این مرکز با جبران ممنوعیت وودافون از شروع داوری بین المللی دوم ، به دادگاه عالی دهلی گفت

دهلی نو: این مرکز روز سه شنبه به دادگاه عالی دهلی گفت که مستقل از نتیجه گیری از اقدامات داوری تحت هند و هلند ، حق دارد از مهار شرکت مخابراتی Vodafone برای شروع یک داوری بین المللی دوم علیه هند در رابطه با درخواست مالیات ، تخفیف یابد. توافق نامه حمایت از سرمایه گذاری دو جانبه (BIPA). این مرکز از دادگاه عالی خواست که به مرگ خود ادامه دهد و تجدیدنظر در مورد حکم قاضی منفجر را که اجازه ادغام دو داوری بین المللی را که توسط این شرکت علیه هند تحت BIPA هند-هلند و انگلیس آغاز شده بود ، متوقف کند.

یکی از اعضای دادگستری راجیو Sahai Endlaw و Asha Menon اعلام کردند که این حکم را در مورد تجدید نظر تجدیدنظر می کند و نشان می دهد که به مرکز این امکان را می دهد که بعداً درخواست تجدید نظر را احیا کند.

وکلای اضافی چتان شارما ارسال کرد ، “بگذارید فرجام خواهی به تعویق بیفتد. سینما شکایت ما را صادر می کند. آنها نمی توانند اسلحه BIPA هند و انگلیس را روی سر من بگذارند و می گویند شما باید این کار را انجام دهید.”

وی ادعا کرد که شروع داوری تحت BIPA هند و انگلیس سو an استفاده از روند کار و غیرقانونی بودن قانون است.

Anuradha Dutt ، وكالت ، به نمایندگی از Vodafone ، اظهار داشت كه این شركت به داوری دوم تحت BIPA هند و انگلیس ادامه نمی دهد مگر آنكه جایزه تحت BIPA هند و هلند كنار گذاشته شود.

در ماه سپتامبر ، یک دادگاه داوری بین المللی حکم داد که دولت هند خواستار 220000 کرور روپیه مالیات از وودافون با استفاده از قوانین گذشته نگر “نقض تضمین رفتار عادلانه و منصفانه” است که تحت پیمان حمایت از سرمایه گذاری دو جانبه بین هند و هلند تضمین شده است.

دادگاه عالی در تاریخ 17 نوامبر مهلت داده بود تا این مرکز پاسخ دهد که آیا این حکم داوری BIPA هند-هلند را به چالش می کشد یا خیر.

با این حال ، هنوز هیچ توضیحی از طرف دولت در این باره داده نشده است.

ASG گفت ، “با توجه به این واقعیت که ، حتی به گفته پاسخ دهندگان (Vodafone) ، آنها فقط مجاز به پیگیری مراحل داوری تحت BIPA هند و انگلیس هستند فقط در صورتی که رای در داوری تحت BIPA هند-هلند مجاز باشد اگر کنار گذاشته شود ، رسیدگی بیشتر در دادخواست تجدیدنظر فعلی ممکن است به تعویق بیفتد ، و پاسخ دهندگان را متعهد به تعهد خود ، همانطور که در دستور دادگاه مورخ 11 فوریه 2020 مقرر شده است ، حفظ کرده و به طرفین این حق را می دهد که درخواست تجدیدنظر در مرحله مناسب ذکر شود. ”

دادگاه عالی در حال رسیدگی به ادعای مرکز در برابر داوری بین المللی بود که این شرکت علیه هندوستان تحت BIPA هند و انگلیس در رابطه با مطالبه مالیات آغاز کرده است.

دولت مرکزی از رأی قاضی 7 مه 2018 تجدیدنظر خواسته و درخواست خود را علیه داوری بین المللی که توسط وودافون آغاز شده رد می کند.

هیئت مدیره بخش در ماه مه 2018 به Vodafone اخطاریه داد و به دنبال پاسخ آن به درخواست دولت بود.

این مرکز تصمیم قاضی منفرد راجع به ادغام دو داوری بین المللی که توسط این شرکت علیه هند تحت BIPA هند-هلند و هند-انگلیس آغاز شده است ، به چالش کشیده است.

Vodafone مراحل داوری تحت BIPA هند-انگلیس و هند-هلند را در رابطه با تقاضای مالیاتی علیه آن در رابطه با معامله 11 میلیارد دلاری خود برای به دست آوردن سهام شرکت Hutchison Telecom آغاز کرده بود.

در حالی که دادرسی تحت BIPA هند-هلند در جریان بود ، شرکت مخابراتی در 24 ژانویه 2017 داوری دوم را تحت BIPA هند و انگلیس آغاز کرد.

این مرکز در برابر قاضی واحد ادعا کرده بود که گروه وودافون با شروع دو داوری بین المللی از روند قانون سو استفاده کرده است.

قاضی منفرد ، ضمن رد ادعای مرکز ، به وی این آزادی را داده بود که موضوع “سو abuse استفاده از روند” را قبل از دادگاه تلفیقی هند و انگلیس BIPA مطرح کند.

وی گفته بود این مرکز طرف BIPA است ، معاهده ای بین دو دولت مستقل (انگلستان و هند). قاضی مشاهده کرده است که تعهدات تحت این معاهدات تابع قوانین داخلی نبوده و اختلافات ناشی از آنها نیز در صلاحیت دادگاه های ملی نیست.