انتظار می رود استرس بخش بانکی پس از افزایش مجموعه کاهش یابد ، درآمد در Q2 بهبود می یابد

ETIG: بر اساس تحلیل ETIG از منابع مالی سه ماهه نمونه ای از 27 بانک ذکر شده ، بخش بانکی داخلی همچنان در سه ماه سپتامبر بهبود سود خالص سود (NII) را نشان می دهد.

NII نمونه به ترتیب برای دومین سه ماهه متوالی افزایش یافت و به 1.3 لور کرور در مقایسه با 1.2 لور کرور در سه ماهه قبل رسید. NII در سه ماه مارس به دنبال یک قفل در سراسر کشور در هفته آخر مارس برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر Covid-19 به ترتیب با 2٪ کاهش به 1 لور کرور رسید.

بهبود در NII عمدتا به دلیل کاهش متوالی 4.9٪ در هزینه های سود کل در سه ماهه سپتامبر بود ، حتی اگر درآمد سود کم و بیش ثابت بود.

بانک های دولتی از جمله بانک ملی پنجاب ، بانک بارودا ، بانک هند ، بانک هند خارج از کشور رشد متوالی دو رقمی در NII های مربوطه خود را برای سه ماه سپتامبر گزارش کردند. در میان بانک های برتر بخش خصوصی ، Axis Bank و Kotak Mahindra Bank بیش از 5 درصد رشد در NII گزارش داده اند در حالی که HDFC Bank و ICICI Bank کمتر از 1 درصد رشد را ثبت کرده اند.

2

تأمین وام های بد این بخش همچنان در میان مهلت قانونی مربوط به همه گیر پرداخت های بهره ، کاهش می یابد. بانکهای نمونه ، تدارک ضرر وام کل را به میزان 33،075.7 کرور در مقایسه با 39،325.4 کرور در سه ماهه قبل گزارش کردند. پیش بینی وام های بد در دوره سه ماهه مارس به میزان قابل توجهی از 54،629 کرور کاهش یافته است. در حالی که نسبت دارایی های ناکارآمد ناخالص (GNPA) احتمالاً در نیمه دوم سال مالی جاری افزایش می یابد ، تحلیلگران با توجه به افزایش کارایی جمع آوری ، انتظار دارند فشار روانی متوسط ​​باشد. “Emkay Global Financial” اشاره کرد: “نسبت GNPA کلی بانک ها در Q2 به دلیل ماندن در دیوان عالی برچسب گذاری NPA کاهش یافته است ، در حالی که اکثر وام دهندگان روند کارآیی جمع آوری سالم را در سپتامبر / اکتبر 20 نشان می دهند و بنابراین ، به طور بالقوه تشکیل فشار روانی نسبت به آنچه پیش از این انتظار می رفت ، وجود دارد.” خدمات در یک گزارش بخش.

تأمین هزینه های احتمالی Covid-19 در سه ماهه سپتامبر از 16976 کرور در سه ماهه قبل به 11،664.6 کرور کاهش یافت. اکثر بانک های دولتی مواد تازه ای را اختصاص ندادند. برای سه ماهه سپتامبر ، وام های بد و ذخیره سازی Covid به ترتیب 20.5٪ کاهش یافت و به 44740 کرور روپیه رسید.

بانک های نمونه تاکنون 40،372 کرور روپیه برای تهیه سود Covid در طول سه ماهه ثبت کرده اند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>