اخبار چین: در حالی که هند به دنبال بررسی واردات چین است ، پیمان های تجاری را تحت نظر قرار می دهد

دهلی نو: هند به دنبال کاهش وابستگی به واردات به چین است که به دنبال راه حل هایی است. افرادی که از این موضوع آگاه هستند ، مسیریابی کالاهای چینی به هند از طریق شرکای تجاری مشترک خود ، وارونگی در ساختارهای وظیفه و بهره برداری از ابهامات در قوانین مبدا origin تحت کنترل اسکناس دولت قرار گرفته است.

وزارت تجارت و صنعت جزئیات ظرفیت نصب شده صنعت محلی را برای کالاهایی که هند تحت تجارت آزاد و توافق نامه های دو جانبه معامله می کند و محصولات مربوط به ساختارهای وظیفه معکوس را گردآوری می کند.

تمرین برای بررسی این است که آیا این توافق نامه ها منجر به پایین آمدن نرخ ترجیحی محصولات نهایی نسبت به ماده اولیه یا مواد اولیه می شود.

توافق نامه های تجاری با کشورهای جنوب آسیا در منطقه تجارت آزاد آسیای جنوبی (SAFTA) ، گروه آزین و پیمان های دو جانبه با سنگاپور ، ژاپن ، کره جنوبی و سریلانکا ، با تمرکز بر ایجاد شکاف هایی که به واردات کمک می کند ، به ویژه در رادار است. از چین. هند مشکوک است چین با بهره گیری از پیمان های تجاری ، کالاها را از طریق این کشورها مسیریابی می کند.

در رادار

تنها قرارداد تجاری عملیاتی که هند و چین را بهم پیوند می دهد – توافق نامه تجارت آسیا و اقیانوسیه یا APTA (توافق نامه بانکوک سابق) – نیز مورد بررسی قرار گرفته است. کره جنوبی ، بنگلادش ، لائوس و سریلانکا نیز اعضای این گروه هستند.

یک مقام گفت: “ظن به دور زدن توافق نامه های تجارت آزاد (FTA) و ورود کالاهای چینی از این مسیرها با نقض قوانین هنجارهای مبدا وجود دارد.” واردات کم فاکتور از چین نیز مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

در 18-2017 به طور ناگهانی واردات از سنگاپور ، ژاپن و کشورهای آسیا افزایش یافت و از آن زمان محموله های ورودی بسیار زیاد بوده است. کسری تجاری هند با چین در 11 ماه نخست مالی سال 2020 حدود 47 میلیارد دلار بود. “یک مدیر صنعت گفت:” چین سرمایه گذاری های خود را در ویتنام انجام می دهد و واردات آن به هند بدون کنترل انجام می شود ، از طریق چنین کشورهایی نیز با کمبود وظیفه. .

مشکل منبع

بیشتر صادرات هند به چین از کالاهای اولیه و مواد اولیه از جمله فرآورده های نفتی ، مواد شیمیایی آلی ، سنگ آهن ، پنبه و مواد اولیه پلاستیکی بوده است ، در حالی که واردات عمدتا کالاهای متوسط ​​و تمام شده مانند ابزارهای مخابراتی ، قطعات الکترونیکی ، لوازم الکترونیکی مصرفی ، مواد و داروهای فعال دارویی.

اگرچه اصلاح ساختار وظیفه معکوس در محصولات دو منظوره مانند فولاد ممکن است دشوار باشد ، اما کارشناسان توانمندسازی مقامات گمرک را برای بازداشت واردات غیرضروری پیشنهاد می کنند اما پرداخت معافیت از این بابت در مواردی که جایگزینی واردات مهم است ، می تواند مفید باشد.

این مقام مسئول گفت: “ما در حال بررسی راه هایی برای جلوگیری از افزایش واردات هستیم زیرا این امر ظرفیت تولید داخلی را فلج می کند” ، افزود: این کار با استفاده از انواع ابزارهای تعرفه ای و غیر تعرفه ای مانند عوارض ضد دامپینگ ، جبران خسارت ، ضمانت ضمانت و اقدامات کنترل کیفیت.

این مسئله در حالی افزایش یافته است که چین رقم های عمیق تری را برای رقبای هند از جمله پرو ، پاکستان ، استرالیا ، کره جنوبی و آسیان در FTAs ​​با آنها کاهش داده است ، که این امر باعث جابجایی برخی از صادرات هند شده است.

وی می افزاید: فقط می توان صنعت داخلی ما را درصورت پیوستن هند به مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای تصور كرد. حتی فکر کردن در مورد این اقدامات در آن صورت ممکن نبود. “یک متخصص در تجارت در دهلی گفت.