از دست دادن VIL در مقابل رقابت با مشترک ، سرمایه گذاری کم در شبکه ، بدهی: تحلیلگران

نیو دهلی: تحلیلگران بازار روز دوشنبه گفتند: اپراتور مخابراتی Vodafone Idea به دلیل کاهش مداوم مشترکان ، سرمایه گذاری کم در شبکه و افزایش بدهی ، موقعیت رقابتی خود را از دست می دهد. شرکت مخابراتی بدهکار در تاریخ 30 اکتبر گزارش داد که تلفات تلفیقی 7،218.2 کروری برای سه ماهه منتهی به سپتامبر سال 2020 گزارش شده است. پایه مشترکین آن با 4 میلیون کرور کاهش نسبت به سال گذشته به 27.98 کرور کاهش یافت در حالی که بدهی 1 روپیه بود. ، 15،940 کرور.

Vodafone Idea (VIL) مسئولیت بدهی قانونی را 65440 کرور روپیه برآورد کرده است.

“VIL ضعیف ترین تلفن خصوصی است. در حالی که تمدید AGR یک تنفس کوتاه مدت است ، بقای آن به تزریق سریع سرمایه و افزایش تعرفه یا اجرای تعرفه کف بستگی دارد.

ICICI Securities در گزارشی گفت: “نیاز به سرمایه گذاری بیشتر از همه به دلیل تأخیر در شبکه ، وجود شکاف در پوشش و ادامه روند ضروری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.”

هیئت مدیره VIL تأمین اعتبار 25000 کرور روپیه ای را تصویب کرده است که طبق گفته مدیر عامل و مدیر عامل شرکت راویندر تککار احتمالاً طی دو سه ماه آینده به نتیجه می رسد.

گزارش ICICI Securities اعلام کرد که پایگاه مشترکان فعال VIL با افت شدیدتر 1.18 کروری به 26.12 کرور کاهش یافته است.

درخواست الکترونیکی ارسال شده به VIL پاسخی دریافت نکرد.

Motilal Oswal Retail Research اعلام کرد که این شرکت از سه ماهه دوم سال مالی 2021 حدود 1720 کرور دارای موقعیت نقدی ضعیف است.

“VIL در حال از دست دادن موقعیت رقابتی خود با افزایش مشترک مشترک است. علاوه بر این ، وضعیت نقدینگی ضعیف توانایی آن را برای سرمایه گذاری در شبکه ها محدود کرده است ، که باعث شده VIL تمرکز خود را بر روی 16 حلقه از 22 حلقه قرار دهد. این می تواند رشد را محدود کند و رقابت را از بین ببرد. موقعیت ، “Motilal Oswal در یک گزارش گفت.

این گزارش اضافه کرد که آخرین افزایش قیمت منافع محدودی برای این شرکت داشته است.

“… اگر تصور نکنیم که هیچ سهم بازار از دست رفته است ، عملکرد ما نشان می دهد که VIL صرفاً برای انجام تعهدات بهره ، capex و حقوق اقساط AGR خود در سال مالی 2022 به درآمد متوسط ​​70 درصدی برای هر کاربر (ARPU) افزایش دارد.

“با ادامه تراکم مشترکین به دلیل مشکلات کیفیت شبکه ، بهبود ARPU به معنای درآمد نیست”.

مخارج سرمایه ای VIL (capex) در سه ماهه دوم که در 30 سپتامبر سال 2020 خاتمه یافت ، 1040 کرور بود.

گزارش JP مورگان گفت: زیان های مداوم مشترکان و هزینه های خاموش سرمایه نشان می دهد که پایین ترین زمان کیفیت شبکه و توانایی حفظ سهم بازار برای VIL وجود دارد.

“اضافه کردن 4G ضعیف (15 لک) علی رغم بهبود در دسترس بودن تلفن های هوشمند ، توانایی ضعیف تر از حد انتظار برای تبدیل مشترکان صوتی آن به داده را نشان می دهد.

جی پی مورگان گفت: “معیارهای کاهش مصرف (دقیقه استفاده ، داده به ازای هر مشترک) از دست دادن ارتباط به عنوان یک سیم کارت اصلی نشان می دهد و ادامه اسلاید اشتراک را نشان می دهد.”

در این گزارش همچنین گفته شده است که capex در VIL فرومایه باقی مانده است که احتمالاً آن را در مقایسه با رقبا در سهم بازار آینده ، به ویژه در میان کاربران ARPU بالا و بازارهای با ظرفیت ضعیف ، در معرض آسیب بیشتری قرار خواهد داد.