شوند. وام دهندگانی که وجوه بسیار پرهزینه ارائه می دهند.”

اجرای برنامه مشمولیت مالی (FI) در کشور بر سه رکن بانکداری بدون بانک، تامین منابع مالی بدون وثیقه و تامین مالی افراد بدون سرمایه استوار است.

این طرح برای تشویق کسب‌وکارهای کوچک راه‌اندازی شد و از بانک‌ها خواسته شد تا وام‌های بدون وثیقه تا سقف 10 میلیون روپیه در سه دسته شیشو (تا سقف 50000 روپیه)، کیشور (بین 50000 تا 5 میلیون روپیه) و تارون (Tarun) ارائه کنند. 10 میلیون روپیه).

از مجموع، شیشو 83 درصد از کل وام ها را تشکیل می دهد، کیشور 15 درصد و 2 درصد باقی مانده تارون.

در این بیانیه آمده است که اهداف از زمان آغاز طرح ممنوعیت در طول سال های 2020-21 به دلیل همه گیری کووید-19 محقق شده است.