آیا کمبود تراشه تمام شده است؟ ذخایر کره به رکورد تقاضای پراکنده افزایش یافت

موجودی نیمه هادی کره جنوبی بیشترین افزایش را در هفت سال گذشته داشته است که نشان دهنده تقاضای ضعیف مداوم برای تراشه ها با وجود رونق جهانی در توسعه هوش مصنوعی است.

بر اساس داده‌های آمار چهارشنبه کره، ذخایر 83 درصدی در آوریل نسبت به سال گذشته افزایش یافت – بزرگترین افزایش از آوریل 2016 – و موجودی‌های ردیابی شاخص به رکوردی رسید. در همین حال، محموله های کارخانه نسبت به دوره سال قبل 33 درصد کاهش یافت و تولید 20 درصد کاهش یافت.

398822952بلومبرگ

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی برای محصولات فناوری، در حال کار با انبوه موجودی هستند. محموله‌های لپ‌تاپ‌های مک شرکت اپل در سه ماهه اول 40 درصد کاهش یافت که منجر به کاهش شدید در بازار رایانه‌های شخصی شد. مدیران Lenovo Group Ltd.، Sony Group Corp. و Qualcomm Inc. – بزرگترین تامین کننده پردازنده های گوشی های هوشمند در جهان – اخیراً گفته اند که انتظار دارند موجودی انبارها تا سه ماهه دوم بالا بماند و بازارها در اواخر سال جاری عادی شوند. به گفته آنها، با این حال، گوشی‌های هوشمند ممکن است به زمان بیشتری بازگردند. فعالیت در صنعت تراشه‌های کره جنوبی معیار مهمی برای سنجش تقاضای جهانی برای لوازم الکترونیکی است، زیرا این کشور دو تا از بزرگترین شرکت‌های نیمه‌هادی جهان، سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix را در خود جای داده است. اکثریت قریب به اتفاق صادرات نیمه هادی های کره ای تراشه های حافظه هستند که به همه چیز از تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و دوربین های دیجیتال گرفته تا خودروهای متصل و مراکز داده بزرگ وارد می شوند. چین بزرگترین بازار این تراشه ها است.

این فناوری همچنین بخش عمده ای از اقتصاد کره جنوبی است و حدود 13 درصد از کل صادرات در ماه آوریل را به خود اختصاص داده است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.