ادغام با LVB برای تقویت تجارت DBS بانک هند: مودی

روز چهارشنبه سرویس سرمایه گذاران مودی گفت که بانک DBS سنگاپور به دنبال ادغام با بانک مشکل Lakshmi Vilas ، تجارت هند خود را تقویت خواهد کرد. تنظیم کننده بانکی RBI روز سه شنبه پیش نویس طرحی را برای ادغام بانک Lakshmi Vilas (LVB) با مشکل در DBS Bank India ، که کاملا متعلق به DBS Bank Ltd. است ، اعلام کرد.

مودی گفت: “این ادغام با افزودن مشتریان جدید خرده فروشی و کوچک و متوسط ​​، موقعیت تجاری DBS در هند را تقویت می کند. ما تخمین می زنیم که پس از ادغام ، سپرده مشتری و وام های خالص DBS هند حدود 50 تا 70 درصد افزایش یابد.” در یک بیانیه.

LVB همچنین حدود 500 شعبه به 27 شعبه DBS هند اضافه خواهد کرد.

آژانس رتبه بندی جهانی گفت هند یکی از بازارهای اولویت دار DBS است و خرید LVB متناسب با استراتژی توسعه آن است.

“ما تخمین می زنیم که این ادغام وام های خالص DBS در هند را به حدود 1.5 درصد از وام های گروه افزایش می دهد ، از 0.9 درصد تا 30 ژوئن 2020. قرار گرفتن در معرض وام خالص DBS در هند کم خواهد بود و تغییری در گروه ایجاد نمی کند. نمایه اعتباری “، اضافه شد.

این خرید به DBS کمک خواهد کرد تا با استراتژی دیجیتالی خود در هند ، بانکداری شعبه فیزیکی سنتی را تکمیل کند.

مودی گفت هند و اندونزی بازارهای اصلی DBS خارجی هستند که در آن به طور فعال خدمات بانکی دیجیتال خود را رشد می دهد و در پایان سال 2019 بیش از 3 میلیون مشتری بانک دیجیتال در این دو بازار داشته است.

LVB مشتریان خرده فروشی و SME (شرکت های کوچک و متوسط) را به کتاب وام DBS Bank هند که بیشتر شرکت ها و SME هستند ، اضافه می کند.

LVB ورشکسته نیست و RBI تا 16 دسامبر مهلت پرداخت به سپرده گذاران و بستانکاران بزرگ را تعیین کرده است.

به عنوان بخشی از پیش نویس طرح ادغام ، DBS حدود 345 میلیون دلار در سرمایه LVB سرمایه گذاری خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: “این کسب برای سپرده گذاران و طلبکاران ارشد LVB مثبت خواهد بود زیرا بانک از حمایت والدین DBS ، یک بانک بسیار قدرتمند بهره مند خواهد شد.”

مودی گفت که روند نجات LVB نقایص مکانیزم حل و فصل بانک های هند را برجسته می کند زیرا مهلت قانونی پرداخت های کامل و به موقع به سپرده گذاران و بستانکاران را محدود می کند ، در نتیجه منجر به نقض موقت بانک می شود. این در حالی است که اخیراً دولت هند اختیاراتی را به RBI برای حل و فصل یک بانک بدون اعمال مهلت قانونی داده است.

این گزارش افزود: “گزارش اخیر هیئت ثبات مالی هند را به عنوان یکی از کشورهای خارج از کشور در گروه های G20 از نظر اختیارات قطعنامه معرفی کرده است.”