اخبار تلکام: استخدام Telcos برای خاموش ماندن در حدود یک سال: کارشناسان

سه مخابرات برتر هند Bharti Airtel ، Vodafone Idea و Reliance Jio احتمالاً در سال آینده در حالی که با همه گیری مبارزه می کنند و برای کنترل هزینه ها تحت کنترل هستند ، استخدام ها را کاهش می دهند و تنها فضایی که برخی از استخدام ها را مشاهده می کند ، بخش دیجیتال با احتمال شغل است. شرکت های کارمندی و سرمربیان گفتند ، پیشنهادات ارائه شده در بخش های ابری ، امنیتی و اتوماسیون وجود دارد.

ناونیت سینگ گفت: “استخدام برای سه تلفن ثابت تا یک سال آینده تقریبا ناچیز خواهد بود. استخدام در بخش ارشد در پروفایل هایی مانند head for B2C ، head digital یا کسی که مسئول ایجاد اتوماسیون در سراسر شرکت است ، انجام می شود.” مدیر عامل ، هند ، برای شرکت جستجو Korn Ferry.

سینگ گفت ، رشد پروفایل ارشد برای اتوماسیون ممکن است اکنون اتفاق نیفتاده باشد ، اگر همه گیر شدن اتوماسیون و تصویب دیجیتال را تسریع نکند.

اما دیگران آنقدر خوش بین نیستند.

A. Ramachandran ، شریک ارشد شرکت جستجوی EMA هند ، گفت: “تعداد کل افراد شاغل در شرکت خدمات ارتباطات از راه دور کاهش خواهد یافت. استخدام کاملاً بر اساس نیاز خواهد بود.”

کارمندان بهارتی ایرتل برای تجارت هند در سه ماهه آخر ماه سپتامبر با 529 کاهش به 15،518 رسید ، در حالی که رقیب جیو 15،000-20،000 کارمند در لیست حقوق خود دارد.

Rival Vodafone Idea 11705 کارمند ثابت داشت ، اما این قبل از آن بود که 22 حلقه را به 10 خوشه در یک مدل عملیاتی لاغر تر در ماه مه سال جاری تبدیل کند. ET قبلا گزارش داده بود ، از آن زمان ، 1200-1500 کارمند دائمی در سراسر بازاریابی ، فروش و عملکردهای تجاری خواسته شده بودند که آنجا را ترک کنند.

کسری استخدام ادامه روند A از سال گذشته است ، زمانی که تلفن های بزرگ مانند Vodafone Idea و Bharti Airtel با حقوق قانونی و دعواهای حقوقی با دولت مبارزه می کردند و حتی تهدیدهایی برای زنده ماندن آنها بود.

سخنگوی Airtel گفت: “ما در حال افزایش استعدادهای درخشان در بین تیم های دیجیتال و مهندسی خود هستیم ، زیرا سیستم عامل های خود را افزایش می دهیم. ما همچنین در حال استخدام برای اهداف تجاری جدید مانند ابر و امنیت هستیم.”

منابع صنعت گفتند مانند ایرتل ، جیو در بخش دیجیتال و برخی نیز در فیبر استخدام می کند.

Vodafone Idea و Jio به درخواستهای ET در مورد استخدام پاسخ ندادند.

استخدام های افزونه در بین این سه اپراتور کاملاً در تضاد با بخش گوشی است که قرار است تا مارس 2021 حدود 50،000 کارمند مستقیم تحت انگیزه طرح مشوق تولید (PLI) استخدام کند ، که این امر باعث تشویق بازیکنان جهانی و محلی می شود. برای راه اندازی و گسترش کارخانه ها در هند.

استخدام پراکنده در بخش ارائه دهنده خدمات حتی در سطوح پایین انجام می شود اما در نقش های اصلی نیست.

“دو مورد از سه تلفن ارتباطی استخدام نصب کننده ، سیم ساز و سایر نقش های زیربنایی باطن هستند. سایر نمایه ها هنوز باز نشده اند. بر خلاف بخش گوشی ، که از طرح PLI افزایش یافته است ، (تاثیری ندارد) بخش اپراتور “، گفت: ریتوپارنا چاکرابورتی ، یکی از بنیانگذاران خدمات TeamLease.

استخدام کنندگان گفتند که “عدم مجازات استخدام” در زمینه های اصلی کسب و کار تأثیر بسیار زیادی بر کارمندان موقت در بخشی دارد که آنها در خرده فروشی ، توزیع سیم کارت و خدمات مشتری گرا هستند.