اقتصاد جهانی: ترسیم اقتصاد جهانی: بهبود چین در حال کاهش است

بهبود اقتصادی چین پس از یک انفجار اولیه در فعالیت‌های مصرف‌کننده و تجاری در اوایل سال، یک پله از دست می‌دهد، که درخواست‌ها برای سیاست محرک‌های بیشتر برای تقویت رشد را برانگیخت.

در ژاپن همسایه، رشد اقتصادی سریع‌تر از حد انتظار بود که توسط مصرف‌کنندگان و مخارج تجاری تقویت شد. کشورهای اروپای شرقی به دلیل جنگ در اوکراین و تورم مداوم مهار شده اند.

و در ایالات متحده، درخواست‌های رکود اقتصادی در بحبوحه بازار کار فشرده، هزینه‌های انعطاف‌پذیر خانوارها و برخی ثبات در مسکن، همچنان به عقب رانده می‌شوند. اما حتی یک رکود “خفیف” با از دست دادن شغل بهای گزافی همراه خواهد بود.

در اینجا برخی از نمودارهایی که این هفته در بلومبرگ در مورد آخرین تحولات اقتصاد جهانی ظاهر شد، آمده است:

آسیا

814x-1بلومبرگ

تولید صنعتی، خرده فروشی و سرمایه گذاری ثابت چین در ماه آوریل با سرعت بسیار کمتری نسبت به انتظار رشد کرد. یکی از نگرانی‌های اصلی جهش نرخ بیکاری جوانان به رکورد 20.4 درصد بود، نشانه‌ای از این که بهبود پس از همه‌گیری به اندازه کافی قوی نیست تا میلیون‌ها نفر تازه وارد به بازار کار را جذب کند.

814x-1 (1)بلومبرگ

اقتصاد ژاپن با سرعتی سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت گسترش یافت زیرا کاهش بیشتر مقررات بیماری همه‌گیر باعث افزایش مصرف شد، نتیجه‌ای که احتمالاً گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام و تغییر احتمالی سیاست بانک مرکزی را ادامه خواهد داد.

814x-1 (2)بلومبرگ

تنگنای نقدینگی در هند ادامه دارد، هزینه های استقراض کوتاه مدت را به بالاتر از نرخ بهره کلیدی سوق می دهد و خطراتی را برای اقتصادی ایجاد می کند که برای حفظ بهبود خود به بودجه ارزان تری نیاز دارد. پس از افزایش در هفته‌های اخیر، میانگین موزون نرخ مکالمه که بانک مرکزی هند به دقت نظارت می‌کند، به بالای سقف نرخ سیاستی خود یعنی 6.75 درصد رسیده است.

814x-1 (3)بلومبرگ

رکورد بالای نرخ بیکاری جوانان چین ممکن است در ماه های آینده بیشتر افزایش یابد، که نشانه هشداری است که سیاست گذاران را برای اقدام تحت فشار قرار خواهد داد. نرخ بیکاری برای جوانان 16 تا 24 ساله در ماه گذشته به 20.4 درصد رسید که تقریباً چهار برابر نرخ ملی است. فشارها احتمالاً تنها در تابستان امسال افزایش خواهد یافت، زمانی که تخمین زده می شود 11.58 میلیون فارغ التحصیل به بازار سرازیر شوند.اروپا

814x-1 (4)بلومبرگ

کمیسیون اروپا چشم انداز تورم منطقه یورو را افزایش داد و نسبت به “چالش های مداوم” هشدار داد، حتی با اذعان به انعطاف پذیری اقتصاد منطقه.

814x-1 (5)بلومبرگ

فروش خودرو در اروپا در ماه آوریل برای نهمین ماه افزایش یافت زیرا زنجیره های تامین بهبود یافت و خودروسازان از طریق انباشت سفارشات کار کردند. خودروسازان در بخش‌های حجم، پریمیوم و لوکس همچنان به نتایج قوی خود ادامه داده‌اند، حتی با وجود افزایش تورم و عمیق‌تر شدن نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی.

