اوراق بهادار ICICI: هزینه های مصرف کننده در خدمات مخابراتی در سه ماهه آوریل – ژوئن 16.6٪ افزایش یافته است

دهلی نو: با وجود شوک کووید و در دسترس نبودن شارژهای آفلاین برای چند هفته ، بیش از سه چهارم برای خدمات داده ، ICICI هزینه های مصرف کننده در خدمات مخابراتی در سه ماهه اول مالیات تا ژوئن 16.6 درصد در سال افزایش یافته است. اوراق بهادار در یک گزارش تحقیقاتی گفت.

در دوره آوریل-ژوئن هزینه های مصرف کننده (پس از GST) برای خدمات مخابراتی ، عمدتا صوتی و داده ای ، 35،642 کرور بود که منجر به افزایش 19.8٪ درآمد خالص برای اپراتورها به 31.070 کرور سالانه شد. با این حال به ترتیب 2٪ کاهش داشت.

یک تحلیلگر مستقر در بمبئی گفت: “با وجود محدودیت های قفل شدن ، تقاضا برای خدمات مخابراتی به دلیل نیازهای کاری از راه دور به طور قابل توجهی افزایش یافته است.” “در حالی که بیشتر سود ناشی از افزایش تعرفه در سال گذشته است ، افزایش استفاده از داده ها باعث افزایش هزینه ها و درآمد اپراتورها می شود.”

بر اساس این گزارش ، مصرف کنندگان 27،436 کرور تنها برای خدمات داده هزینه کرده اند که 77٪ کل هزینه است. سهم هزینه خدمات دیتا به بالاترین رکورد رسیده است ، تقریباً دو برابر در سال ، در حالی که هزینه خدمات صوتی با 60٪ کاهش به 6396 کرور روپیه رسیده است.

هزینه سایر خدمات ، به استثنای صوت و داده ، 1810 کرور روپیه بود که نسبت به سال قبل سه برابر شده و سه ماهه 16 درصد افزایش داشته است.

تحلیلگران افزودند: “خدمات داده همچنان ادامه خواهد داشت زیرا بیشتر ارتباطات صوتی به سیستم عامل های OTT منتقل شده است.”

خدمات پیش پرداخت با 88.6٪ بر سهم درآمد اپراتورها مسلط بودند و در حالیکه پس از پرداخت 11.4٪ مشارکت داشتند ، روند افزایشی خود را ادامه داد.

درآمد خالص پس از پرداخت به دلیل از دست دادن شغل و کاهش هزینه توسط شرکت ها بیشتر تحت تأثیر قرار گرفت در حالی که درآمد خالص پیش پرداخت فقط 1٪ در سه ماهه در دسترس نبودن شارژ آفلاین کاهش یافت اما از انتقال از 2G به 4G بهره مند شد ، که برخی از موارد مرتبط با قفل را جبران می کند در این گزارش آمده است:

از کل 1.14 میلیارد مشترک ، فقط 52 میلیون مشترک پس پرداخت دارند. Vodafone Idea بیشترین سهم بازار پس از پرداخت را با 41.8٪ و پس از آن Bharti Airtel 28.3٪ را به خود اختصاص داده است در حالی که بقیه ، عمدتا متشکل از Reliance Jio و BSNL ، 29.9٪ سهم داشتند.

براساس این گزارش ، پایگاه مشترکان داده های 2G و 3G همچنان سقوط می کنند و به ترتیب 48 میلیون و 32 میلیون نفر هستند. پایگاه 4G در پایان ماه ژوئن 646 میلیون نفر بود.