اداره سرمایه گذاری ابوظبی و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی 1 میلیارد دلار در دارایی های فیبر Jio سرمایه گذاری کنند

بمبئی: با پایان دادن به تقریباً یک سال مذاکرات ، شرکت Reliance Industries Ltd (RIL) از سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری سازمان سرمایه گذاری ابوظبی (ADIA) و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در اعتماد سرمایه گذاری زیرساختی (InvIT) برای تأمین فیبر خود خبر داد. دارایی های شبکه نوری.

این دو شرکت در معرفی خود گفتند که این دو صندوق ثروتمند دولتی 3،779 کرور روپیه (506 میلیون دلار) سرمایه گذاری خواهند کرد تا در کل 51٪ اعتبار زیرساخت دیجیتال فیبر (DFIT) را تأمین کنند.

49٪ باقیمانده توسط نهادهای مختلف Reliance که حدود 1 میلیارد دلار نیز سرمایه گذاری می کنند ، نگهداری می شود. از این میزان ، Reliance Industrial Investments and Holdings Ltd (RIIHL) 300 میلیون دلار به عنوان حامی اعتماد سرمایه گذاری خواهد کرد. 650-675 میلیون دلار دیگر توسط نهادهای مختلف Reliance و دفتر خانواده Ambani مستقر خواهد شد. اوایل جمعه ، ET داستان را به صورت آنلاین شکست.

ET همچنین اولین کسی بود که در 21 اوت گزارش داد PIF پس از تعامل مجدد ADIA با Reliance پس از وقفه ای به مذاکرات پیوسته است. در تاریخ 3 اکتبر ، ET گزارش داد که تصمیم 1 میلیارد دلاری سرمایه گذاری نهایی شده است.

RIL به دنبال افزایش 39،700 کرور است

EF گزارش داد ، DFIT 25000 کرور اضافی از طریق وام از بانک های محلی ، از جمله بانک دولتی هند ، بانک HDFC ، اتحادیه بانک هند و بانک ICICI ، افزایش می دهد.

دارایی های شبکه فیبر نوری در اختیار فیبر دیجیتال جیو است که 51٪ متعلق به DFIT و 48.44٪ متعلق به RIL است. این شبکه یک کابل فیبر نوری عملیاتی Pan-India را در اختیار دارد و آن را اداره می کند ، که در پایان سال مالی 20 در حدود 17.37 میلیون جفت فیبر در هر کیلومتر (FPKM) متصل است. در پایان سال مالی جاری ، این میزان 21 میلیون FPKM است.

همانند اعتماد برج جیو ، این قرارداد 30 ساله خرید و فروش مجدد بین Reliance و سرمایه گذاران خواهد بود. به گفته افراد با اطلاع از این موضوع ، سرمایه گذاران انتظار می رود حداقل نرخ بازده داخلی 12 درصد از سهام سرمایه گذاری خود را با یک وجه اضافه از فروش غیر اسیر به دست آورند. در حالی که انتظار می رود حدود 58٪ از ظرفیت فیبر توسط Jio به تنهایی برای مشترکان خود استفاده شود ، بقیه موارد طبق توافقنامه برای کاربران شخص ثالث خواهد بود.

بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده در هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) ، DFIT قصد دارد با صدور 1.47 میلیارد واحد با قیمت 100 قطعه 100 روپیه از طریق جایگاه خصوصی ، 14700 کرور روپیه جمع کند. در کل ، RIL با پول درآوردن دارایی های شبکه فیبر نوری خود که در فیبر دیجیتال جیو قرار دارد ، به دنبال جمع آوری 39700 کرور روپیه است.

طبق پرونده Sebi ، DFIT در نهایت 39706 کرور روپیه را به فیبر دیجیتال جیو قرض می دهد که از آن برای بازپرداخت بدهی از جمله اعتبار تأمین کنندگان استفاده خواهد کرد. واحد فیبر نوری ، که قبلاً بخشی از بازوی مخابراتی RIL ، Reliance Jio Infcomm بود ، 87296.3 کرور بدهی شامل اعتبار تأمین کنندگان دارد.

پس از تقریباً یک سال ، Reliance کلیه مصوبات نظارتی مورد نیاز برای فروش برج Jio tower InvIT خود را به بروکفیلد و سایر سرمایه گذاران مشترک با مبلغ 25215 کرور (4 میلیارد دلار) دریافت کرده است. این ارزش و قفل گشایی در دارایی های الیاف آن بخشی از مجموعه اقدامات ابتکاری در زمینه درآمدزایی دارایی برای جبران بدهی است. RIL دارایی های برج و الیاف خود را به دو وسیله نقلیه مخصوص (SPV) متعلق به دو دعوتنامه ثبت شده توسط Sebi منتقل کرده بود.

Anshuman Thakur ، رئیس استراتژی Reliance Jio Infocomm ، در اعلام نتایج گفت: “ما اکنون معامله را به اتمام رسانده ایم.” “با توجه به اهمیت این دارایی ها همچنان در حال توسعه و بهره برداری هستند … ما شرکای مناسبی برای هر دو InVits پیدا کرده ایم.”

ADIA و PIF پیش از این به عنوان بخشی از برنامه های جمع آوری کمک های مالی 2.2 میلیارد دلار در Jio Platform سرمایه گذاری کرده اند. آنها بعداً در Reliance Retail سرمایه گذاری کردند. این انتظار وجود داشت که GIC سنگاپور به کنسرسیوم بپیوندد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.