814x-1 (6)بلومبرگ

جنگ در اوکراین و تداوم تورم بالا بر اقتصادهای شرق اتحادیه اروپا در سه ماهه اول تاثیر گذاشت، اگرچه داده ها حاکی از بازگشت تدریجی آن است.

ایالات متحده

814x-1 (7)بلومبرگ

گروه کوچکی از اقتصاددانان که معتقدند ایالات متحده می تواند از رکود جلوگیری کند، علیرغم تهاجمی ترین انقباض فدرال رزرو در چند دهه اخیر، شروع به نفس کشیدن راحت کرده است. بسیاری از همتایان آن‌ها انتظار داشتند که افزایش نرخ‌های بهره تا کنون باعث کاهش بیشتر مواد در استخدام و مصرف شخصی شود. در عوض، نرخ بیکاری در پایین‌ترین حد خود در بیش از پنج دهه اخیر قرار دارد، مصرف‌کنندگان همچنان خرج می‌کنند و بازار مسکن شروع به تثبیت کرده است.

814x-1 (8)بلومبرگ

پیش‌بینی اینکه آیا و چه زمانی رکود اقتصادی آغاز می‌شود – و میزان بالای بیکاری ممکن است در نتیجه افزایش یابد – بسیار دشوار است. در میان اقتصاددانانی که انتظار رکود دارند، میانگین 15 پیش‌بینی نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در طول سال آینده حدود 1.7 میلیون شغل – تقریباً 120000 در ماه – از بین خواهد برد.

بازارهای نوظهور

814x-1 (9)بلومبرگ

یکی از پایه‌های اقتصاد تایلند قبل از همه‌گیری، گردشگری در حال بازیافتن نقش کلیدی خود است زیرا سرمایه‌گذاران چند روز پس از رأی‌گیری ملی در روز یکشنبه منتظر و تماشای آن هستند. با این حال، هر گونه تشدید اوضاع سیاسی به طور نامطمئن می‌تواند هجوم بازدیدکنندگانی را که با حمایت از بازگشایی چین در اواخر سال گذشته به 40 میلیون نفر در سال 2019 باز می‌گردد، مختل کند.

جهان

814x-1 (10)بلومبرگ

کشمکش برای نفوذ جهانی در شرف تشدید است، زیرا چین، روسیه، ایالات متحده و متحدانش تلاش‌های خود را برای جلب نظر دولت‌ها در رقابتی عمیق‌تر برای دل‌ها و ذهن‌ها در کشورهای ثالث استراتژیک افزایش می‌دهند.

814x-1 (11)بلومبرگ

اگر می خواهید به یک درصد ثروتمند موناکو بپیوندید، به یک ثروت هشت رقمی نیاز دارید. سوئیس و استرالیا با 1% بالاترین نقطه ورود را دارند که به ترتیب به ارزش خالص 6.6 و 5.5 میلیون دلار نیاز دارند.

814x-1 (12)بلومبرگ

بانک مرکزی مکزیک اعلام کرد که انتظار دارد پس از توقف شدیدترین سری افزایش نرخ بهره، نرخ بهره خود را برای مدت طولانی در سطح 11.25 درصد نگه دارد. مصر و فیلیپین نیز نرخ ها را بدون تغییر باقی گذاشتند، در حالی که زامبیا افزایش یافت.

– با کمک یان براتانیچ، اندا کوران، جیل دیسیس، یوجینگ لیو، جیمز مایگر، یوشیاکی نوهارا، رید پیکرت، مونیکا ریمونت، آنوپ روی، زوئی اشنییس، سابهادیپ سیرکار، کریگ استرلینگ، بن استاپلز، الکس تانزی، آندرا تیمو، فران وانگ، اریکا یوکویاما و سوتینی یوویواتانا.