بانک رزرو هند لغو مجوز بانک کاراد جاناتا ساهاکاری ماهاراشترا است

بمبی: RBI روز سه شنبه اعلام کرد که مجوز The Karad Janata Sahakari Bank Ltd ، Karad ، Maharashtra را لغو کرده است ، زیرا سرمایه کافی و چشم انداز درآمد ندارد. بانک ذخیره در بیانیه ای اعلام کرد ، بیش از 99 درصد سپرده گذاران بانک پرداخت کامل سپرده های خود را از شرکت بیمه سپرده و ضمانت اعتبار (DICGC) دریافت می کنند.

با لغو مجوز و شروع مراحل تصفیه ، روند پرداخت سپرده گذاران بانک Karad Janata Sahakari آغاز می شود.

هنگام تصفیه ، هر سپرده گذار طبق شرایط و ضوابط معمول حق بازپرداخت سپرده های خود را حداکثر تا سقف پولی از 5 روپیه فقط از شرکت تضمین اعتبار سپرده و اعتبار (DICGC) دارد.

به دنبال لغو مجوز خود از پایان کار در 7 دسامبر ، بانک از انجام تجارت “بانکداری” منع شده است که شامل پذیرش سپرده ها و بازپرداخت سپرده ها با اثر فوری است.

RBI با ارائه جزئیات گفت که این بانک از تاریخ 07 نوامبر 2017 تحت “دستورالعمل های همه جانبه” است. از کمیساریای همکاری و ثبت شرکت های تعاونی ، ماهاراشترا همچنین از وی خواسته شده است که حکمی برای انحلال بانک و تعیین مدیر تصفیه برای بانک.

RBI اعلام کرد که مجوز بانک را لغو کرده است زیرا “سرمایه کافی و چشم انداز درآمد” ندارد. به همین ترتیب ، با مفاد مربوط به قانون تنظیم بانکداری ، 1949 مطابقت ندارد.

این بانک گفت: “تداوم بانک به منافع سپرده گذاران آن خدشه وارد می کند” و افزود این بانک با وضعیت مالی فعلی خود قادر به پرداخت کامل سپرده های فعلی خود نیست.

همچنین اگر بانک مجاز به ادامه فعالیت بانکی خود باشد ، منافع عمومی تأثیر منفی می گذارد.