ادغام LVB DBS | Lakshmi Vilas Bank: هیئت وزیران تصویب DBS بانک Lakshmi Vilas را تأیید می کند

کابینه برای نجات بانک Lakshmi Vilas توسط DBS India موافقت نکرده است.

پس از تصویب ، DBS Group Holdings – بزرگترین بانک سنگاپور – در معامله ای که توسط RBI انجام می شود ، بانک Lakshmi Vilas را تحویل می گیرد. این همچنین اولین نمونه ای است که هند برای نجات یک بانک داخلی درگیر مبارزه به نهادی خارجی روی آورده است.

Lakshmi Vilas دومین بانکی است که در سال جاری نیاز به نجات دارد و سومین سقوط یک موسسه بزرگ سپرده گیر در 15 ماه گذشته و اولین مورد از زمان شیوع ویروس کرونا است.

بر اساس این معامله ، DBS 563 شعبه ، 974 دستگاه خودپرداز و 1.6 میلیارد دلار بدهی خرده فروشی دریافت کرد.

LVB 94 ساله اکنون دیگر وجود نخواهد داشت و ارزش سهام آن کاملاً از بین می رود. سپرده های آن اکنون در کتاب DBS هند خواهد بود.

پیش از این ، RBI LVB را تا 16 دسامبر تحت یک مهلت قانونی یک ماهه قرار داده بود ، و در طی آن برداشت های سپرده گذاران 25000 روپیه محدود شد.

طبق قانون جدید ، محدودیت برداشت برای انواع حساب های سپرده گذار نمی تواند بیش از 25000 روپیه باشد. سقف برداشت برای هر سپرده گذار است و برای هر حساب نیست.

آنچه در صورت داشتن حساب پس انداز با LVB باید انجام دهید:

بلافاصله اعتبار خودکار حقوق و دستمزد یا هر درآمد دیگری مانند سود سهام و غیره را حسب مورد متوقف کنید و ترتیب مسیریابی همان حساب دیگر را بدهید.

شما باید این پرداخت ها را به طور كتبی به پرداخت كننده اطلاع دهید كه می خواهید پرداخت ها به یك حساب پس انداز بانكی دیگر واریز شود ، یعنی وظیفه بانكی قبلی را كه به پرداخت كننده داده شده تغییر دهید.

همچنین ، اگر پرداخت های بدهکار خودکار مانند SIP های صندوق سرمایه گذاری مشترک ، EMI وام ، پرداخت حق بیمه و غیره از حساب LVB شما انجام شده باشد ، در صورت پرداخت کل مبلغ بدهی ها از RS ، این پرداخت ها از حساب LVB شما دریافت می شود 25000 در دوره مهلت قانونی.

اگر مبلغ کل بیش از 25000 روپیه باشد ، ممکن است با مشکل روبرو شوید. برای تنظیمات دیگر از گیرنده درخواست کنید.

اگر در LVB حساب وام داشتید ، پس از آن 25000 روپیه موجود برای شما به طور خودکار کسر می شود. بقیه ، در صورت وجود ، برای برداشت در دسترس خواهد بود.

در اطلاعیه RBI روشن می شود که “اگر LVB نسبت به مبالغ سررسید شده از وام گیرندگان ، پرداخت کامل را دریافت کرده باشد ، در این صورت بانک می تواند اوراق بهاداری را که در دوره توقف وثیقه گذاشته شده ، رهن داده یا رهن شده است ، آزاد کند.”