بانک های هند شاهد رشد مجدد وام هستند اما نگرانی ها طولانی است

بمبئی: بانک های هند در فستیوال جشن های هند به عنوان سطح تقاضای متمرکز ، رشته های کیف پول خود را شل می کنند و وام بیشتری می دهند ، هرچند رشد تقریباً نیمی از سال گذشته است.

چندین وام دهنده از جمله بانک دولتی هند ، بزرگترین وام دهنده کشور و بانک HDFC ، با ارزش ترین بانک هند با سرمایه بازار ، تقاضا برای وام مسکن و وسایل نقلیه را در سه ماهه منتهی به سپتامبر به تقریبا قبل از همه گیری بازگشت.

رئیس بانکداری خرده فروشی در یک بانک بخش دولتی ، که خواست به عنوان وام دهنده مشخص نشده است هنوز نتایج خود را گزارش نکرده است.

همگام با این بیماری همه گیر ، بانک ها در زمینه وام دهی بیشتر ریسک پذیر بودند ، به طوری که رشد رشد اعتبار در سه ماهه اول سال مالی به حدود 5 درصد کاهش یافت.

“با توجه به همه گیر شدن ، بانک ها در زمینه وام دهی بیشتر ریسک پذیر بودند ، به طوری که رشد رشد اعتبار در سه ماهه اول سال مالی به حدود 5٪ کاهش یافت.”

– ضربه سخت توسط Covid

این افزایش خبر خوبی برای اقتصاد هند است که در آوریل-ژوئن 23.9 درصد منقبض شده بود ، در طی یک قفل سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر. آنیل گوپتا ، تحلیلگر آژانس رتبه بندی اعتباری ICRA ، گفت: “پس از توقف كامل در اوایل ، بانك ها هم اكنون شروع به خرید استخرهای بیشتر برای تضمین وام خرده فروشی از شركت های مالی غیر بانكی برای تقویت سبد سهام خود كرده اند كه به رشد رشد اعتبار نیز كمك كرده است.”

اگرچه تقاضای خرده فروشی افزایش یافته است ، تقاضای اعتبار شرکت همچنان کم رونق باقی مانده است.

“حتی اگر تقاضای خرده فروشی افزایش یافته باشد ، تقاضای اعتبار شرکت همچنان کساد است.”

– رشد آهسته اعتبار شرکت

تحلیلگران همچنین خاطر نشان کردند که رشد هنوز در مقایسه با سال گذشته کندتر است. براساس داده های نظارتی ، در ماه سپتامبر وام های خرده فروشی 9.2 درصد در مقایسه با 17 درصد در مدت مشابه سال گذشته رشد کردند.

جیندال هاریا ، تحلیلگر India Ratings گفت: “خیلی زود است که شروع به جشن گرفتن کنیم زیرا تصویر واضح تری در مورد سلامت مالی بانک فقط در ماه های ژانویه تا فوریه ظاهر می شود.”

“بانک ها همچنین پارامترهای وام خود را سخت تر کرده اند ، بنابراین احتمال دارد رشد وام خرده فروشی به بالاترین رقم 20٪ به علاوه رشد در سال های گذشته برنگردد”

– تحلیل گران

هاریا افزود ، بانک ها همچنین پارامترهای وام خود را سخت تر کرده اند ، بنابراین احتمال دارد رشد وام خرده فروشی به بالاترین رقم 20 درصدی به علاوه رشد در سال های گذشته باز نگردد.

آژانس رتبه بندی Emkay Global گفت ، تداوم حرکت تقاضا بیش از فصل جشن به مهار COVID-19 و انعطاف پذیری وام دهنده بستگی دارد.