بانک لاکشمی ویلا: ظهور و سقوط یک بانک آشفته 94 ساله از تامیل نادو

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 18 نوامبر سال 2020)

چنای: ادغام پیشنهادی بانک لاکشمی ویلا (LVB) با بانک DBS سنگاپور پرده های یک موسسه 94 ساله را که توسط گروهی از مردان کارآفرین برای ارتقا men تجارت در تامیل نادوی غربی تاسیس شده است ، کاهش می دهد. بانک پس از چندین ربع خونریزی و ناتوانی در تأمین سرمایه برای تأمین بودجه فعالیت های خود ، بانک لنگان لنگ می زد و به شدت بدنبال یک شوالیه سفید بود. افراد متعددی از سود خود چشم پوشی کردند ، اما سود را با بودجه مطابقت دادند.

در حالی که RBI پیشنهاد Indiabulls را رد کرد ، پیشنهاد Clix Capital در مورد مسائل ارزیابی گیر کرده بود. Clix Capital کتاب وام آنها را 4200 کرور ارزش ارزیابی کرده بود ، در حالیکه LVB آن را 1200 تا 1300 کرور ارز ارزیابی کرده بود و این باعث ایجاد عدم تطابق بیش از 2500 تا 3،000 کرور می شود. شاکتی سینها ، مدیر منصوب شده توسط RBI در بانک ، گفت: “ما نمی توانستیم حد وسطی را پیدا کنیم ، به خصوص با چنین شکاف بزرگی.” وی افزود: “اگر ما كتاب های وام وام آنها را در برابر رعایت تعهدات بانكی قرار دهیم ، احساس كردیم كه مسئله جدی وجود دارد. ما احساس کردیم که 2/3 دفتر وام از نظر وثیقه ، دارایی های دارای ریسک و غیره بدهی های بانکی را از بین می برد ، اما با گذشت زمان اضافی می توانستیم معامله را ببندیم. ”

سهامداران فعال مدیرعامل و حسابرسان را به دلیل عملکرد ضعیف بیرون انداختند. از زمان برکناری مدیران و مدیر عامل شرکت LVB در سپتامبر گذشته ، این بانک در سه هفته اول شاهد برداشت سپرده ها تا 1500 کرور بود. سینا گفت: “با این وجود ، ما در سه هفته گذشته حدود 1000 کرور روپیه پس از یک بار تسویه حساب و بازیابی بازیابی کردیم.”

هدف این بانک تأمین نیازهای مالی مردم در و اطراف شهر بود كه در مشاغل بازرگانی ، صنعت و كشاورزی اشتغال داشتند و توسط یك گروه هفت تاجر پیشرو كارور تحت رهبری VSN Ramalinga Chettiar آغاز شد. .

مشکلات فعلی LVB از آنجا شروع شد که تمرکز خود را به وام های کلان معادل 720 کرور به بازوی سرمایه گذاری مالویندر سینگ و شیویندر سینگ ، مروجین سابق بهداشت و درمان Ranbaxy و Fortis ، در برابر سپرده های ثابت (FDs) 794 کرور روپیه ایجاد شده در بانک تغییر داد. توسط Religare Finvest در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017. Religare توسط برادران Singh تبلیغ شد. بعد از اینکه بانک برای بازپرداخت وام ها به FD ها متوسل شد ، Religare بعداً از شعبه LVB دهلی شکایت کرد. موضوع در دادگاه ها است.

“برای مدت طولانی ، کارور به دو بانک Karur Vysya Bank و LVB مرتبط بود. حالا یکی رفته وام های تهاجمی بی مورد برای به دست آوردن سهم بازار منجر به این سقوط شده است. “گفت: N Ravindran ، یک تاجر کوچک. وی گفت: “تا زمانی كه كوچك بود ، روی یك مأموریت تعیین شده كار می كرد و محتوا بود. پرخاشگری برای رشد باعث مرگ آن شد. ”